Windows 10 PC1 ziet zichzelf niet onder netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Vb

Steunend lid
Vip Lid
Via snelkoppelingen met \\PC1 (toegevoegd aan snelle toegang) zie ik wel de pc en de 2 gedeelde partities D en E , maar onder netwerk is PC1 niet te zien.
ik heb op 30 mei Windows 10 2004 volledig opnieuw geinstalleerd, via MediaCreationTool2004 naar USB stick enz.
Alles werkt prima, alleen dat netwerk geeft rare problemen.
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-06-02 141012.png
    Aantekening 2020-06-02 141012.png
    22.1 KB · Weergaven: 128
Ik heb het zelfde probleem na instal v2004 op beide pc's altijd de één of andere niet zichtbaar en niet benaderbaar.
Na dagen zoeken had ik er genoeg van en heb ik gekozen voor een volledige herinstallatie en probleem opgelost tot s'anderendaags .Terug zelfde probleem één van de twee niet zichtbaar in netwerk Ik ga nu naar Instellingen-Netwerk&Instellingen-Status-Netwerk opnieuw instellen-wizard 5 min wachten -en daarna herstart.Hier los ik het nu tijdelijk zo op want s'anderendaags komt het probleem weer terug.Dat is nu ieder jaar het zelfde netwerk probleem met de voorjaarsupdate van win10 kunnen ze da nu niet voorzien er zijn toch duizenden die in een netwerk werken mam man wat een ellende
 
Hier is mijn syteem via Total commander:

1591175201045.png

Mijn DiskStation staat 2x vermeld, DS213air gaat open via webpagina, de andere kan ik gewoon verder open klikken. (na ingeven van login en pw)

nu géén moeilijke vragen stellen ....
 
Ik heb het zelfde probleem na instal v2004 op beide pc's altijd de één of andere niet zichtbaar en niet benaderbaar.
Na dagen zoeken had ik er genoeg van en heb ik gekozen voor een volledige herinstallatie en probleem opgelost tot s'anderendaags .Terug zelfde probleem één van de twee niet zichtbaar in netwerk Ik ga nu naar Instellingen-Netwerk&Instellingen-Status-Netwerk opnieuw instellen-wizard 5 min wachten -en daarna herstart.Hier los ik het nu tijdelijk zo op want s'anderendaags komt het probleem weer terug.Dat is nu ieder jaar het zelfde netwerk probleem met de voorjaarsupdate van win10 kunnen ze da nu niet voorzien er zijn toch duizenden die in een netwerk werken mam man wat een ellende
Probeer es via de eerder beschreven GodMode, zie #3 & #5
 
na verder te spitten en delven met Total Commander heb ik gemerkt dat beide ' [Netwerk (WORKGROUP)] bevatten, buiten het feit dat 'WORKGROUP' niet gelijk is aan 'WORKGROUP' ???? Deze van de laptop bevat enkel de laptop, de andere bevat alles buiten de laptop.
 
Ik ben er uit.
Defender firewall uitgezet en Avast Internet Security geïnstalleerd.
Hierin bij de systeemregels Bestands en printerdeling ingeschakeld en voila.

Het probleem zat dus bij Defender waar ik geen goede instelling kon maken om de boel zichtbaar te krijgen. Erg vreemd dat zoiets gebeurd na een besturingsupdate.

Dit is het nu in Total Commander. Beide DS213 nas servers en de DS114 en ook de USB stick in de router RT-AC87U zijn weer zichtbaar en benaderbaar zoals het was.

Image3.jpg
 
@Andre Van Boven
Zet de firewall eens tijdelijk uit en kijk wat er dan gebeurd, kan soms even duren tot er resultaat is.
Is alles daarna wel zichtbaar zal je het in een instelling moeten zoeken in de firewall.
Ik kon het in Defender niet vinden en heb daarom een andere firewall gebruikt omdat ik er ook niet zo veel tijd meer voor had om daar nog verder in te duiken.

Wat ik van alles wel erg irritant vind is dat dit probleem door een Windows update is ontstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan