idd , had de "reply's" te laat gezien...ondertussen al ferm op het web gezocht naar een goeie oplossing maar het blijft tot op heden behelpen..
ik heb dat "snel opstarten" bij mij uitgeschakeld maar ik werk met een "SSD" schijf als bootdisk , dus heb geen last van trager opstarten.
bij anderen waar ik die tip heb toegepast start hun laptop / pc dan veel trager op.
nog een bekend probleem waar tot nu toe geen echte oplossing is : ik heb de laatste paar maanden nogal wat systemen bij vrienden en kennissen geupgraded naar Windows 10 en bots bij toestellen met een Ati Radeon videokaart telkens op het probleem dat het systeem na de upgrade echt tergend traag opstart waarbij je minuten lang een zwart scherm ziet , dan nog een hele tijd het bekende ronddraaiende cirkeltje...echt niet te doen.
en alle trips i.v.m. de drivers enz helpen niet echt omdat bij herstarten Windows 10 toch eigenzinnig de drivers opnieuw aanpast, de ènige oplossing die wat soelaas brengt is een "clean install" , maar echt optimaal is het nog niet , het duurt dan nog een paar minuten vooraleer het systeem klaar is.
diezelfde systemen hadden absoluut geen problemen bij Windows 8(.1)...
anders is iedereen van diegenen die overgestapt zijn naar Windows 10 daar toch wel tevreden over .
een veilig en gezond 2016