Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Powerbanken.

Je kent het wel, je smartphone is je beste vriend tot je batterij leeg is of bijna leeg maar je hebt geen lader of stopkontakt in de buurt. Dan brengt een powerbank wel soulaas. Maar wat moet je nu gaan kezen?
Je hebt zoals ik heb een Motorola Moto E met een 2390mAh batterij. Welke powerbank moet je dan gaan nemen?
Je kan gaan voor een powerbank van 2500mAh 2500mAh
Of je zegt ik kies voor ongeveer het dubbele neem ruwweg 2400x2 is 4800 daar rond is 5000mAh 5000mAh
Of je zegt. Ho dat kost zo ongeveer 25€, ik kijk wat ik daarvoor kan krijgen, hoe meer mAh ik daarvoor kan krijgen hoe liever. 8800mAh kan ik daarvoor krijgen. 8800mAh

Wat is nu het beste voor mijn smartphone met een batterij van net geen 2400mAh?
Neem ik de powerbank van 2500mAh, dan laad deze mijn smartphone van 0 tot ongeveer 1950mAh.
Neem ik de powerbank van 5000mAh, dan laad deze mijn smartphone 1x helemaal op en heb ik nog een klein beetje over.
Neem ik de powerbank van 8800mAh, dan kan ik zowel mijn Motorola Moto E opladen, de Huawei P8 Lite van mijn vrouw en de Haier tablet van mijn zoon. Dan is die ook ongeveer opgebruikt.
Conclusie. Voor die prijs van 25€ kies je beter gewoonweg die met zoveel mogelijk mAh. Je krijgt immers nooit zoveel mAh als aangeven staat. Je moet rekenen dat daar ongeveer 1/3 van af getrokken moet worden.
Met de vakantie voor de deur lijkt mij dit een geschikt moment om dit te posten.
 
ik heb een powerbank van romoss betelt bij coolblue gratis aan huis geleverd een powerbank van20000mah je kan hem opladen ,af,en aanleggen wanneer je hem nodig hebt wel ongeveer 20cm lang en 7cm breed je kan 3 smartphone in één keer opladen
 
ik heb een powerbank van romoss betelt bij coolblue gratis aan huis geleverd een powerbank van20000mah je kan hem opladen ,af,en aanleggen wanneer je hem nodig hebt wel ongeveer 20cm lang en 7cJm breed je kan 3 smartphone in één keer opladen

Je hebt ze inderdaad in allerlei soorten en gewichten. Ik heb gewoon met mijn review duidelijk willen maken dat je eigenlijk best eentje kiest met meer mAh dan dat je eigen telefoon heeft. Uit wat ik meemaak, heb ik ondervonden dat er vaak mensen zijn die denken dat ze niet zwaarder of toch niet veel zwaarder in mAh mogen gaan dan dat hun batterij van hun eigen Smartphone is. Maar dat is helemaal niet nodig. Minimaal kies je eigenlijk beter het dubbele van je batterij. Maximaal, wat je budget aankan en daar zoek je dan best uit de verschillende (web)winkels uit waar je de meeste mAh krijgt voor je budget. Merk maakt uit een test eigenlijk niet zo gek veel uit. Globaal moet je ervan uitgaan dat je een kwart van de mAh ervan moet van af trekken voor je de effectieve mAh van die powerbank eigenlijk hebt. Als het nu een dure of een goedkope is, maakt niet veel uit.
 
ik heb een powerbank van romoss betelt bij coolblue gratis aan huis geleverd een powerbank van20000mah je kan hem opladen ,af,en aanleggen wanneer je hem nodig hebt wel ongeveer 20cm lang en 7cm breed je kan 3 smartphone in één keer opladen
Dus in u geval heeft u powerbank 20000/4=5000 x 3 =15000 mAh. Dat is ongeveer wat u powerbank effectief zal geven. Maar 20000 mAh is het zeker en vast niet.
 
Nog snel iets verduidelijken, de batterij die in een powerbank steekt werkt op 5 Volt en een Smartphone op 3,7 Volt en omdat die omschakeling moet gebeuren krijg je minder mAh.
 
ik heb een powerbank van romoss betelt bij coolblue gratis aan huis geleverd een powerbank van20000mah je kan hem opladen ,af,en aanleggen wanneer je hem nodig hebt wel ongeveer 20cm lang en 7cm breed je kan 3 smartphone in één keer opladen

Is volgens mij een hele koffer vol. 20000mah is wel 20A. Als daar ergens zelfs op die 5V een kortsluiting ontstaat, dan zal dit zeker al vonken.
 
Is volgens mij een hele koffer vol. 20000mah is wel 20A. Als daar ergens zelfs op die 5V een kortsluiting ontstaat, dan zal dit zeker al vonken.

Goed opgemerkt, ik dacht al een behoorlijke te hebben van 8000mAh , 29.6Wh
 
Zomaar eens een voorbeeld wat met laagspanning en hoge stromen kan gebeuren.
https://tweakers.net/nieuws/43711/opnieuw-vliegt-een-dell-laptop-spontaan-in-brand.html

1154172111.gif
 
Komt nog bij dat als de batterijen vuur vatten, dat ze niet te blussen zijn. Alleen onder water houden kan ze doven. Maar branden heel fel. Zeker niets vastnemen als het gebeurd.
 
Zijn die dingen dan relatief veilig of moet je er erg mee opletten? Daar heb ik eerlijk gezegd in mijn zoektocht ernaar niets van opgevangen, maar ik zocht ook niet in die richting. Mijn vrouw had er eentje gekocht evenveel mAh als dat haar telefoon was, zonder er mij iets over te vragen. Dan had een vriendin van haar er ook eentje gekocht, ook in die richting en kloeg tegen mij dat haar batterij niet helemaal kon opgeladen worden met die powerbank van haar. Dan heb ik het allemaal opgezocht, terwijl ik het dan toch voor handen had, kon ik er meteen een reviewke over maken he. Maar over die onveilige toestanden had ik niets opgevangen en eerlijk is het de eerste keer dat ik daar nu iets over hoor.
 
20 Watt over 5 Volt is veilig met goede stekkers.
Maar als je de stekkertjes ziet die gebruikt worden in diverse smartphones en andere apparatuur dan is dit niet veilig.
Een kortsluiting kan een ware brand veroorzaken. Laden gebeurd vaak op locatie, bijvoorbeeld in een vliegtuig.
En dan moet ik hier zeggen dat dit met deze vermogens levensgevaarlijk is omdat kans op een kortsluiting met deze fragile stekkertjes groot is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je bedenkt dat met een kortsluiting er een fikse draad kan doorbranden, dan moet je het draadje in de stekker eens bekijken.
Zie naar Uw autobatterij. 12v 40A. Dit is dubbel van die 20A. Welke draden hangen daar aan vast?
Uiteraard is dat volume niet nodig bij een smartphone. Zie naar de usb stekker. Die is meestal gemaakt voor 500mah. (0,5A). Soms tot 1A.
Ook is dit maar 5V. Maar het plaatje is heel iets anders als er een kortsluiting aan te pas komt. Dan staan in een mum van tijd de kabeltjes in lichterlaaie.
Vandaar ook dat men overal de mensen de raad geeft om deugdelijke kabels aan te schaffen. Als je eens een kapot kabeltje hebt, dan moet je dat echt eens strippen. De adertjes die daar zorgen voor de verbinding zijn soms bijna niet te vinden. Helemaal moeilijk wordt het als je een dure stekker hebt, waar je de kabel wilt herstellen. Je moet heel goed materiaal hebben om dit te kunnen verwezenlijken.
Stel U ook eens de vraag waarom de adapter maar max 1A doorgeeft om te laden. Met die powerbanks vb 10A maak je dan een verbinding. Dat gaat in feite in tegen alle regeltjes. Je neemt dit mee ergens naartoe terwijl de powerbank de smartphone oplaad. Dus tas onder de arm en weg ermee. Onvoorstelbaar wat de gevolgen kunnen zijn. Een vriend van mij heeft een batterij van een boormachien opgeladen. Ze is in brand gevlogen. Heeft daar heel ernstige brandwonden door opgelopen. Heeft geprobeerd de batterij met een zware handdoek om de handen naar buiten te brengen. Zijn woorden :" Ik laad nooit eender welke batterij nog op binnen." Dan spreken we hier van een batterij van 12V met 3A. Dit is maar 36W. Of om te vergelijken, een goede 7A op 5V. (Wat je nu aan Uw smartphone legt!!!!!!)

CVE, ik moet je gelijk geven als je schrijft dat we hier aandacht aan moeten geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan