Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag

Galaxy J5
Telenet King
Fotografeer op 8mp ( kan tot 13mp )

Steeds als ik foto's ontvang met mms zijn deze altijd een stuk afgesneden langs onder en/of boven.
Al diverse malen de instellingen vergeleken met de Telenet configuratie, al met diverse gsm's foto's in diverse formaten, maten en gewichten verstuurd/ontvangen.
Het resultaat blijft hetzelfde, de foto's die ik ontvang zijn steeds afgesneden.
Al een andere app voor sms/mms te versturen geinstalleerd, maar geen resultaat.
Met een foto resizer app, geen resultaat. ..
Als test stuur ik dus een foto naar mezelf met mms (56kb) en het resultaat is terug een afgesneden foto dat ik terugkrijg..☺
Weet er iemand raad,
Dank

Idem zoals : http://thedroidguy.com/2016/01/how-...ssage-other-sms-mms-problems-1054720#Problem5
onderwerp 5 ............Picture sent as attachment is split in half when received............
 
Laatst bewerkt:
Heeft de gebruikte resize app, misschien opties die in te stellen zijn.
Als dit aanwezig is zou ik eens proberen om deze size te veranderen naar verzenden in het originele formaat. Dus zonder resize of resize helemaal uitschakelen.
 
Daar kan je volgens mij niet zo gek veel aan veranderen. Dit is volgens ik meen te herinneren een beperking van MMS. Als je beiden een smartphone beschikt en data, zijn er toch meer als alternatieven genoeg om foto's door te sturen. WhatsApp bv. Mail is ook geschikt daarvoor. Wil je er veel doorsturen gebruik je misschien beter zoiets als dropbox.
 
hallo
Aan iedereen hier beste dank voor de reacties.
De "resize" foto app is https://play.google.com/store/apps/details?id=com.saawanapps.photocompress&hl=nl maar daarin kan je gewoon compr. naar 50 of 25%.
De foto's hebben soms maar 56kb en toch zijn ze een stukje in de hoogte kwijt.
Inderdaad de tijd van de mms gaat stilletjes voorbij, maar met mijn vroeger toestel, samsung galaxy mini, lukte het wel...☺
Een positief punt aan de mms is: iedereen kan dat bijna ontvangen in zijn bericht.

Dit bericht heb ik ook ontvangen van GSM helpdesk NL/

Jacques,
GSM Helpdesk Nederland plaatste dit 9 uren geleden
Door de opkomst van WhatsApp wordt MMS tegenwoordig bijna niet meer gebruikt.
MMS kent namelijk net als SMS naar huidige maatstaven haar beperkingen.
Zo worden foto's inderdaad gecomprimeerd / afgesneden en zijn video's tot circa 10 seconden (100kb) mogelijk.
Dat de beelden worden afgesneden zit echt in de software van je toestel.
Dit gebeurt tijdens het comprimeren voor verzending van je MMS. Helaas kun je hier zelf weinig aan doen.
Ik weet het niet zeker, maar kan het aan ook de instellingen van je provider liggen?
De enige optie die je nog zou kunnen testen is of het iets uit maakt om de beeldverhouding tijdens het fotograferen aan te passen.
Mogelijk staat deze op 16:9 in plaats van 4:3.
Als je kiest voor de laatste beeldverhouding kan het zijn dat er geen afsnijding plaatsvindt.
Groeten


De optie werd al gezet op 8MP 4:3 maar ook dat geeft hetzelde resultaat.
Persoonlijk denk ik dat het aan het toestel ligt..maar wie ben ik.
Nogmaals mijn dank.
 
Ik gebruik al een paar jaar geen MMS meer en is mijn kennis erover dan ook maar povertjes. Maar tegenwoordig heeft bijna iedereen een Smartphone en beschik je over betere mogelijkheden om foto's te verzenden. Zelfs een Symbian nokiaatje kan mails ontvangen en daar kan je dus ook foto's op verzenden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan