E-mail Skynet mail opvragen in win 10 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij schoonbroer SSD schijf geplaatst in zijn oude laptop.
Zijn webmail via proximus kan ik opvragen, dit lukt zonder probleem.
In mail van windows 10 configureer ik zijn mail zoals proximus dit opgeeft, maar mails komen er niet binnen, als ik laat synchroniseren dan krijg ik de melding "een ogenblik mails worden opgehaald" na een tijdje krijg ik volgend bericht "er zijn nog geen inkomende berichten"
Voordien werkte de app mail perfect in windows 10. Wat doe ik verkeerd?
 
Gebruik je IMAP als protocol? Ziet er naar uit dat je ergens de mail wegtrekt met het POP protocol.

Best alle clients configureren met IMAP. Dan synchoniseer je. Mert POP verplaats je de emails. Daarom dat hij geen mails meer gaat vinden op de mailserver. Die zijn verplaatst naar een ander toestel.
 
Gebruik geen pop3 maar IMAP.
Op my proximus kan ik aanmelden en vandaar naar proximus webmail, aanmelden met emailadres en paswoord, allemaal zonder problemen, daar staan alle emails, ook nog niet gelezen, dus ze zijn er nog wel, maar krijg het niet in orde in windows10.
 
Of een mailaccount zich automatisch configureert of niet hangt niet af van de client-software die je gebruikt. Dat wordt geregeld door de informatie die de mailserver terugstuurt bij het 'opzoeken' van een mailadres. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt qua software die het contact legt.
 
Slaag er niet in om het werkende te krijgen. Kan dus een account aanmaken, maar de synchronisatie-instellingen zijn licht grijs en kan ik niet aan, en bij mijn accounts kan ik daar wel aan. In Thunderbird werkt dit dus wel, zal bij hem dus Thunderbird moeten installeren als ik het niet opgelost krijg.
Zijn hier nog skynet gebruikers die windows mail gebruiken?
 
2e8762ca-4815-4f9c-b521-aec71ef8ada5.png
 
Dit vul ik dus in bij het aanmaken van account onder geavanceerde configuratie, maar werkt niet, als ik het doe zoals in het filmpje van Proximus kan ik niet aan "synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen" die staan lichtgrijs. in Thunderbird werkt het direct, ga dus deze installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan