Status
Niet open voor verdere reacties.
Sony Xperia L1


Inleiding:
Sony komt met eenopvolger voor de L, die is enkele jaren niet meer verkrijgbaargeweest en was toen een photo smartphone. Dat is ook gebleken toen ikmijn L aan de tand gevoeld heb tegenover een instap spiegelreflexcamera in een extreem moeilijke situatie. De spiegelreflex bakte erhelemaal niets van terwijl de Sony Xperia L er toch min of meer eenbruikbare foto voor de dag kon brengen. Wat mogen we van deze nieuweXperia L1 gaan verwachten. Valt hij ook onder de noemer photosmartphone? Of moet hij zijn kwaliteiten elders gaan zoeken?


Scherm:
IPS LCD capactiefscherm.


Afmetingen:
5,5” inch 74,6%scherm tot body ratio.


Resolutie:
720x1280 Pixels enheeft daarmee 267PPI en is daarmee een HD scherm.


Bescherming:
Niet meegedeeld.


Camera:
Achteraan komt een13MP f/2.2 camera te zitten met LED flitser. Verder krijgt hijonderandere auto/aanraak focus, geo-tagging, gezichts herkenning,panorama en HDR.
Vooraan komt ereen 5MP f/2,2 24mm lens.


Chipset:
Mediatek MT6737T


CPU:
Quad-core 1,4GHzCortex-A53


GPU:
Mali-T720MP2


OS:
Android 7.0Nougat.


Geheugen:
2GB RAM, 16GBintern geheugen dat uitbreidbaar is door middel van een micro SDkaartje tot 256GB.


Batterij:
Niet verwijderbareLi-Ion batterij van 2620mAh


Sensoren:
Nog nietmeegedeeld


Specificaties:


SonyXperia L1
 
Is dat nou erg handig, een niet verwijderbare Li-Ion batterij van 2620mAh ?

Accu defect, smartphone de kliko in ?
 
Is dat nou erg handig, een niet verwijderbare Li-Ion batterij van 2620mAh ?

Accu defect, smartphone de kliko in ?

U eigen iPhone heeft ook een niet verwijderbare Li-Ion batterij hoor Skippy. Dat hebben de Android smartphone makers eigenlijk nageaapt van iPhone en ik vind dit eerlijk gezegd een slechte zaak. Mijn Vernee Apollo Lite heeft ook een niet verwijderbare batterij. Het voordeel is daarbij dat de Smartphone er strakker uit kan zien, maar daar stopt ook ieder voordeel vind ik, maar wie ben ik om dat te gaan betwisten. 90% van alle nieuwe Smartphones krijgt een niet verwijderbare batterij ingebouwd tegenwoordig. Die trend is heel snel gegaan, enkel sommige budget Smartphones zoals de Huawei Y6 https://www.androidplanet.nl/huawei/y6/specs/ heeft een verwijderbare batterij en dat is een toestel dat ik zo eens los uit het hoofd kan vertellen dat onlangs op de markt is verschenen met een verwijderbare batterij, maar de meeste hebben een niet verwijderbare batterij helaas.
 
Accu defect, smartphone de kliko in ?
Dat is nu ook weer niet helemaal waar. Het is niet zo simpel als achterkantje los en een nieuwe accu erin en klaar is kees, maar het is door vaklui wel te vervangen.
 
U eigen iPhone heeft ook een niet verwijderbare Li-Ion batterij hoor Skippy. Dat hebben de Android smartphone makers eigenlijk nageaapt van iPhone en ik vind dit eerlijk gezegd een slechte zaak. Mijn Vernee Apollo Lite heeft ook een niet verwijderbare batterij. Het voordeel is daarbij dat de Smartphone er strakker uit kan zien, maar daar stopt ook ieder voordeel vind ik, maar wie ben ik om dat te gaan betwisten. 90% van alle nieuwe Smartphones krijgt een niet verwijderbare batterij ingebouwd tegenwoordig. Die trend is heel snel gegaan, enkel sommige budget Smartphones zoals de Huawei Y6 https://www.androidplanet.nl/huawei/y6/specs/ heeft een verwijderbare batterij en dat is een toestel dat ik zo eens los uit het hoofd kan vertellen dat onlangs op de markt is verschenen met een verwijderbare batterij, maar de meeste hebben een niet verwijderbare batterij helaas.

Ik heb een paar maanden terug nog mijn batterij vervangen van mijn iPhone. Moest hier wel een speciaal schroevendraaiertje voor aanschaffen. Dit is een soort mini torx schroevendraaier maar dan met een 5 ster.

144-home_default.jpg
 
Bij mijn weten heb iPhone 3,4,5,6 gehad en batterij was altijd vervangbaar.
 
Bij mijn weten heb iPhone 3,4,5,6 gehad en batterij was altijd vervangbaar.
Tuts van de 3 weet ik dit niet, de 4 heb ik zelf ook gehad en die had een niet verwijderbare batterij. Zie link hieronder.
Apple iPhone 4s - Full phone specifications
Bijna onderaan staat er dat er een niet verwijderbare batterij in steekt en dat klopt, want een verwijderbare batterij is zoals bij een oude Nokia 3310 bv gewoon een klepje losmaken en de batterij er eigenhandig uithalen. Dat is bij de iPhone 4S zeker niet het geval gezien dit toestel geheel uit glas bestaat.
 
Ik heb een paar maanden terug nog mijn batterij vervangen van mijn iPhone. Moest hier wel een speciaal schroevendraaiertje voor aanschaffen. Dit is een soort mini torx schroevendraaier maar dan met een 5 ster.

144-home_default.jpg

Toch behoort u iPhone tot de categorie van de toestellen met een NIET verijwderbare batterij. Dat wil gewoon zeggen dat er meer nodig is dan gewoon een klepje afhalen en de batterij eruit halen. iedere Smartphone kan een nieuwe batterij krijgen. Bij de ene is dat moeilijker dan de andere .
 
Ik zelf heb nog nooit geweten dat een 4 een vaste batterij heeft of moet een clone zijn.
 
Ik zelf heb nog nooit geweten dat een 4 een vaste batterij heeft of moet een clone zijn.
Het is nochtans heel simpel en Skippy heeft zelf al het antwoord gegeven. Hij had een mini torx schroevendraaier nodig om zijn batterij te kunnen vervangen. Dus had hij materiaal nodig om die batterij te kunnen vervangen. Dus is dit volgens de regels een NIET verwijderbare batterij. Met dat kleine korte zinnetje bedoelen ze eigenlijk. zoals vroeger zoals bij een Nokia 3310 dat je het achterklepje er met je duimen moest af schuiven en dan kon je de batterij er gewoon met je vingers uithalen. Dat is een vervangbare batterij. In iedere telefoon kan men de batterij vervangen, als er zoals hier bij deze Sony staat dat ze niet verwijderbaar is, bedoelen ze daar gewoon mee dat ze er niet uit te halen is zonder gereedschap.
 
Ik heb hier de 4 S voor mij liggen, maar die is niet geheel van glas, het is een soort metalen behuizing.
Nee de zijkant is metaal en de voorkant en achterkant is glas. Ik heb ook een 4S gehad, maar dat heb ik nooit open gedaan zunne.
 
Toch begrijp ik de redenering niet als er staat : NIET verwijderbare batterij als deze niet zonder gereedschap te vervangen is.

Ik heb bij een auto nog nooit zien staan dat er een niet verwijderbare accu in zit. Ook hier heb je een steeksleutel nodig om de accu te vervangen en is dus niet even snel te verwisselen door een klepje te openen en er een nieuwe accu in te schuiven.
 
Toch begrijp ik de redenering niet als er staat : NIET verwijderbare batterij als deze niet zonder gereedschap te vervangen is.

Ik heb bij een auto nog nooit zien staan dat er een niet verwijderbare accu in zit. Ook hier heb je een steeksleutel nodig om de accu te vervangen en is dus niet even snel te verwisselen door een klepje te openen en er een nieuwe accu in te schuiven.
Sorry Skippy, maar ik heb dit niet uitgevonden. Ik vertaal het gewoon van het Engels naar het Nederlands.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan