Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
zeker eens laten scannen voor alle veiligheid er is een nieuwe virus op ronde vooral op uw browser

Op 6 november 2011 09:35 schreef luc steenackers <toskaboy@gmail.com> het volgende:

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: nieuwsbrief@virusalert.nl <h2o@noreply-server.nl>
Datum: 5 november 2011 17:08
Onderwerp: Microsoft tool beschermt tegen gevaarlijk lek in Windows
Aan: toskaboy@gmail.com


Microsoft heeft vandaag een tijdelijke oplossing beschikbaar gesteld die voorkomt dat het Duqu-virus automatisch uw systeem kan binnendringen.

De Microsoft FIX-IT tool zorgt ervoor dat de toegang tot deze kwetsbaarheid wordt afgesloten.
VirusAlert adviseert Windows gebruikers om deze tijdelijke tool te gebruiken en daarmee het risico van infectie uit te sluiten.

Op onze website vindt u meer informatie over de tool en een stappenplan, ga hiervoor naar:

VirusAlert, de Nederlandstalige bron voor informatie over computervirussen. De ideale aanvulling op antivirussoftware. Dagelijks informatie over computervirussen, security en hoax-berichten. In het geval van een belangrijke virusuitbraak ontvangt u i



Over VirusAlert.nl

VirusAlert is een onafhankelijke Nederlandse organisatie die informatie van veiligheidsexperts en antivirusfabrikanten samenbrengt en kwalificeert.

VirusAlert, de Nederlandstalige bron voor informatie over computervirussen. De ideale aanvulling op antivirussoftware. Dagelijks informatie over computervirussen, security en hoax-berichten. In het geval van een belangrijke virusuitbraak ontvangt u i
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit topic heeft Pluis reeds aangehaald op vrijdagnamiddag, waarvoor dank!
Dit virus verspreid zich niet via je "browser" (heeft er eigenlijk niets mee te maken) maar maakt gebruik van een security hole van de parser voor je true type fonts. Dit security hole kan uitgebuid worden via een besmet Microsoft Word document. De nummer 1 verspreidingsweg is volgens mij nog steeds email.
 
ja dat wist ik niet maar wou deze toch eens melden aangezien ik daar een mail heb van gekregen. en ik vond dat iedereen daar op de hoogte moest van zijn en inderdaad de uitgaande en binnenkomende mails zijn de boosdoeners .toch maar ook opletten op het eender welke link te openen? via google of anders. maar daarvoor hebben we onze antivrus programma die ook de mails scant. zeker bij avg.
 
Zeker geen probleem hoor zorro, de melding is zeker welkom.
Let er wel op dat de meeste virusscanners maar optimaal werken en voor het grootste deel afhankelijk zijn van hun signatures database. Dus als deze nog niet geupdate is met het signature voor bovenstaand virus bestaat de kans dat je virusscanner weinig soelaas kan bieden hiertegen. Er zijn we scanners die gelijkaardige technieken gebruikt door virussen kunnen detecteren en verhinderen, maar hiervan mag men niet uitgaan.
Nummer 1 veiligheid zit nog altijd bij de gebruiker zelf en is gezond verstand gebruiken. Sceptisch staan tov niet vertrouwde dingen geralateerd aan het internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan