Sata aansluitingen

Hallo
ik heb een pc met een Pro H610-E DDR4 Moederbord
daar zitten 4 sata aansluitingen op genummerd sata 5 -6 - 7- 8
als ik op 7 en of 8 een hd of ssd schijf aansluit dan werkt dat prima
maar gebruik ik 5 en of 6 dat ziet hij de hd of ssd schijf niet ook niet in de bios
ze zouden alle 4 moeten kunnen werken , maar mij lukt het niet
wie kan mij helpen?

Hallo.

Heb je er soms een M.2 SSD in zitten of M.2 NVMe SSD?
Zoja, dan gebruikt die SATA aansluitingen en daarom zijn dan de sata poorten 5 en 6 uitgeschakeld.

Heeft te maken met de chipset beperking dat deze dezelfde PCIe aansluiting gebruiken.

Een bios update gaat je dus ook niet redden in dat geval.

Hallo.

Heb je er soms een M.2 SSD in zitten of M.2 NVMe SSD?
Zoja, dan gebruikt die SATA aansluitingen en daarom zijn dan de sata poorten 5 en 6 uitgeschakeld.

Heeft te maken met de chipset beperking dat deze dezelfde PCIe aansluiting gebruiken.

Een bios update gaat je dus ook niet redden in dat geval.
dat klopt wat jij zegt ,heb het uitgeprobeerd had die m.2 ssd eruit gelaten toen werkte ze wel allemaal ,Bedankt voor die tip ,ik heb hem weer terug gezet dan gebruik ik maar alleen die laatste 2 sata ssd aansluiting

Ah ik weet het alweer. Ik had het van de NL handleiding ook 1 poort. Maar omdat het om 2 poorten ging ben ik verder gaan zoeken en kwam het (naast Reddit) nog ergens tegen, volgens mij het msi forum of tomshardware, ik ben alweer vergeten waar.

Edit: Pfff... ik moet eens vaker m'n teksten controleren, zal de leeftijd wel zijn, vergeet ik dingen te veranderen.

Terug
Bovenaan