Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vruchteloos bezig geweest om Visual Studio 2012 Express op deze pc (Medion Windows 8.1) te installeren. Omdat dit altijd maar mislukte en Visual Studio nogal mappen en bestanden aanmaakt wilde ik dan met Systeemherstel mijn Windows terug zetten maar Systeemherstel wil ook niet lukken. Ik heb meerdere herstelpunten geprobeerd maar noppes. Ik kreeg een melding dat sommige bestanden corrupt waren.
Vervolgens een poging gedaan om sfc /scannow uit te voeren. Als het op 100% gekomen is krijg ik terug een melding van foute bestanden maar dat die niet terug kunnen geplaatst worden. Hierbij een printscreen en de gezipte log. Kan iemand mij goede raad geven?
 

Bijlagen

  • log.rar
    30 KB · Weergaven: 157
  • sfc_01.jpg
    sfc_01.jpg
    61.6 KB · Weergaven: 169
Ik gebruik zelf geen Windows 8.1 maar ik denk dat hier een systeemherstel niet helpt. Er moet grover geschut aan te pas komen.

Voor Windows 8 hebben wij hier op pagina 2 en 3 herstel disks staan voor de 32 en 64 bits versie http://www.pctuts.be/f499/

Ik weet alleen niet of dit samengaat met Windows 8.1
 
de Visual Studio 2012 Express desktop uitgave is te installeren op een Windows 8.1 Desktop...
de vraag is dus vanwaar haalde jij deze versie op ...heb jij deze opgehaald vanaf deze locatie : Microsoft Visual Studio Express 2012 for Windows Desktop dan diende je deze WDExpress_full.exe op te starten met een rechtsklik en uitvoeren te selecteren als administrator ....
letop : deze dient men nadat deze de eerste keer opgestart is ook met een licentie te activeren ....doet men dit niet kun je hem enkel gedurende 30 dagen gebruiken !

ik heb deze juist zelf eens geinstalleerd op de Windows 8.1 pro en dit ging dus zonder problemen ...
hieronder zie je bijgaande ook een paar foto's ..

Ashampoo_Snap_2015.01.17_10h06m21s_002_.png Ashampoo_Snap_2015.01.17_10h11m11s_005_.png Ashampoo_Snap_2015.01.17_10h21m16s_011_.jpg
daar ik geen licentie bezat heb ik deze maar weer verwijderd...
 
Het was op aanraden van iemand op een forum speciaal voor Visual Basic dat ik ook Visual Studio 2012 Express heb gedownload, en daar werd mij ook verzekerd dat die versie werkt op een pc met Windows 8.1 het was wel een andere download link dan jij gebruikt hebt. Maar volgens dat forum was het een goede link zonder "rommel" er bij.
Maar bij mij geeft het dan wel problemen. Nu heb ik de herstel cd voor Windows 8.1 aangemaakt maar die werkt ook niet. Als ik de pc opstart met die cd in de drive dan ziet mijn pc die cd niet, Windows wordt gewoon opgestart. Aan een instelling ligt het volgens mij niet want als opstart met de dvd van Windows 8.1 dan wordt die wel gezien. Als ik met de Verkenner de bestanden/mappen op de cd bekijk dan is dat het zelfde als Qtex in dat topic liet zien. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
 

Bijlagen

  • Boot.jpg
    Boot.jpg
    43.7 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
jij had dacht ik een merk pc van Medion ....bijgevolg dien je dan ook de Secure boot optie uit te zetten als ook de UEFI bios instelling ..
de bestanden die jij laat zien in jouw afbeelding zijn dus deze van de Windows 8.1 herstel cd ( deze zijn volledig ) ...
met deze herstel cd kun je dus jouw Windows niet herstellen ....je kan wel met de herstel cd opstarten en vervolgens 1 van de herstel opties gebruiken ...
deze herstel opties zijn vergelijkbaar met deze van de herstel cd windows 7

zie de verschillen ...
afbeelding 1 herstel opties Windows 8 - 8.1

Ashampoo_Snap_2015.01.18_18h24m58s_004_.jpg

afbeelding 2 herstel opties Windows 7

Ashampoo_Snap_2013.07.18_15h07m47s_006_.png
 
in het sfc/scannow afbeelding word er aangehaald dat de gevonden fouten niet konden hersteld worden ....
had jij toen je de sfc /scannow opgestart had dan ook de Windows 8.1 installatie dvd in de drive geplaatst ....
*normaal gezien is dit niet nodig omdat de Windows 8 - 8.1 op de C: een ingeblikte image bevat waaruit de scannow de nodige bestanden kan op halen ..en de nodige reparaties kan doen ...echter kan ook deze map beschadigd of verdwenen zijn .

start een opdrachtprompt op als administrator ...
klik op de Windows toets +X en kies voor de opdrachtprompt (administrator )
geef vervolgens de volgende opdrachten 1voor 1 in en klik telkens op enter ...
geef pas de volgende opdracht als de voorgaande opdracht volbracht is ...

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth en klik enter > wacht nu tot deze gedaan is ...+/-20 minuten > geef daarna de volgende opdracht in ...

Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

*als deze opdrachten gedaan zijn herstart je je systeem ...en start je terug een sfc /scannow op als administrator
normaal gezien zou je nu geen fout vermeldingen mogen hebben in deze scannow !

belangrijk :
als blijkt dat je bij de eerste opdracht een melding krijgt te zien dat er een corruption aangetroffen is dan heeft het bijgevolg ook géén zin om de 2 volgende opdrachten uit te voeren ...

deze afbeelding laat je zien welke vermelding je te zien dient te krijgen na het klikken op de enter toets nadat de eerste opdracht ingevoerd werd ...
Ashampoo_Snap_2015.01.18_19h04m02s_006_.png

deze 2de afbeelding is betreffende opdracht 2
Ashampoo_Snap_2015.01.18_19h11m20s_008_.png

deze 3de afbeelding is betreffende opdracht 3
Ashampoo_Snap_2015.01.18_19h26m27s_010_.png
 
Laatst bewerkt:
Eén ding opgelost, sfc /scannow werkt eindelijk weer, bedankt Qtex. Uw tip met Dism heeft het opgelost. volgens sfc zijn de bestanden allemaal terug in orde.

jij had dacht ik een merk pc van Medion ....bijgevolg dien je dan ook de Secure boot optie uit te zetten als ook de UEFI bios instelling ..
de bestanden die jij laat zien in jouw afbeelding zijn dus deze van de Windows 8.1 herstel cd ( deze zijn volledig ) ...
met deze herstel cd kun je dus jouw Windows niet herstellen ....je kan wel met de herstel cd opstarten en vervolgens 1 van de herstel opties gebruiken ...
deze herstel opties zijn vergelijkbaar met deze van de herstel cd windows 7
Het klopt, mijn pc is van Medion. In de BIOS heb ik wel "Secure boot optie" kunnen uitzetten maar UEFI kan ik niet terug vinden. Volgens uw afbeelding 1 moet dat gebeuren met behulp van de herstel opties Windows 8 - 8.1 maar hoe krijg ik dat scherm, met welke cd heb je dat verkregen?
 
Het klopt, mijn pc is van Medion.
In de BIOS heb ik wel "Secure boot optie" kunnen uitzetten maar UEFI kan ik niet terug vinden.
Volgens uw afbeelding 1 moet dat gebeuren met behulp van de herstel opties Windows 8 - 8.1 maar hoe krijg ik dat scherm, met welke cd heb je dat verkregen?
**de UEFI dien je ook bijgevolg in de bios uit te schakelen ....en heeft niets met de afbeelding te maken !

je bedoeld dan hier afbeelding 1 van bericht #6

Start de windows 8 - 8.1 niet meer op of start deze enkel op met een zwart scherm...

druk dan tijdens het opstartproces meermaals op de F8 toets

Je zou het onderstaande scherm moeten zien met meerdere opties (*3 in het totaal)

**** Deze opties zijn ..****

- Door gaan naar de windows 8.1 ( niet selecteren )

-Problemen Oplossen ( deze optie nemen we dan ook )
- PC uitzetten
e66ebecbd2-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h01m12s_004_.png


Nadat u optie 2 geselecteerd heb “ Problemen Oplossen “
Krijg je ook hier weer een keuze menu te zien..met de volgende opties.(*3 in het totaal )

-PC Vernieuwen ( met behoud van bestanden )
-Fabrieksherstel ( kies je deze optie word alles gewist )
- Geavanceerde Opties
e6760b3ea5-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h03m18s_005_.png


Kies je voor optie 3 “ Geavanceerde opties “ Dan zie je weer een keuze menu ....(*5 in het totaal )

- Systeemherstel
-Herstellen vanaf een eerder gemaakte systeeminstallatiekopie...
-Automatisch herstellen
(ook bij automatisch herstellen word er niets verwijderd van je systeem..)
***Tevens nemen we deze optie om de pc te herstellen .
e67dd1cc2b-Ashampoo_Snap_2014.04.04_10h05m25s_006_.png

-Opdrachtprompt
-Opstart instellingen


**Automatisch herstellen
Als Windows 8.1 niet meer opstart door bijvoorbeeld een foutieve bootloader of andere opstart problemen ..
dan kan Windows 8 dit zelf herstellen.
Proberen waard bij opstart problemen voordat u backups gaat terugzetten en u mogelijk gegevens verliest.


**ik heb dus géén merk pc !!!!
 
vervolg op bericht hierboven ..
de 3 opties vermeld in het scherm " problemen oplossen " zijn ook op te roepen via de Pc-Instellingen
ga via pc-instellingen naar " bijwerken en herstellen " en selecteer "systeemherstel "
bijgevolg zie je nu 3 opties vermeld staan ...
1-PC vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op uw bestanden .
2-Alles Verwijderen en Windows opnieuw installeren ..
3-Geavanceerde OpstartOpties
 
indien je de optie F8 wilt gebruiken dan dient er geen cd in de drive te zitten ....
lees ook de aanvulling bericht #10 je kan dus ook via de pc -instellingen naar het menu geavanceerde opstartopties ...

**wat is eigenlijk uw bedoeling hier van !
je vermelde daarstraks dat het probleem met de sfc /scannow verholpen was ....?
 
Ik zag in uw antwoorden die verschillende schermen om een pc te herstellen en wilde die absoluut ook op mijn pc zien. Ik had tenslotte al een herstel cd en een Windows 8.1 dvd gedownload dus ik moet die dan ook kunnen gebruiken. Uiteindelijk is het me dan gelukt.

Ja "sfc /scannow" geeft, dank zij uw help, geen problemen meer. Maar een systeemherstelpunt terug zetten lukt nog altijd niet. Zo ook de installatie van Visual Basic die blijft op ongeveer 20% hangen, geeft geen error of zo, geeft enkel de vermelding "Reageert niet" en daar moet ik het dan mee doen.
Ik ga nog maar eens een nieuwe versie downloaden en trachten te installeren.
 
wat betreft de Visual Basic kun je de link nemen die ik eerder al heb geplaatst .. je kan deze dus 30 dagen uitproberen ....
wat betreft het terug plaatsen van een herstelpunt ....worden er wel herstelpunten aangemaakt ?...staat deze optie ook aan ?
je zou indien de optie herstelpunten ingeschakeld is normaal gezien ook een foutmelding moeten krijgen nadien als blijkt dat het terug plaatsen van een herstelpunt niet gelukt is !**soms is het nodig om de antivirus tijdelijk uit te zetten of om het herstelpunt op te starten in de veilige modus.
 
Als ik de pc opstart met die cd in de drive dan ziet mijn pc die cd niet, Windows wordt gewoon opgestart.

vraagje betreffende je drive ?
word de drive bij u in de verkenner vermeld daar je de Windows8.1 gebruikt ?
**ik heb namelijk ook al moeten vast stellen dat alhoewel de drive vermeld word in de bios en in apparaatbeheer als ook via de verkenner dat de drive zelf dus gewoon weigert om sommige cd's /dvd's te lezen !
ik heb hier over al contact gehad met Microsoft maar aangezien ik dus de Windows 8.1 gekregen heb vanuit een upgrade ( Windows7 > Windows 8> Windows 8.1)
weigeren ze me verder ondersteuning om tot een oplossing te komen !

**dit kan hier nagelezen worden ....cd/dvd drive aanvaart geen cd's of dvd's - Microsoft Community in bericht #21 laten ze me verstaan dat ik dus van hen geen ondersteuning mag verwachten omdat deze ondersteuning enkel voor diegene is die via de Microsoft Store de aankoop hebben gedaan !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan