Windows 10 PC1 ziet zichzelf niet onder netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Vb

Steunend lid
Vip Lid
Via snelkoppelingen met \\PC1 (toegevoegd aan snelle toegang) zie ik wel de pc en de 2 gedeelde partities D en E , maar onder netwerk is PC1 niet te zien.
ik heb op 30 mei Windows 10 2004 volledig opnieuw geinstalleerd, via MediaCreationTool2004 naar USB stick enz.
Alles werkt prima, alleen dat netwerk geeft rare problemen.
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-06-02 141012.png
    Aantekening 2020-06-02 141012.png
    22.1 KB · Weergaven: 128
Hier ook, ik ben 3 NAS servers kwijt onder netwerk na de update.
Uiteraard wel zichtbaar te krijgen met \\Nas1 t/m \\Nas3

Ik ben ook nog naar een oplossing aan het zoeken.
 
Godmode helpt blijkbaar, nu zie ik PC1 wel onder netwerk.

Alleen op PC2 zie ik PC1 niet onder netwerk; ook niet na godmode,
wel met \\PC1 .

Na opnieuw opstarten PC1 is er terug niks te zien onder netwerk, ook niet via godmode. raar
Na herstart van PC2 zie ik op PC2 beide pc's onder netwerk, maar voor hoelang ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: wivy
blijkbaar zijn er mensen met deze problemen:


wordt vervolgd dus .... ik ook!
 
Ik heb er een probleem bij na deze Windows update.
Het backup programma die een aantal backups van bepaalde mappen met bestanden zoals foto's naar 1 van mijn NAS servers wegschrijft begint nu om een password van de NAS te vragen als het programma z'n werk wil doen.
Da's voor het eerst in 10 jaar dat dit me gebeurd.
 
Is NetBIOS. Microsoft is daar eigenlijk al heel lang van afgestapt. Maar bon, er zijn nog veel mensen die dat willen zien of gebruiken.

Open een command prompt met admin rechten.
Voer volgende opdrachten eens uit. Eentje voor te raadplegen, en de andere om die lijst te resetten

Code:
nbtstat -n
nbtstat -R
 
wat ik vooral mis hier : heeft dat negatieve gevolgen ? Die entry 'netwerk' gebruik ik nooit maar vraag me af : blijf voor de rest alles werken zoals het hoort ? shares, connecties, ...
 
Als dat niet werkt, en de melding van Skippy ivm zen NAS. Kan ik concluderen dat Microsoft dat waarschijnlijk (firewall gewijs?) heeft dichtgezet. NetBios poort 137-139.
En in je netwerk adapter IPv4 advanced settings gaat volgende mogelijk ook nog dicht staan, of gezet zijn: Disable NetBIOS over TCP/IP. Wat ook een goede zaak is.

Alleen voor legacy toestanden niet zo leuk...
 
Het nare hier is dat ik altijd met het gebruiksvriendelijke Total Commander werkt en nu het simpele eenvoudige Explorer moet gebruiken met de opdracht \\NAS1 om bij mijn bestanden te komen.
Ik zou even niet weten hoe ik Total Commander als standaard verkenner zou moeten zetten zodat ik op de links klikt naar mijn NASSEN
 
Sorry Andre van Boven dat ik in uw topic verder ga, maar we hebben hetzelfde probleem. Dan blijft dit onderwerp centraal in 1 topic.

In onderstaande afbeelding in Total Commander had ik voor de update altijd mijn NAS schijven staan. Heb er nu even 1 opgestart om te laten zien wat ik nu heb.
Ik kom met geen mogelijkheid via Total Commander bij mijn bestanden op deze NAS
Wel met de \\SYNOLOGY-DS213 koppeling op het bureaublad, maar dan opent dit met de verkenner en da's voor mij niet echt handig.

In de RT-AC87U ( mijn router) zit trouwens een USB stick die ik nu ook niet meer zie in Total Commander. Hier ben ik nog niet aan toe gekomen hoe ik de aanwezige bestanden nu kan benaderen.
Maar bijzonder vind ik dit allemaal wel na een Windows Update.

Image2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan