poppenhuisje !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
mijn dochter vroeg me om een poppenhuisje te willen maken voor mijn kleindochter haar 5de verjaardag aanstaande week ..
ben zodoende druk bezig geweest en heb deze toch al zo goed als af ..
ben er zelf wel fier op en wil dit dan ook delen ..
de maten van het poppenhuisje 121 cm hoog 61 breed en 30 cm diep
het telt 4 verdiepingen ..
de latjes van 1x 1 cm werden zelf gezaagd om geld te sparen en deze werden in het midden over de lengte voor 5 mm diepte ingezaagd om een groef van 2mm te verkrijgen ..
in deze groef komt het hardboard karton te zitten ..vervolgens werd alles in elkaar gezet met een lijmpistool en schroefjes..
de ramen aan de zijkanten dienen nog omlijst te worden ..(das voor morgen )

240578
 
Amai zo een knutselkoning zeg. Top man. Ik ben zo fijn niet. Ik kan dit niet maken, is te fijn voor mij.
 
jij heb wellicht andere vaardigheden ..ene wie niet probeert ...
 
Jeetje Qtex, waar haal je het geduld vandaan. Heb je de hekjes en trapjes ook zelf gemaakt ?
Lief van je om dit voor dit kind in elkaar te knutselen.
Ze zal hier blij van worden.
 
geduld is iets dat ik zelf heb aangeleerd door vroeger veel te knutselen ..tekenen en bezig te zijn met modelbouw .. maar inderdaad er kruipt veel geduld in ..
dien dan ook regelmatig te pauzeren als ik last in de rug krijg of in de gewrichten ..ene ja alles heb ik zelf gemaakt ..door deze latjes zelf aan te zagen ..
had oorspronkelijk maar één plank aangekocht en heb alle latjes zelf gezaagd uit deze plank ... komt voordeliger uit .
 
Ja lap, der zit hier ook eentje te zagen voor zo een poppenhuisje. Mijn vrouw heeft het uit haar hoofd gepraat. Want ze speelt amper met poppen.
 
sorry Cve da was zeker de bedoeling niet ..
ik had mijn dochter daarstraks een paar foto's doorgestuurd en ze was verbaast te zien dat het zo mooi was nu het geverfd is.
 
Niet erg Q, Ze zijn vandaag naar de winkel geweest en ze heeft Lego friends gekregen en ze is het poppenhuisje al terug vergeten. Dus zo fris ligt het in het geheugen :rolleyes:
 
aha je heb ze moeten omkopen .. mijn dochter vroeg me juist om een 2deurs kleerkast te verven ..
 
aha je heb ze moeten omkopen .. mijn dochter vroeg me juist om een 2deurs kleerkast te verven ..
Het is toch altijd iets he dat de papa's moeten gaan doen. Ik vrees dat het hier later niet anders zal zijn van papa hier en papa daar. Van dat ppfff mijne ouden gedoe merk ik nog niets zunne. Wat ik zelf van mijn vader wel al heel vroeg had. Ze noemen mij hier zelfs daddy cool. Vind ik wel leuk.
 
da was nog eens ne goeie nickname voor u hier …" daddy cool"

*op dit moment ben ik bezig met het aanmaken van de meubilair .. en dit alles word gemaakt van ijslolly stokjes die je zo kunt kopen in Action
3 stoelen heb ik al klaar ( de afbeelding toont deze uit verschillende hoeken )

240594
 
ik gebruik een lijmpistool ...de lijmdraden haal ik er natuurlijk af en de rest dat er van de zijkanten afkomt ook ..

4 stoelen en een tafel zijn klaar ..morgen de vitrine kast ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan