Review Samsung Galaxy Z Flip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Samsung Galaxy Z flip



Inleiding:

Samsung is aan zijn tweede vouwbare toestel toe. Dit keer heeft hij de naam “Z Flip” meegkregen. Hij is met zijn 1500€ ook een pak betaalbaarder als zijn voorganger, maar blijft natuurlijk een heel erg dure Smartphone. Wat krijg je voor die smak geld?

Schermtype:
Vouwbaar Dynamisch AMOLED capactief aanraakscherm met 16 miljoen kleuren.
Cover display: Super AMOLED

Afmetingen:
6.7 inch, 101.6 cm², 82.5% scherm tot body ratio
Cover display:1.1 inch

Resolutie:
1080 x 2636 pixels, 425 PPI, Full HD+, HDR10+
Cover display; 112 x 300 pixels, always onn

Bescherming:
Niet meegedeeld

Hoofdcamera:
12 MP, f/1.8, 27mm, breed hoek lens, 1.4 µm, Dual pixel PDAF, OIS
12 MP, f/2.2, 12mm, ultra breed hoek lens, 1.12µm

Kenmerken:
LED flits, panorama, HDR

Frontcamera:
10MP, f/2.4, 26mm, breed hoek lens, 1.22µm, PDAF

Kenmerken:
HDR

Chipset:
Qualcomm Snapdragon 855 + 7nm

CPU:
Octa-Core 4 x 1.78 GHz Kryo 485 & 3 x 2.41 GHz, Kryo 485 & 1 x 2.95 GHz, Kryo 485

GPU:
Adreno 640 à 700 MHz

OS:
Android 10

Geheugen:
8 GB RAM, 256 GB intern geheugen.

Kaartslot:
Niet aanwezig

Batterij:
Een door gebruikers moeilijk te verwijderen 3300 mAh sterke Li-Po batterij ( verdeeld in de 2 helften van het toestel, dus 2 batterijen)

Sensoren:
Vingerprintscanner zijkant, accelerometer, proximiti, kompas, gyro, barometer

SAR: Specifieke Asorbtie Ratio, info Proximus
Nog niet gekend

Adviesprijs:
1500€

Bron:
Samsung Galaxy Z Flip

Voordelen:

  • Groot scherm, toch klein in je zakken
  • Heel erg vlotte processor
  • Ruim voldoende RAM

Nadelen:

  • Geen hoofdtelefoon aansluiting
  • Geen mogelijkheid om een geheugenkaartje erbij te plaatsen
  • Batterij niet zo erg veel capaciteit
  • Duur
samsung-galaxy-z-flip-5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
hier valt er nog meer over te lezen
Ik maak geen review op zo een manier zoals jij hier aangeeft. Ik hou me aan de specs en een korte inleiding. Ik krijg geen enkel toestel zelf in handen om zo een mooie review uit mijn mouw te kunnen schudden. Dat zou ik wel willen kunnen doen, maar daar is pctuts niet toe in staat.
 
Ik maak geen review op zo een manier zoals jij hier aangeeft. Ik hou me aan de specs en een korte inleiding. Ik krijg geen enkel toestel zelf in handen om zo een mooie review uit mijn mouw te kunnen schudden. Dat zou ik wel willen kunnen doen, maar daar is pctuts niet toe in staat.
Er zijn overigens legio van dit soort reviews te vinden hé ; we moeten hier niet de ambitie hebben om de zoveelste tekst en review van nieuwe hardware te willen leveren... die zijn er zat op het internet...
 
Ik maak geen review op zo een manier zoals jij hier aangeeft. Ik hou me aan de specs en een korte inleiding. Ik krijg geen enkel toestel zelf in handen om zo een mooie review uit mijn mouw te kunnen schudden. Dat zou ik wel willen kunnen doen, maar daar is pctuts niet toe in staat.
Ben wel benieuwd hoe jij dan aan die informatie van het toestel dan komt?
En ik maak geen review ervan. Aan de hand van het filmpje heb je een beetje een idee hoe het toestel in bedrijf eruit ziet.
 
Ben wel benieuwd hoe jij dan aan die informatie van het toestel dan komt?
En ik maak geen review ervan. Aan de hand van het filmpje heb je een beetje een idee hoe het toestel in bedrijf eruit ziet.
Ik haal mijn informatie van gsmarena. Dat staat ook vermeld bij "bron". Waar ik dan de nieuwe toestellen vind die gaan uitkomen, dat komt van verschillende sites en dat hoef ik niet mee te delen. Want daar haal ik enkel de info dat er een nieuw toestel op de markt zal komen. De kennis is door het jarenlange lezen over Android toestellen. iPhones, daar ken ik ook heel veel van, maar die vermeld ik totaal niet. Ik lees ook wel de vernieuwingen door over een nieuwe versie van IOS en zo of een nieuw toestel van het merk dat op de markt komt. Maar ik doe er verder niets mee. Ik ken wel ook heel veel over iPhones ook, maar daar ik er nooit mee werk, kan ik ook op een vraag niet antwoorden, dus doe ik het gewoonweg niet.
 
Je schrijft over een filmpje,
In dit geval is er inderdaad film materiaal aanwezig, maar vaak is dit niet voor handen. Als ik dan dit moet doen eens er filmpjes zijn, dan zijn er al meerdere sites die al die toestellen hebben gereviewd. Dit is ook niet de bedoeling. IK tracht zo vlug mogelijk mee te zijn met de toestellen, maar omwille van een drukke agenda, privé een moeilijke periode is het me momenteel onmogelijk om mee te zijn met de laatste nieuweheden te posten. De S20 en de s20 plus ontbreken nog van Samsung, en er zijn nog andere die nog aan bod zouden moeten komen.
 
Er zijn overigens legio van dit soort reviews te vinden hé ; we moeten hier niet de ambitie hebben om de zoveelste tekst en review van nieuwe hardware te willen leveren... die zijn er zat op het internet...
Zou dit anders wel leuk vinden om zo heel erg uitgebreid te werk kunnen gaan. Maar daar heb je wel wat tijd voor nodig en ook het toestel zelf natuurlijk, maar dat heb ik nooit voor handen, helaas. Je kan al raden dat het voor mij dus moeilijk is om langs een gsm winkel voorbij te wandelen zonder eens binnen te gluren, of eens binnen te stappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan