Windows 10 Photoshop 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Al jaren gebruik ik (occasioneel) dit toffe programma waarmee ik moeiteloos zelfgemaakte postkaarten en collages kon doen. Kon, inderdaad want gisteren had ik volgend probleem bij een poging om opnieuw een kerstkaart te maken: normaal start ik met een 'nieuw" blanco kaart aan te maken (afmetingen 14 x 9 cm), daarna open ik 1 voor 1 de verschillende foto's of afbeeldingen Op elk van deze foto's maak ik een selectie en deze selectie kopiëeren ik en plak ik dan op het 'canvas' van mijn blanco. Meestal diende dan de grootte van dit 'plaksel' aangepast te worden, doch dit was een fluitje van een cent door de 'hendels' aan de hoeken van de afbeelding te slepen - al dan niet in combinatie met Alt, Shift, spatie, enz. - en ze te ordenen. Op die manier bouwde ik de lagen op waarmee mijn postkaart uiteindelijk gemaakt werd.
Vanaf gisteren echter merkte ik op dat de grootte van het blanco 'canvas' veel kleiner leek op de monitor ondanks de gewone afmetingen !? Laat dit nog zo, maar vervelender en vreemd is wel het feit dat ik op een geopende foto zoals altijd wel een selectie kan verrichten doch dat ik enkel deze selectie kan verplaatsen binnen de foto zelf ! Het menu voor (speciaal)kopiëren, uitsnijden/cut, enz. blijft evenwel grijs !! Het enige wat ik wel kan doen is de selectie naar mijn blanco canvas slepen, doch afhankelijk van de oorspronkelijke pixelgrootte, is die selectie meestal veel te groot zonder enige mogelijkheid om dit te schaalgewijs te verkleinen !? m.a.w. de hendels ontbreken gewoon !! Verklein ik hier de 'imagegrootte' dan wordt zoawel canvas als selectie verkleind ?
Omdat dit toch niet het recentste programma is, dacht ik aan de compabiliteitsmode, maar ook dit hielp niet evenals de installatie op een tweede pc met hetzelfde resultaat.
Omdat dit zo plots in de knoop ligt verdenk ik opnieuw het zoveelste geschenkje van de zoveelste W10-update, temeer dat de enige veranderingen op deze desktop enkel die fameuze updates zijn. Het is in feite een 'reserve' pc die ik wel up-to-date hou.
Alle hints en hulp zijn meer dan welkom ! Bedankt bij voorbaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan