Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Opera Mini.

Opera Mini is 1 van de meest gekende en meest gebruikte webbrowsers op mobiele apparaten na Chrome die nog steeds de heerser is. Maar waarom is nu de Opera Mini eigenlijk een aanrader, nog meer dan daarvoor?

Opera Mini heeft een major update gedaan van zijn webbrowser en heeft er een adblocker aan toegevoegd die het voortreffelijk doet. Naast dit blijven natuurlijk de voordelen dat hij zijn pagina’s dat jij wil downloaden eerst op een server binnenhaalt, daar comprimeert en dan veel kleiner naar u smartphone of tablet doorstuurt. Wat natuurlijk u data bundel ten goede komt. Zo kan je tot 40% meer doen met je data bundel als met Chrome browser bv. Er zijn echter nog wel browsers die eerst comprimeren voor ze de pagina’s doorsturen naar je Smartphone of tablet. Maar deze bied nu er gratis een adblocker bovenop. Wat tegenwoordig met al die reclame voor sommigen een niet te versmaden alternatief is natuurlijk. Er steekt ook een nachtmodus in deze browser om u ogen te besparen en je kan aanpassen hoeveel hij moet gaan comprimeren. Naast al deze mooie functies zou je haast bang worden dat deze browser traag zou gaan worden, dat is juist een vrij snelle browser. Best wel een heel veelzijdig baasje dus.

De nieuwe Opera Mini vind je hier.
 
Is daarbij ook de turbo stand aanwezig om via de proxy van Opera te surfen ?
 
Is daarbij ook de turbo stand aanwezig om via de proxy van Opera te surfen ?

Daar vrees ik voor Lana, die heb ik nog niet gevonden. Maar wie weet steekt die wel ergens in de instellingen. Maar ik ben er nu wel tevreden mee. Die gaat wel vlot vind ik. Maar een turbo stand heb ik niet gevonden, ik wist ook niet dat Opera een turbo stand had. Ga eens zoeken voor jou of die ook een turbo stand heeft.
 
Opera voor Windows heeft een Turbo stand.
Zet je deze aan, surf je via de Proxy van Opera. http://help.opera.com/Mac/10.60/en/turbo.html

enabledisableoperaturbomode.jpg
 
Thx Lana voor het voorbeeld, maar op de Opera Mini heb je die mogelijkheid helaas niet. Ik denk dat dit komt omdat deze versie de Mini versie is.
 
Ik zelf gebruik op pc firefox en op iphone firefox.

Ik eigenlijk normaal Chrome op zowel netbook als op de Smartphone, maar ben nu Opera Mini aan het testdraaien op mijn Smartphone om jullie te dienen natuurlijk. Ik doe dit vaak met een nieuwe of vernieuwde app. Van waar denken jullie dat ik anders die reviews haal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan