Daar heb je zeker gelijk in, Skippy!
Heel toevallig had ik 6 dagen geleden (op 4-8-2019) ongeveer hetzelfde aan de hand met PSE 2018. Ik had dat programma op 15-06-2018 aangeschaft via de Microsoft Store voor € 69,99. Dat was toen een tijdelijke aanbieding: € 30 goedkoper dan de normale prijs.
Een jaar lang heb ik het programma zonder problemen gebruikt, maar toen ik op 4-8-2019 met de rechter muisknop klikte op een .jpg bestand en koos voor Openen met > Photoshop Elements 2018, kreeg ik de volgende melding te zien:
Misschien zag de melding die vanboga kreeg er ook zo uit?
Omdat ik PSE 2018 via de Microsoft Store had gekocht, hoefde ik het programma niet opnieuw te downloaden. Ook hoefde ik geen dvd op te zoeken, want die krijg je niet, wanneer je via de Store van Microsoft een app aanschaft.
Voor mensen die hetzelfde probleem hebben én PSE aangekocht hebben via de Microsoft Store en toevallig bij dit topic uitkomen, zal ik beschrijven hoe je zo'n app uit de Store kunt repareren. Vanboga heeft hier helaas niets aan, maar andere lezers misschien wel...
Ik klikte op het pictogram van Windows 10, ook wel de knop Start genoemd (je mag ook drukken op de Windows-toets op het toetsenbord). Daarna klikte ik met de rechter muisknop op het pictogram van Adobe Photoshop Elements 2018 > Meer > App-instellingen:
In het venster dat daarna geopend werd, klikte ik op de knop Opnieuw instellen:
Ik ging er van uit dat het programma helemaal opnieuw gedownload zou moeten worden. Dat is een download van bijna 5GB, dus dat zou wel even duren, dacht ik. Maar nee, na een paar seconden al verscheen er een vinkje achter Opnieuw instellen:
En PSE 2018 was daarmee gerepareerd en weer te gebruiken. Wat nu de oorzaak is geweest waarom PSE 2018 niet meer werkte, daar heb ik het raden naar. In ieder geval was dit voor mij de eerste keer sinds een jaar dat ik PSE 2018 opnieuw moest instellen.