opgepast met uw 'username' die u gebruikt op fora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen (allen),

Heb het niet voor mogelijk gehouden, doch vorige week heeft men ergens op een forum , mijn achtergrond onderzocht.

Dit heeft men gedaan door mijn gebruikersnaam van dat forum in te voeren in GOOGLE

Vervolgens werd de nodige commentaar geleverd op de gebruikte(gevonden) forums en wat ik er had geschreven.

Men heeft er niet voor teruggedeinsd om een forum dat een ziekte behandeld, opgericht als hulp voor deze mensen, te vermelden.(die ziekte heb ik ook)

Ik wist niet dat sommige mensen zo laag kunnen vallen.

Helaas wel.

IK VRAAG U DAN OOK , ALS U EEN FORUM BEZOEKT, waarvan u liever hebt dat men NIET weet dat u er deel van uitmaakt
, omwille van de privacy van uzelf of omdat het U kan kwetsen, ALTIJD een andere USERNAME te gebruiken dan op normale forums. Zodoende kan men de link naar U niet simpel leggen.

Deze zaak gaat volgend jaar nationaal besproken worden door het bestuur van de vereniging waartoe dat helpforum behoort, en juridisch onderzocht worden op schending vd Privacy.

Hopelijk ben ik hier iemand mee van dienst , (wist niet dat men zover op een ecologie-forum gaat).

Verder wil ik U allen toch een prettig uiteinde en een gelukkig nieuwjaar wensen.

Groetjes,

Marcel
 
Bedankt voor deze toelichting alvast. Dat is inderdaad een groot nadeel aan internet algemeen. Privacy bestaat in zeer beperkte mate. En in dit geval kan het zelfs misbruikt worden wat een zeer spijtige zaak is.
Toch bedankt om de mensen hier attent op te maken met een praktisch voorbeeld wat zeker tot nadenken stemt.
 
De forum waar je het over hebt, moet maatregels nemen. Mijn nicknaam is nu hier Tuts maar op andere forums ga je mij niet vinden onder Tuts.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen (allen),

Heb het niet voor mogelijk gehouden, doch vorige week heeft men ergens op een forum , mijn achtergrond onderzocht.

Dit heeft men gedaan door mijn gebruikersnaam van dat forum in te voeren in GOOGLE

Vervolgens werd de nodige commentaar geleverd op de gebruikte(gevonden) forums en wat ik er had geschreven.

Men heeft er niet voor teruggedeinsd om een forum dat een ziekte behandeld, opgericht als hulp voor deze mensen, te vermelden.(die ziekte heb ik ook)

Ik wist niet dat sommige mensen zo laag kunnen vallen.

Helaas wel.

IK VRAAG U DAN OOK , ALS U EEN FORUM BEZOEKT, waarvan u liever hebt dat men NIET weet dat u er deel van uitmaakt
, omwille van de privacy van uzelf of omdat het U kan kwetsen, ALTIJD een andere USERNAME te gebruiken dan op normale forums. Zodoende kan men de link naar U niet simpel leggen.

Deze zaak gaat volgend jaar nationaal besproken worden door het bestuur van de vereniging waartoe dat helpforum behoort, en juridisch onderzocht worden op schending vd Privacy.

Hopelijk ben ik hier iemand mee van dienst , (wist niet dat men zover op een ecologie-forum gaat).

Verder wil ik U allen toch een prettig uiteinde en een gelukkig nieuwjaar wensen.

Groetjes,

Marcel

Merci!

tja, dat gebeurt nu eenmaal. de andere kant van de medaille is wel dat wanneer je een nick vaak gebruikt, dit ook makkelijk te googlen valt. typ maar eens Antwanneke. meeste hits gaan over mij, inclusief facebook etc...
 
Laatst bewerkt:
Hier op Pctuts als Admin kan ik gemakkelijk aan meer gegevens komen over onze leden.
Maar, ten eerste: zou ik niet weten wat ik er mee berijk. Ik vind zoiets nutteloos tijdverdrijf.
Ten tweede: Ik zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen om al onze leden te volgen op internet.

Mijn mening is dat iedereen vrij is om te doen wat hij zelf wil op internet en als hij lid wil zijn op andere forums dan mag dit en gebruikt hij andere nick's dan mag dat ook.

Het wordt anders als een lid zich niet netjes gedraagt op het forum. In dat geval zou ik zelfs pas na een waarschuwing er achter proberen te komen of dit lid ook op andere farums actief is en hoe hij zich daar gedraagt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als aanvulling;
deze opzoeking is gedaan door een forumlid, niet door de admin.
De admin heb ik gewezen op de actie, doch is mee op de kar gesprongen
Laag bij de gronds forum, met een leiding die aan 1939 doen denken
 
Als aanvulling;
deze opzoeking is gedaan door een forumlid, niet door de admin.
De admin heb ik gewezen op de actie, doch is mee op de kar gesprongen
Laag bij de gronds forum, met een leiding die aan 1939 doen denken

Danke mein Führer fur diese Lösung

ik denk dat we deze topic dan ook als gesloten kunnen beschouwen. gaat een slot op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan