Software screenshot schermafbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek nog steeds een eenvoudig programma voor screenshots. Ik had vroeger "snip", maar dat werkt blijkbaar niet meer.

Met dank,

Vaes
 
Het gaat ook eenvoudig met de programma's die in Windows aanwezig zijn.
Shift + Print Screen om het scherm te kopiëren en daarna met Ctrl + V plakken in een willekeurig tekenprogramma zoals Paint.
Wil je er allerlei bewerkingen op uitvoeren, kopieer het dan in een gratis tekenprogramma zoals Paint.Net.
 
Volgens u werkt "snip" niet meer.
Heb je al geprobeerd deze terug te installeren?
Ik vermoed dat je deze bedoelde:

icon_46950_4.png
Snipping Tool​


 
Je beslissing hangt gewoon af van je behoefte.
Indien het je inderdaad enkel te doen is voor het nemen van screenshots met minimale variatie-mogelijkheden is de ingebouwde tool van Windows voldoende.

Wil je echter ook diverse mogelijkheden van opslag, aanbrengen van notities of aanwijzingen op de screenshots aanbrengen (vb. voor presentaties) en het opslaan van je historiek van screenshots, vb. voor het samenstellen van ganse handleidingen met screenshots dan is een ietwat straffer spul nodig.

Zie in dat geval mijn post #4
 
Je beslissing hangt gewoon af van je behoefte.
Indien het je inderdaad enkel te doen is voor het nemen van screenshots met minimale variatie-mogelijkheden is de ingebouwde tool van Windows voldoende.
Inderdaad, ik heb dat progje eens getest , maar heb ik niet nodig,
en de vraagsteller (post #1) had het over SNIP dat niet meer werkte.
 
Ik gebruik ook Greenshot, maar meestal het windows 11 kniptool. Dit laatste heeft het
voordeel dat niks extra moet opgestart bij opstarten van pc. Soms start ik ook Greenshot
wel eens handmatig op - variatie in t leven, het mag niet steeds eentonig zijn.
In de Chrome browser gebruik ik de Lightshot extensie.
 
Hoop dat Ddraak ff niet meeleest :) snip: zelfde icoon als knipprogramma in W7 daar noemt het knipprogramma. Heel basic, zelf te bepalen gebied en mogelijkheid om zaken te markeren/omlijsten in enkele kleuren met het pennetje. Lijkt dus heel erg op de kniptool die hier wordt omschreven. Nog steeds geen opties bijgekopmen dus?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan