Als ik je goed begrijp wil je dus een verbinding van je modemsignaal (Telenet, Proximus, wat dan ook ...) naar een TV die niet aan een netwerkconnectie kan met een kabel.
Dat kan perfect en doe ik al 10 jaar zo.
Is zelfs een oplossing die tot op heden wordt verkocht door Proximus als 'wireless'. Dat is het eigenlijk niet want het gaat wel over een draad, maar dan de electriciteitsdraad.
De benaming is bij diverse merken licht verschillend, maar varieert van PowerWifi / PowerLAN / PowerLine ...
De moderne, actuele toestelletjes zijn erg performant en meer dan voldoende qua snelheid op zich voor een 4K televisie.
Zelf gebruik ik Devolo Magic 2 adapters.
Voor Internet in huis heb ik in totaal 2 Wifi-adapters en 1 Wifi-adapter in het tuinhuis. Die krijgen signaal binnen via het electriciteitsnet, hebben een mogelijkheid om 2 toestellen bekabeld daarop aan te sluiten én zenden zelf ook nog eens een Wifi signaal uit. Zo heb ik in tuinhuis én terras ervoor op 50 meter van mijn eigenlijk huis prima verbinding.
Voor de TV in huis heb ik een Wifi-adapter LAN (die zend dus zelf niet terug uit op Wifi) en daar zit mijn TV gewoon op ingeplugd alsof het een modem-kabel zou zijn.
Het geheel is een MESH-netwerk en dat heeft een groot aantal voordelen qua dekking, overlap, overname van zender naar zender als je door je huis loopt etc... etc...
Zet dit je voldoende op weg ?
PS : de performantie is het best als alle apparaten op één en dezelfde electriciteits-kast/hoofdleiding zitten zonder tussenborden. Voor de adapter in het tuinhuis hierboven (links) is dat niet zo - er zit nog een secundaire zekeringkast tussen en dat verklaart de merkelijke lagere doorvoer. Voldoende voor internet browsen, muziek etc... streaming audio, maar zou niet voldoende zijn voor een grote 4K TV. Maar de HD klein formaat TV die er staat doet het zelfs hiermee prima, zonder haperen.
Mijn LAN voor de huiskamer TV staat dan weer rechts en trekt zoals je ziet bijna 1Gb !