Hoe maakt men een bewegende schermafbeelding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
In sommige fora ziet men een schermafbeelding die beweegt. Bijvoorbeeld een vlieg die rondkruipt, of zoals overlaatst bevond ik me op een forum van bijen, i.p.v. dat ik mijn muiscursor zag was er een bij die de muisbeweging volgde. Hoe doen ze dat, kan er me soms iemand vertellen hoe ik dit zelf kan aanmaken? Dan heb je soms ook nog teksten die doorlopen worden door een kleurtje, of de tekst loopt zelf over en weer. Dit zijn nu eens dingen die ik graag zou kennen en kunnen.
Dit zou ook handig zijn als handtekening onder een e-mail.
 
ik ben niet 100% zeker , maar ik denk dat je zoiets bedoelt zoals in mijn handtekening. dat is een . gif. Graphics Interchange Format. met andere woorden is het een mini-diavoorstelling die snel genoeg afgespeeld wordt zodat het een vloeiende beweging lijkt. zoals ze vroeger de tekenfilms tekenden.

hoe je zoiets maakt kan je HIER vinden... (y) :p
 
hoe je zoiets maakt kan je HIER vinden... (y) :p

Dit is het inderdaad wat ik zocht!
Maar is er eventueel een bepaalde software die je eventueel prefereert?
Ik heb momenteel "Camtasia" en "Snagit". Met Snagit maak ik gewoonlijk schermafdrukken.
Van Camtasia heb ik nog geen behoorlijke nederlandstalige handleiding gevonden.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruikte signbot om mijn handtekening aan te maken ....dit gebeurt dus online
je krijgt de optie deze op te slaan ....
éénmaal opgeslagen upload je deze naar imageshack..
je gebruikt dan de forum link die je verkrijgt...van imageshack

op pepermunt vind je allerhande tools vrij te gebruiken ...
om een animated gif aan te maken ...http://www.pepermunt.net/video/animaties-maken.html
 
wil je gewoon een tekst ...dan is screenbot de oplossing ..
je typt de gewenste tekst in het venster ...
wil je de tekst in het wit verrander je de achtergrond naar het zwart ..
is de gewenste tekst ingegeven klik je op creeer epistel..
en je download deze naar je computer ..
zie voorbeeld :Bekijk bijlage 8657
 
Laatst bewerkt:
om terug te komen op de essentie van de vraag van de TS. Pieter vertelde ook over het zien van een bij als cursor. in mijn oude html-dagen heb ik ooit wel eens een fakkeltje als cursor gebruikt. er zijn programma's legio om een animatietje te maken, denk aan flash, 3dmax, cinema 4d etc. om een goed werkende recente code te hebben die je kan embedden in de code van je handtekening of site spreek je best ButterflyIce aan!! (y)
 
Volgens mij is het antwoord hierop een gif bestandje.
Stallion geeft in #8 een goed antwoord voor Animationshop ( mijn favoriet) , maar er zijn meerdere gif animator programma's . Free en betaald. Ok online heb ik ooit wel eens iets gevonden op een gif bestandje te maken.

En verder via html kan veel dingen realiseren als je afbeeldingen op een website wil laten verplaatsen. Ik heb in mijn handtekening bijvoorbeeld html gebruikt. Maar let op dat is verplaatsen en niet bewegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan