Mac OS OS High Sierra

Status
Niet open voor verdere reacties.

G. Zwiers

Steunend lid
Vip Lid
L.S.,
Ben in het bezit gekomen van een iMac 27" A1312, 16Gb, 2Tb HD. Prachtig, maar wanneer ik deze aanzet, hoor ik het startdeuntje, krijg ik het appeltje te zien en daaronder een oplopende lijn. Dat duurt enkele minuten. daarna : het grote niets, alles lijkt bevroren. Kan er dus ook niets mee. Wie heeft een/de tip om er wederom leven in te krijgen? Er heeft ooit High Sierra opgestaan. Heb je daarvoor een origineel Apple toetsenbord nodig? Hij/zij reageert soms op toetsencombinaties via een Windows toetsenbord. Misschien een defecte HD? Of beschadigd OS? Is er een testdisk te verkrijgen? Ben een "echte" Apple-newbe.
Hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Gerard Zwiers.
 

"Command - R" dus om in de recovery console te komen tijdens de boot. Sluit hem aan op je netwerk zodat hij internet toegang heeft.
Van daaruit kan je normaal gezien zen OS terug deployen, welke hij download.

Je hebt dus een echt Apple keyboard nodig ja...
 
Beste DDragon80,
Dank voor uw zeer snelle reactie.
Dan ga ik als eerste op zoek naar een "echt" Apple toetsenbord.
Eerste op Marktplaats eens proberen.
En daarna uw voorstel testen.
Ik hou u op de hoogte.
Nogmaals dank en een prettige avond toegewenst.
Gerard Zwiers.
 
ik heb een mac os op vmware en gebruik dit toetsenbordje:

1648067495015.png


belgië is uiteraard een azerty-land. zomaar een idéé .....

S6

nb: dit heb ik nog liggen de " .dmg" files van oa:

1648067850447.png
 
De meeste (windows) PC toetsenborden werken ook met Apple, kan je eventueel instellen in het OS.

Meestal ook voor opstart toetscombinaties maar er zijn uitzonderingen, best bedrade USB versie.
Draadloos geeft bij opstart combinaties vaker problemen indien een stuurprogramma nodig is.
Tijdens herstellen/testen van macs gebruik ik meestal een USB (Azerty) Microsoft Wired Keyboard 200.
Heb denk ook nog ergens een Logitech USB dat ook werkt, zoals nog veel andere merken/types.

https://www.iculture.nl/tips/windows-toetsenbord-mac/

Videoke:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan