Windows 11 sfc /scannow

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik doe soms wel eens sfc /scannow als administrator, k hoop dat ik het bestand mee heb kunnen uploaden want ik kon het niet rechtstreeks gaan halen uit de log file.
Ik had een copie gemaakt en op bureaublad gezet maar dit zag de pc ook niet staan, heb het dan gezipt en nu staat het daar.
Als iemand zegt dat post je beter niet want je geeft hier veel info weg, ja dan verwijder je het maar.

Een van de administrators dan, anders zou ik graag weten waarom die altijd fouten vindt en die oplost, ik doe niets verkeerd, of zijn dit slechte register sleutels of zoiets.
Wat zijn die fouten?
Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Ed
 

Bijlagen

  • CBS.zip
    31.9 KB · Weergaven: 82
De enige fout die ik kan terugvinden is volgende:
2023-10-12 14:21:55, Info CBS Failed to get visibility for package: Microsoft-OneCore-DirectX-Database-FOD-Package~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.22621.1 [HRESULT = 0x80070490 - ERROR_NOT_FOUND]

Gaat over een preinstalled FOD (Feature On Demand):

Deze is voor zover ik kan zien ook niet apart te downloaden en te installeren. Enkel een Windows reset zou dit kunnen fixen vrees ik.
Ik zou er persoonlijk niet zozeer van wakker liggen. Als je geen problemen ondervind, gewoon negeren voorlopig.
sfc gaat dit ook niet kunnen herstellen vrees ik, enkel raporteren.

Een andere fout blijkt eerder een bug te zijn, daar die verwijst naar een Windows Preview van 2014... (KB3025096)
2023-10-12 14:03:37, Info CBS InternalOpenPackage failed for Package_for_KB3025096~31bf3856ad364e35~x86~~6.4.1.0 [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
 
Hoi,
bedankt voor je snelle reactie, die onderste fout is een bug denk ik, want ik heb die pc nog maar een paar maand

voor dat FOD package zou het cmd DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth mij hier niet kunnen mee helpen, het is maar een gok natuurlijk.


deze DISM /image:<path_to_image> /get-capabilities or DISM /online /get-capabilities zullen ook geen soelaas brengen zeker

bedankt DDragon80

Ik log me uit, ik lees morgen verder, teveel pijn

Ed


Trouwens is er al een windows 11 iso herstelcd zoals ze hier altijd aanmaken voor elke nieuwe versie van een windows, ik weet niet of ik het juist benoem
 
Laatst bewerkt:
voor dat FOD package zou het cmd DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth mij hier niet kunnen mee helpen, het is maar een gok natuurlijk.


deze DISM /image:<path_to_image> /get-capabilities or DISM /online /get-capabilities zullen ook geen soelaas brengen zeker

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealt
Zou een oplossing kunnen bieden, omdat dit in zen locale repo zou moeten zitten. Valt te proberen...


Voor die Get-capabilities methode... heb ik zelf eens getest. En kan die package niet vinden. Zoals er staat is er geen antenne voor, dus verklaart wel waarom dit op die manier gaat werken.
 
Zou een oplossing kunnen bieden, omdat dit in zen locale repo zou moeten zitten. Valt te proberen...


Voor die Get-capabilities methode... heb ik zelf eens getest. En kan die package niet vinden. Zoals er staat is er geen antenne voor, dus verklaart wel waarom dit op die manier gaat werken.
na deze nog eens een sfc gedaan en geen fouten.

Thanks.
Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan