Windows 10 Ondertitels uithalen uit MKV bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb mkv bestanden waar er 26 verschillende ondertitels aanwezig zijn. Mijn tv kan dit niet aan. Tot de 9e ondertitel kan ik selecteren. Maar niet verder.
Heb mkvtoolnix-64-bit-44.0.0 en MKVExtractGUI-2.4.0.0 geïnstalleerd. Maar ondanks dat alles juist staat, zie ik ook die ondertitels niet om er uit te halen. Bedoeling is om de overbodig ondertitels te verwijderen.
Weet iemand hoe ik die ondertitels wel kan verwijderen?
 
bezit je ConvertXtoDvd dan laadje deze mkv en kun je vervolgens aangeven voor je deze gaat converteren welke ondertitels je weg wilt laten ..
*denk dat dit ook wel met een andere converter gaat maar denk niet dat je deze rechtstreeks te verwijderen zijn in de mkv ondanks je 2 programma's
 
De 2 programma's zijn wel wat ik krijg van Google. Met beschrijving van hoe het zou moeten. Maar dit enkel voor MKV bestanden schrijven ze. Maar die van mij zijn MKV.
Met ConvertXtoDvd kan het inderdaad. Maar..... ik heb 10 bestanden. Eenmaal dat ze omgezet zijn naar dvd kan ik inderdaad enkel die ondertiteling zien, dat klopt wel. Heb ik al diverse malen geprobeerd. Dan heb ik dvd formaat over en die kan mijn tv niet aan. Dus moet ik nogmaals 10 bestanden opnieuw met ConvertXtoVideo Ultimate 2 terug omzetten.
Dus zoek ik een makkelijker oplossing.
 
wel het is me dus gelukt om de mkv (cupid ) te extracten en bijgevolg heb ik dus losse bestanden ..waaronder dus ook de srt ( ondertiteling ) 1 En +1 NL
de Engelstalige haal ik er vervolgens uit via MKVToolNix Gui v44
*deze kan ik bijgevolg dus nu verwijderen of toevoegen aan de film welke een betere kwaliteit heeft ..
Ashampoo_Snap_zondag 15 maart 2020_22h13m38s_005_.jpg


Ashampoo_Snap_zondag 15 maart 2020_22h14m55s_006_.jpg

deze bestanden laad ik vervolgens op in de MKVToolNix Gui v44 en ontvinkt de srt die ik eruit wil hebben ..
vervolgens maak ik deze MKV terug aan ..

Ashampoo_Snap_zondag 15 maart 2020_22h35m04s_008_.jpg

het resultaat de film met enkel een Nl ondertiteling .
Ashampoo_Snap_zondag 15 maart 2020_22h48m42s_011_.jpg

hier werkt het dus..

om te vergelijken plaats ik hier de inhoud van de map MKVToolNix
Ashampoo_Snap_zondag 15 maart 2020_22h22m25s_007_.jpg
 
ik heb je een mail gestuurd met de gMKVExtractGui 2.5 omdat ik dacht dat ik deze hier niet kon plaatsen als bijlage..het gaat blijkbaar dus wel .
*pak deze zip uit en plaats dus deze 4 vermeldingen in de map MKVToolNix
Ashampoo_Snap_maandag 16 maart 2020_06h25m43s_001_.jpg
 

Bijlagen

  • GMKVExtractGUI.v2.5.0 voor MKVtoolnix.zip
    343.3 KB · Weergaven: 134
Getest met nieuwere versie gMKVExtractGui 2.5 en gelukt. Maar je haalt er een copy van de titels mee uit. De titels blijven er inzitten.
Als je echter MKVToolNix GUI opstart, kan je de titels die je niet wenst te behouden er wél mee uithalen.
MKVToolNix.jpg


Dit is hetgeen ik wou. Je hebt de film en enkel de ondertitels die je wenst te behouden. Dus van de 26 diverse talen hou ik er nu maar eentje meer over. Probleem opgelost.
Bovendien werkt dit extra snel. Na druk op "start samenvoegen" binnen de 1/2 minuut klaar voor een bestand van 1u en 7'.
Bedankt om mee te helpen zoeken naar de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan