Internet Algemeen SpyShelterSetup

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik krijg dagelijks een mail van How to Geek en er stond een artikel in van het beste programma tegen spyware


iets om te gebruiken of rommel en laten voor wat het is, ik heb al de Defender en Malwarebytes Premium.

Groetjes,

Ed
 
Ziet er wel ok uit. Let wel, dit is een applicatie waarbij je de werking deels zelf dient te configureren.
Zoals ze zelf voorstellen; een zero trust methode.
Hierbij dien je zoals een firewall zelf te configureren welke applicaties of processen toegelaten dienen te worden, en welke rechten deze al dan niet krijgen (toegang tot apparaten etc)
 
Lijkt me om die redenen géén toepassing voor leken ... want brengt dan toch het risico mee dat je jezelf zowat voor alles en nog wat onbereikbaar maakt en buitensluit ... of @DDragon80 zie ik dat verkeerd ?
 
Ik heb geen idee hoeveel die out-of-the-box klaarmaakt voor de eindgebruiker. Ik vermoed dat die 'in basis' wel goed gaat werken. Maar voor een optimale beveiliging verwacht ik dat je wel wat moet sleutelen eraan.
Maar... ik heb geen ervaring met deze toepassing. Dus dit is enkel een vermoeden.
 
@mdc1756 Beste, mocht je dit installeren en/of testen zijn we bij het forum altijd blij met je ervaringen en feedback.
 
ja, maar als ik de specifieke functies van zo'n app bekijk vrees ik dat een installatie in Sandbox (die dus ook achter eigenlijke firewall blijft) een vertekend beeld zal geven of alleszins niet veel zal uitwijzen...
 
ja je kunt gelijk hebben, nu toch we hier over bedreigingen hebben deed ik eens een ESET online scanner daar ik alleen maar Defender heb en natuurlijjk Malwarebytes premium en als ik die opstartte kreeg ik deze mededeling, maar toch begon hij te scannen, hoe kan ik die melding voorkomen aub, of moet ik dit posten in een andere topic?

667342eb55345-ESET.jpg
 
Het bestand **ehdrv.sys** is een onderdeel van de software van ESET, een bekende ontwikkelaar van antivirus- en beveiligingssoftware.

Dit bestand is specifiek een onderdeel van de ESET NOD32 Antivirus en de ESET Smart Security programma's. Het betreft een stuurprogramma (driver) dat gerelateerd is aan de bescherming en het monitoren van de activiteiten op je computer, zodat kwaadaardige software tijdig gedetecteerd en geblokkeerd kan worden.

Als je problemen ondervindt met het ehdrv.sys-bestand, kan het zijn dat je antivirussoftware een update nodig heeft of dat er een conflict is met andere software op je systeem.

Aangezien je die blijkbaar niet meer gebruikt (zie je topic-starter) moet je die uit je opstart kunnen verwijderen... Kijk eens in je opstart-items of die ESET er tussen staat ? Op je Windows of als extensie in je browser ... Kan iemand hier eventueel helpen met een goed tool ?

Indien dit niet lukt moet je 'bericht niet meer weergeven' de volgende keer aanklikken, maar dan blijft de driver natuurlijk wel je PC vervuilen, maar je zal er niets van merken vermoed ik.
 
Eset staat wel tussen mijn programma's dat is wel zo, maar als ik hem opstart vraagt hij niet om een update.
Moet ik hem dan verwijderen en een nieuwe installeren of kan je dat ook niet online doen de pc scan.
Ik heb nog een vraag met zo'n vervelende zaak , zal ze posten in een andere topi

thanks
 
Dus zeker verwijderen en dan is het leed waarschijnlijk geleden.
Niet herinstalleren, overbodig en twijfelachtig als je al Defender en Malwarebytes gebruikt...
 
Dus zeker verwijderen en dan is het leed waarschijnlijk geleden.
Niet herinstalleren, overbodig en twijfelachtig als je al Defender en Malwarebytes gebruikt...
ik wil Eset verwijderen, hij staat in de lijst start maar niet te vinden in de lijst programma's en ook niet met Revo uninstaller te vinden, hoe doe ik die dan weg
er staat ook niet naast Eset in de lijst start een optie verwijderen

kan ik het zo proberen


of kan deze ook werken, het is precies alleen voor AV en niet online scanner?


ed
 
Laatst bewerkt:
Die KB2289, dat is en ESET uninstaller tool, dat moet je gebruiken.

De KB3527 is een AV Remover, verwijdert virussen van andere fabrikanten vóór je ESET gaat installeren. (Nooit 2 verschillende AV tegelijk gebruiken.)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt Eset Online ook handmatig verwijderen, zonder dat je daar een apart programma voor nodig hebt. Gewoon via de Verkenner dus. Zie hier:

Natuurlijk moet je in de Verkenner wel eerst een vinkje zetten voor Verborgen items, zodat die getoond worden in de Verkenner. Normaal is de map AppData namelijk een verborgen map.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan