Overzetten data van tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DnA51535

Steunend lid
Vip Lid
Hallo allen,
Ik zou graag gegevens van het ene tabblad naar het andere overzetten.
Ik dacht hier aan een macro of dergelijke maar ik ben leek daarin.
De sheet bevat 13 tabbladen, > van tabblad " resultaten" en van "resultaten (2)" > naar JAP 2020, "resultaten" heeft op zich de mogelijkheid om 5 jaar ver te gaan, zodat de resultaten van het jaar naar een ander JAP moet. resultaten 2020 naar JAP 2021, resultaten 2021 naar JAP 2022,
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

DnA
 
Nou eigenlijk niet. Ik ga ervan uit dat je het over excel hebt. Misschien iets met kopie - paste special of zoiets ?
Plaats eens een voorbeeld bestand dan wordt het misschien iets duidelijker
 
Het gaat inderdaad over Excel.> zie bijlage
Wat wens ik nu?
De sheet is als volgt opgemaakt:
tabblad met " onderwerpen" tabblad met" resultaten" en een grafiek, tabblad met "onderwerpen (2)" tabblad met "resultaten (2)" en een grafiek.
waarom 2 x "onderwerpen" & "resultaten", gezien wij in de onderwerpen max 20 onderwerpen kunnen verwerken, maar met een onbepaald aantal als vragen, tot 500 lijnen, en dat er meer mogelijke "onderwerpen" aan bod kunnen komen loste ik dat zo op.
U zal zien dat er antwoorden als "nee" zijn, en dat het ID Nr in het rood gezet wordt, kwestie van op te vallen.
Deze vragen > vb, "1.1 heeft u een geactualiseerde inventarislijst van alle machines?", waarop het antwoord "nee" is, wens ik in een ander tabblad te zetten om verder te werken aan de arbeidsveiligheid, dus naar JAP 2020. het is zo dat dezelfde vragen herhaald worden tijdens het lopende jaar, en als er weer een "nee" als antwoord is deze naar JAP 2021.
Antwoorden met "Ja" mogen niet meegenomen worden aangezien deze volgens de wet op arbeidsveiligheid in orde zijn.
Rekening houdend dat er twee tabbladen zijn als "resultaten", en als wanneer er in "resultaten (2)" ook mogelijks een "nee" zal voorkomen, deze ook naar JAP 2020.

Groetjes, DnA
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje 1.xlsx
    9.4 KB · Weergaven: 62
Als bijlage Voorbeeldje 2
U zal zien dat er bij resultaten Id Nr's in het rood staan.
Zo, dit wil zeggen dat er iets niet ok is met de arbeidsveiligheid waardoor wij actie moeten ondernemen.
Om het ons overzichtelijk te maken is het beter dat wij een overzicht op een ander tabblad zien, daarom wens ik deze te verplaatsen. Wat verder naar andere jaren zie ik wel hou u eventueel oplost voor JAP 2020, > dit staat voor: Jaaractieplan 2020, of verbeterplan 2020
Zo, als Id Nr = rood, dan vraag Nr + omschrijving naar JAP 2020 vb. "1.1 Heeft u een actuele inventarislijst van alle machines" > Cel D9 + E9 van resultaten > naar JAP 2020
Wel verstaan dat er een mogelijkheid is om tot 500 vragen te stellen en dat er bv ± 100 in het rood komen te staan die overgezet moeten worden.

mvg

DnA
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje 2.xlsx
    23.2 KB · Weergaven: 33
Het blijft mij onduidelijk wat je nu precies wilt.
Maar ik denk dat je met verticaal zoeken een heel eind kunt komen.

Als ik wat meer tijd heb zal ik hier eens induiken en hoop dat ik u dan iets verder kan helpen.
Maar heb even een poosje geduld, ik zit tot over mijn oren in het werk op dit moment.
 
Skippy,

geen probleem met een poosje geduld.
Ik zal eens proberen met "verticaal zoeken" en hou u op de hoogte > indien meer uitleg nodig is, laat weten wat aub,
De sheet is opgemaakt om 5 jaar naeen op dezelfde vragen te moeten antwoorden, met als uitkomst na de jaren geen enkele keer nog een "nee" als antwoord te zien is. Nu dit is mogelijk niet wat u zoekt of wat er voor u onduidelijk is. Arbeidsveiligheid is dan ook oneindig.
DnA
 
Ik heb ook even heel snel iets gemaakt met een filter. Dit zou misschien ook een optie kunnen zijn.
Klik op het pijltje bij Ja of bij Nee op F9 en G9
Kies daar waarop gefilterd moet worden. Het kruisje dus.
Deze uitslag zou dan middels een macro gekopieerd kunnen worden naar een ander tabblad.
Maar vele tabbladen kunnen het dan ook weer onduidelijk of onoverzichtelijk maken. Je zou kunnen overwegen om alles op 1 tabblad te houden en meerdere filters gebruiken. Zoals een jaar of tijdsaanduiding gebruiken waarop tevens gefilterd kan worden.
Na elke wijziging in het document weer even opnieuw het filter toepassen om alle wijzigingen door te voeren.
En als je alles ongefilterd weer wilt zien kun je voor alles selecteren kiezen.

Filter.png
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje met filter.xlsx
    23.1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
dank voor de hulp, maar ik ben niet verder
De bedoeling =: tabblad "resultaten" > zie kolom G > er is een antwoord met een "x".
de antwoorden met een "x" uit kolom G wens ik opgesomd te verkrijgen in het tabblad "JAP 2020", met als volgorde: Nr van de vraag in kolom A en de omschrijving in kolom B. Zie naar deze gegevens in kolom D & E van de resultaten.

DnA
 
@ knoet
Wij zijn er bijna, maar ik krijg teveel gegevens > enkel wat u wegschrijft in kolom B & kolom E zijn voor mij van waarde.
Indien mogelijk automatisch numeriek sorteren, > starten in kolom A, en zo mogelijk uitbreiden met "Resultaten (2), dit omdat er nog een vragenlijst in de sheet staat.
DnA
 
Ik heb je eerste voorbeeld genomen en daar is kolom G "opmerkingen" en deze kolom is leeg.
In mijn voorbeeld worden de regels waar in kolom E (de NEE kolom) een x staat worden weggeschreven naar het tabblad JAP 2020 en dat is volgens mij je vraag.
Post anders een representatief voorbeeldbestand en handmatig het gewenste resultaat.
 
dank voor de hulp, maar ik ben niet verder
De bedoeling =: tabblad "resultaten" > zie kolom G > er is een antwoord met een "x".
de antwoorden met een "x" uit kolom G wens ik opgesomd te verkrijgen in het tabblad "JAP 2020", met als volgorde: Nr van de vraag in kolom A en de omschrijving in kolom B. Zie naar deze gegevens in kolom D & E van de resultaten.

DnA

Maar dat kan toch als je een macro gebruikt zoals ik aangaf.
Ga maar eens naar het tabblad YAP2020 in onderstaande bijlage. Dit Tabblad is geheel leeg.
Ga dan naar het Tabblad resultaten en klik linksboven op de grote Macro button. Kijk daarna wat er op het Tabblad YAP 2020 is gebeurd.

Ik heb verder geen idee wat het allemaal moet worden, ik laat alleen zien wat mogelijk is. Je kunt hiermee vele kanten op om te krijgen wat je wilt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje met filter.xlsm
    29.4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
@ Skippy
Vermijd het gebruik van Select en Activate, het is zelden nodig en vertraagt uw code.
Dit is voldoende.
Code:
Sub Macro1()
    ActiveSheet.ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter Field:=4, Criteria1:="<>"
    Range("D9:K190").Copy
    Sheets("JAP 2020").Range("A3").PasteSpecial
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan