Internet Algemeen SpyShelterSetup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die KB2289, dat is en ESET uninstaller tool, dat moet je gebruiken.

De KB3527 is een AV Remover, verwijdert virussen van andere fabrikanten vóór je ESET gaat installeren. (Nooit 2 verschillende AV tegelijk gebruiken.)
Deus dit het ik staan in start


1719089402687.png


dat is alles, ik heb geen antivirus van ESET gewoon een online scanner
 
Je kunt Eset Online ook handmatig verwijderen, zonder dat je daar een apart programma voor nodig hebt. Gewoon via de Verkenner dus. Zie hier:

Natuurlijk moet je in de Verkenner wel eerst een vinkje zetten voor Verborgen items, zodat die getoond worden in de Verkenner. Normaal is de map AppData namelijk een verborgen map.
simpele oplossing, thanks porrelaar, ook aan de anderen natuurlijk, porrelaar kan je me misschien ook helpen met deze leukerds die ik niet weg krijg:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kan je me misschien ook helpen met deze leukerds die ik niet weg krijg:
1. De melding over Speccy is oud. Het installatiebestand van Speccy is al weg. Die melding kun je dus negeren.
2. Dan de melding over ImgBurn. Dat is een recente melding. De melding gaat niet over een geïnstalleerd programma, maar over het installatiebestand (setup bestand). Dat installatiebestand staat op deze plek: D:\Documenten\Programma's van Asus voor Dell\ImgBurn v 2.5.8.0\ImgBurn v2.5.8.0\SetupImgBurm_2.5.8.0.exe.
Als je daar met de Verkenner naartoe gaat en dat bestand verwijdert, dan ben je klaar.

Dat de meldingen daarna blijven staan is niet belangrijk. Het zegt alleen wat Defender in het verleden gevonden heeft.
 
porrelaar kan je me misschien ook helpen met deze leukerds die ik niet weg krijg:
Het antwoord stond toch al in #3 van dat topic ???
Waarom had je dat niet gedaan ? Waarom nog een keertje vragen in dit topic en ... uiteraard ... hetzelfde antwoord krijgen ?
 
1. De melding over Speccy is oud. Het installatiebestand van Speccy is al weg. Die melding kun je dus negeren.
2. Dan de melding over ImgBurn. Dat is een recente melding. De melding gaat niet over een geïnstalleerd programma, maar over het installatiebestand (setup bestand). Dat installatiebestand staat op deze plek: D:\Documenten\Programma's van Asus voor Dell\ImgBurn v 2.5.8.0\ImgBurn v2.5.8.0\SetupImgBurm_2.5.8.0.exe.
Als je daar met de Verkenner naartoe gaat en dat bestand verwijdert, dan ben je klaar.

Dat de meldingen daarna blijven staan is niet belangrijk. Het zegt alleen wat Defender in het verleden gevonden heeft.
Ok want ImgBurn had ik al verwijderd. Krijg je die geschiedenis niet weer leeg,?
Het antwoord stond toch al in #3 van dat topic ???
Waarom had je dat niet gedaan ? Waarom nog een keertje vragen in dit topic en ... uiteraard ... hetzelfde antwoord krijgen ?
Het antwoord in drie gaat over dit programma en je zei dat daar wel wat kennis aan te pas kwam dus ga ik me in mijn toestand niet aan riskeren.

Maar weet jij dan het antwoord hoe ik de geschiedenis leeg maak dat er geen meldingen meer staan, zo ja hoor ik het graag
 
Kan vermoed ik wel als je de map "ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\History\Service" leegmaakt. Maar dan is ook alles weg.
Heb niet getest, houd zelf liever historiek bij. Mocht er eens iets niet meer werken dat een tijdje geleden foutief als "verdacht" gemarkeerd werdt...
Zal wel vanuit veilige modus of vanaf een bootable media opstarten moeten gebeuren.
Of een tooltje dat beveiligde bestanden verwijdert tijdens opstarten.

Die historieke weergave zou m$ wel eens mogen aanpassen naar een simpel lijstje waar je dan je eventueel verschillende uit kan aanvinken om keuze te bepalen...
 
Tip: wat ik meestal doe, vooral als ik iets niet gedaan heb en dus niet 100% zeker ben het werkt of probs kan geven, is die bestanden ofwel hernoemen door er bv een __ vooraan aan toe te voegen en/of eventueel nog een extensie achter zoals .ori. Dan weet ik ze niet gebruikt worden maar toch kan herstellen.
Of extra mapje, vaak in een level hoger, zoals _TEMP maak en alles even naar daar verplaatsen.
Dan ken je het resultaat maar kan je nog altijd terug mocht dat toch problemen geven.

Nogmaals: voor die history zal je Windows in veilige modus of vanaf USB, bv Windows installatie > cmd, DART, of ander OS bv USB Live Linux... of moeten booten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan