Status
Niet open voor verdere reacties.
opstarten van de Vista-DVD, en voor repareren kiezen
(Geen bestandsverlies)
 
goeie middag Anke
in de bios opstart aangepast; dvd in speler, heropstarten, krijg 'druk optoets om op te starten van dvd', grijze balk met loading windows files; gekleurd scherm zonder tekst en dan verder niks meer; gewoon pijltje erop en geen enkele activiteit meer; ben genoodzaakt om pc uit te duwen.
Als ik de vistaDVd gewoon na hetopstarten in speler doe, kan ik een setup doen, maar dat is waarschijnlijk niet aangeraden??
Kan er via systeemherstel gewerkt worden? of anders met het terugplaatsen van een image?
groetjes
 
In tegenstelling tot eerdere Windows-versies kun je vanaf de Vista-installatie DVD een herstelprocedure starten waarmee je een beschadigd systeem kunt repareren. Wanneer je de dvd in het systeem legt en met de dvd boot krijg je na enkele schermen (waarbij je onder andere keuzes moet maken t.a.v. toetsenbord en muis) de optie aangeboden om je systeem te herstellen. Vista zoekt nu naar aanwezige installaties van Vista en toont deze in een lijst.
Je hebt de volgende opties:

Reparatie Startup-bestanden
Systeemherstel; Windows Vista maakt hier gebruik van de aangemaakte herstelpunten.
Windows PC herstel; je complete pc wordt teruggezet.
 
goeie middag Anke
in de bios opstart aangepast; dvd in speler, heropstarten, krijg 'druk optoets om op te starten van dvd', grijze balk met loading windows files; gekleurd scherm zonder tekst en dan verder niks meer; gewoon pijltje erop en geen enkele activiteit meer; ben genoodzaakt om pc uit te duwen.
Als ik de vistaDVd gewoon na hetopstarten in speler doe, kan ik een setup doen, maar dat is waarschijnlijk niet aangeraden??
Kan er via systeemherstel gewerkt worden? of anders met het terugplaatsen van een image?
groetjes


Het scannen naar vista installaties kan tot meer dan 5 minuten duren.
Er is geen activiteit te zien van de harde schijf.
Gewoon wat langer wachten.
Dan je taal selecteren en voor systeemherstel gaan.
Dan krijg je een lijst van je herstelpunten.
Ga terug naar een herstelpunt van toen het probleem nog niet bestond.
In jouw geval zou ik 14 dagen teruggaan (als dat herstelpunt er nog bijzit).
Dan is je pc terug zoals in de winkel.


PS: heb je toevallig optionele drivers geinstalleerd via windows updates, dat veroorzaakt soms dit soort miserie.
Ik heb het 3x gehad eer ik doorhad dat dat het probleem was.
 
Laatst bewerkt:
scan opnieuw geprobeerd met weer afsluiten na heel kort blue screen zonder mogelijkheid om te zien wat er opkomt. nadien uitgevoerd in veilige modus, en dat heeft een normaal verloop!!
in logboeken gezocht en dit gevonden (zie bjilage)


Voor de fout in je log2 (foutcode 0x80041003) heb ik hier de oplossing van microsoft forum.

Het schijnt een typis 'acer laptop' probleem te zijn, in een geval kwam deze fout reeds op dag 1 na aanschaf van de laptop.
 
bon ik denk dat het opgelost is. voor ik met revo uninstaller de junkfiles had verwijderd, had ik een herstelpunt gemaakt. heb dat nu teruggezet en ad-aware pro werkt dus weer naar behoren: geen blue screen meer met foutmelding. moet dit nog proberen met Malware antibytes.........
Moet ik nog iets checken in logs of zo?
1 ding geleerd: zelfs al zegt Revo dat junnkfiles mogen verwijderd worden: NO WAY!! Misschien doe ik er zelfs goed aan om REVO volledig te deleten!

bedankt voor de snelle en geduldige hulp!!

nog dit: zie bij de herstelpunten nog punten staan van latere datum dan het herstelpunt datnu gezet is: kan ik een herstelpunt apart verwijderen of is het net zoasl bij XP dat je deze allemaal verwijderd?
 
Misschien verstandig om eens een Hijacklog te plaatsen.
Rosty zal dan bekijken of er problemen te vinden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan