Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Beste leden,
Zoals jullie ondertussen wel al zullen weten zoek ik heel regelmatig naar nieuwe apps om die dan ook voor te stellen.

Echter ben ik meer dan een halve dag out geweest door een virus op mijn smartphone.
En dit omwille van een app opgehaald uit de Play store .
Ik wist wel al vrij snel dat het mis zat, en ik vertel je ook meteen hoe.

Eerst moet ik jullie wel meedelen dat ik momenteel zonder AV om mijn smartphone zit, ik ben namelijk nog aan het uitzoeken welke ik ga nemen.
AVG heb ik gehad, maar die beviel me op de ene of andere manier niet zo goed.
Heb dan de Security 360 gehad en was daar heel tevreden over, maar omdat ik er zo negatief over lees over de ontwikkelaar die in China zit begin ik ook aan zijn goedheid te twijfelen.
Dus ben ik heel hard aan het zoeken naar een AV die mij wel goed ligt.
Momenteel steekt er dus geen op en dat is nu mij fataal geworden.

Hoe heb ik het ontdekt dat het foute boel was, nog voor het eigenlijk mis ging?
Als je een app download, krijg je van Android meldingen wat hij allemaal van je toestel verlangt. Dat is normaal altijd grijs of zwart achtige tekts. Daar ik dit eigenlijk nooit lees, klik ik meteen door. Dit had ik dus deze keer niet gedaan, want er stond iets rood in.
Maar ik had al geklikt en de instalatie was al aan de gang.
ik kon niet meer terug.
Ik hoopte nog op niets erg, maar het compleet foute boel.
Mijn bootloader was dus voor een deel gewist. Gevolg, mijn gsm kon niet meer opstarten.
Want ik had hem na het wissen van de desbetreffende app meteen uitgezet, want hij bleef maar raar doen.
Maar kon hem dus niet meer opstarten.

Ik heb dan heel veel moeite moeten doen om mijn Smartphone weer tot de levende te brengen.
Ik heb op de site van Motorola de goede ROM moeten gaan afhalen en die opslaan op mijn netbookje.
Gelukkig wist ik welke ROM versie ik nodig had. Doordat ik er dagelijks mee bezig ben wist ik ook welke ROM ik diende op te halen.
Dan had ik ook nog fastboot nodig om alles van mijn pc naar mijn gsm te kunnen schrijven.
Daarna heb ik een ganse rij moeten in een soort van DOS venster typen.
Gelukkig had ik alles op het net kunnen vinden wat ik moest typen.
Want met .exe en .img en al die dingen en soms ook nog underscore Met en zonder hoofdletters. Dus ik heb er een hele boterham aan gehad om mijn Motorola Moto E weer tot de levende te brengen.

Mensen hou A.U.B. in de gaten of er iets rood in de lijst staat, anders kan het heel foute boel zijn.
Laat ons hopen dat ik jullie hiermee heb kunnen waarschuwen en dat het jullie niet overkomt.
Want het loopt lang niet altijd goed af.
Want ik heb geluk dat ik er dagelijks mee bezig ben en daardoor heel goed weet welke Android versie mijn toestel nodig heeft.
 
een gewaarschuwd mens is er twee waard ...bedankt om deze waarschuwing hier neer te zetten .
 
Een belangrijke les is om geen programma's op apps uit te testen of uit te proberen op computers of smartphones die je dagelijks gebruikt. Dit is namelijk jouw hoofd apparaat.

Gebruik hiervoor een tweede computer of smartphone of ander apparaat voor. Dit is dan dus jouw test apparaat.

Schaf hiervoor dus een goedkoop apparaat voor aan waarbij het niet zoveel uitmaakt als het een keer fout gaat.
 
Ik haal sowieso bijna niks binnen ... en mocht ik dan toch wat willen ... scant Norton eerst en geeft aan risico of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan