Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
goeie dag
zoon zit voor een jaar in buitenland, en ik mag zijn laptop (Dell inspiron1520) gebruiken de tijd dat hij weg is.
Echter krijg ik regelmatig een quartz.dll foutmelding. Mij lijkt het dat dit begonnen is na het verwijderen van adobe pdf reader en het plaatsen van foxit....ook had ik af en toe een flashprobleem.
in bijlage de quartz foutmelding. Ik heb wat gegoogeld en het zou te zien hebben met direct X. heb dit opnieuw geïnstalleerd maar het helpt niet. Heb er ook problemen met Mediaplayer daardoor.
zie bijlage


[OPLOSSING]mag afgesloten worden, heb nieuwe harde schijf geplaatst en een clean installatie van vista gedaan.
bedankt voor de tijd en de gedane moeite! [/OPLOSSING]
 

Bijlagen

  • Knipsel..GIF
    Knipsel..GIF
    21.2 KB · Weergaven: 164
Laatst bewerkt door een moderator:
Het bestandje kan je hier downloaden.
Plaats dit in je system32 map en vertel daarna wat er is opgelost en wat niet.
Heb je revo verwijderd met revo uninstaller of andere registerscanner gewerkt?
 
heb inderdaad Adobe met Revo verwijderd met de optie 'gemiddeld'.
heb het bestandje gedownload en zal dit morgen (woensdag) in system32 installeren.
ik zie op de site ( quartz.dll free download - DLL-files.com) ook staan 'fix dll errors'. ik veronderstel dat ik daar nu beter van afblijf.
hou je op de hoogte; alvast bedankt voor de reply!
 
vervolg van het verhaal: heb het rarbestand gedownload. Als ik de dll wil toevoegen via uitpakken, of copiëer naar system32 krijg ik de vraag uitvoeren als admin. Ik antwoord ja, bevestig en dan krijg ik de melding dat ik niet de machtiging heb om dit te doen. Hoe kan ik de dll toevoegen?
Heb system32 gecheckt en daar staat een quartz.dll .......

tot lees
 
Als die quartz.dll er staat, en er word naar gevraagd sinds het verwijderen van adobe en prutsen in het register? register kapot.
Doe een systeemherstel naar eerdere datum en blijf uit het register.
 
dju,dan is dit dikke miserie.
tijdens een pogin tot systeemherstel, waarbij ik probeerde 10 dagen terug te gaan is het systeem vastgelopen. Nadien waren alle herstelpunten verdwenen. Het oudste herstelpunt dat er nu is is er een waarbij de foutmelding voor quartz in voorkomt................

dit draait dus uit op een herinstallatie naar fabrieksinstellingen......in principe niet echt erg want zoon had al zijn zaken op een losse schijf gekopiëerd.
 
Laatst bewerkt:
Als die quartz.dll er staat, en er word naar gevraagd sinds het verwijderen van adobe en prutsen in het register? register kapot.
Doe een systeemherstel naar eerdere datum en blijf uit het register.


Probeer eens gewoon van die dll opnieuw te registreren. hij zal zonder twijfel wel in je map system32 zitten, maar daarmee is hij nog niet geregistreerd.

Vele mensen vergeten dat je heel wat .dll's in je pc hebt staan en dat je die bij fouten in je register kan ophalen uit je regsvr (= register server). Je hoeft dus geen heksenjacht op het net te doen naar de juiste dll

Ga naar START -> Uitvoeren... -> regsvr32 quartz.dll

Als dat niet werkt kan je het ook zo typen:

%windir%\system32\regsvr32 %windir%\system32\quartz.dll

En als je het liever op de command line doet (dos) schrijf je het zo:

REGSVR32 /i C:\Windows\System32\quartz.dll


normaal zal die wel gewoon terug registreren... ;) en dan zie je dit:

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
sorry voor mijn laattijdig reageren maar het is nogal hectisch en druk voor het ogenblik. Ik probeer zo snel mogelijk jullie tips uit te voeren.
vergeet jullie niet hoor en geef feedback

nogmaals bedankt voor de tijd die jullie eraan spenderen


bij de poging om de dll te registreren krijg ik een foutmelding, zie bijlage

ik probeer nu om adobe opnieuw te installeren
Geeft na installatie van acrobat reader nog steeds de eerste foutmelding.......
 

Bijlagen

  • regsvr fout..JPG
    regsvr fout..JPG
    25.2 KB · Weergaven: 163
Laatst bewerkt:
Met adobe heeft het dus niets te maken blijkbaar, ik baseerde me daarop omdat het probleem na deinstallatie daarvan ontstond.
Je uninstaller moet registersleutels verwijderd hebben die nog noodzakelijk waren.
Kan je een backup terug zetten van je register via die uninstaller??
Heb je de meest recente directx en driver van je graka?
Tussen directx en quartz.dll is er in ieder geval wel een verband, maar of alle registersleutels hersteld worden door enkel directx te installeren is niet zeker.
Je programma kan nog andere sleutels hebben weggegooid.
 
heb met Revo gewerkt. Directx zou de laatste versie zijn. zie nu ook dat ik de foutmelding krijg als ik messenger start.
Ik weet dat zoon voor het vertrok en laptop gaf een aantal programma's (muziekprogramma, cam,...) enz verwijderd heeft.
ik heb dus ook geprobeerd die windows life opneuw te installeren maar dit geeft ook geen resultaat..
ik start straks nog eens laptop op.
 
Laatst bewerkt:
heb via je link geprobeerd om dxdiag te laten draaien, maar ik krijg daar ook de foutmelding quartz.dll

volgens die site ook kan directx niet verwijderd worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan