Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Dat kan je met een eenvoudig trukje. Open de presentatie in Powerpoint en sla ze vervolgens op als webpagina. Dat doen je via het menu Bestand, Opslaan als. In het dialoogvenster kies je onderaan bij Opslaan als voor Webpagina (*.htm; *.html).
Op de locatie waar je de webpagina bewaart, maakt Powerpoint automatisch een map aan waarin alle bestanden van de diavoorstelling in terechtkomen, zoals de muziek. Die krijgt dan een naam als Sound0001.wav mee.
 
In PowerPoint 2010 zie ik nergens staan dat die ppt kan opgeslegen worden als html.
Vroegere versies deden dat wel. Hoe kan dat nu?
 
@ Mik
er dient een bewerking toegepast te worden om dit als een .html te opslaan !

1. Open in uw PowerPoint 2010 de presentatie die u wilt exporteren naar HTML.
2. Hou de Alt-toets ingedrukt en klik op de functietoets F11. (Deze toetsencombinatie Alt+F11 brengt u naar het venster Microsoft Visual Basic for Applications.)
3. Gebruik de toetsencombinatie Ctrl+G. Uw cursor staat nu in het vak Direct.
4. In dat vak typt u: ActivePresentation.SaveAs "C:\users\ nu je eigen naam ingeven\desktop\test.htm", ppSaveAsHTML, msoFalse
**let op voor spellingsfouten en de spaties ....en klik enter !
5. Sluit het VBA-venster en PowerPoint en op het Bureaublad vindt je nu het bestand test.htm en de map test_bestanden terug .


**wil je dit ergens anders bewaren dien je "desktop" te vervangen door de locatie die je zelf wens te gebruiken .
 
@ Mik
er dient een bewerking toegepast te worden om dit als een .html te opslaan !

1. Open in uw PowerPoint 2010 de presentatie die u wilt exporteren naar HTML.
2. Hou de Alt-toets ingedrukt en klik op de functietoets F11. (Deze toetsencombinatie Alt+F11 brengt u naar het venster Microsoft Visual Basic for Applications.)
3. Gebruik de toetsencombinatie Ctrl+G. Uw cursor staat nu in het vak Direct.
4. In dat vak typt u: ActivePresentation.SaveAs "C:\users\ nu je eigen naam ingeven\desktop\test.htm", ppSaveAsHTML, msoFalse
**let op voor spellingsfouten en de spaties ....en klik enter !
5. Sluit het VBA-venster en PowerPoint en op het Bureaublad vindt je nu het bestand test.htm en de map test_bestanden terug .


**wil je dit ergens anders bewaren dien je "desktop" te vervangen door de locatie die je zelf wens te gebruiken .

Als ik de Alt toets indruk, krijg ik de letters te zien in het menu. Druk ik tergelijkertijd op F11, dan gaan die weg maar gebeurd er niets. De Ctrl+G erna doet ook niks.
Ik weet, vroeger maakten we van de pps eerst een ppt. Daarna kon je opslaan als HTML. Maar dat werkt nu niet meer.
 
ik heb zelf de PowerPoint niet in gebruik maar vond deze teks opgeslagen in mijn database deze uitleg heb ik ooit eens gevonden en kwam toendertijd wel te pas .
het komt er in feite op neer dat je een vba code dient aan te maken ..
 
@ Mik
probeer het volgende om Visual Basic te openen ..
Kies Bestand ga dan naar de opties klik verder op "lint aanpassen" je zou nu denkelijk een vinkje moeten aanzetten bij de vermelding "Ontwikkelaars"
volg daarna stap 4 en 5 op..
 
@ Mik
probeer het volgende om Visual Basic te openen ..
Kies Bestand ga dan naar de opties klik verder op "lint aanpassen" je zou nu denkelijk een vinkje moeten aanzetten bij de vermelding "Ontwikkelaars"
volg daarna stap 4 en 5 op..

Ik heb de map, maar daar zie ik enkel de aparte foto's/dia's zoals ik ze ook zie in de normale ppt. Dit evenwel geopend in de browser. Geen geluid te vinden
 
dan weet ik het ook niet meer ...en dien ik het internet te raadplegen .
 
De opties voor het opslaan van een presentatie als een webpagina zijn niet beschikbaar in het dialoogvenster OpslaanAls in PowerPoint 2010

U kunt dit probleem omzeilen, kunt u presentaties opslaan als een .htm-bestand of als een MHT-bestand met behulp van het PowerPoint-objectmodel. Deze methode biedt compatibiliteit met oudere invoegtoepassingen en macro's.

U kunt ook een bestand opslaan als een webpagina (*.htm; *.html) naar het bureaublad zonder het insluiten van TrueType-lettertypen (msoFalse) met het argument ppSaveAsHTML voor de bestandsindeling *.htm. Ga hiervoor als volgt te werk:1.Open de presentatie die u wilt exporteren naar HTML in PowerPoint 2010.
2.Druk op Alt + F11 te drukken.
3.Druk op Ctrl + G.
4.Typ het volgende in het venster Direct en druk vervolgens op Enter:

ActivePresentation.SaveAs "<Station>: \users\ <gebruikersnaam> \desktop\ <bestandsnaam> .htm", ppSaveAsHTML, msoFalse


OpmerkingAls u wilt opslaan in de bestandsindeling gecombineerd webpaginabestand (*.mht; *.mhtml), htm aan het einde van de bestandsnaam vervangen door mht en ppSaveAsHTML vervangen door ppSaveAsWebArchive.
 
Dit (Engels) gevonden
De extentie veranderen naar een zip file. Uitpakken en dat zou het moeten zijn.

In de map ppt/Media zie je alle foto's apart en ook de muziek.

Helemaal geen VBA nodig. Toch bedankt voor alle hulp.
 
Zoals hierboven staat bij #10, met een stukje VB script zou het moeten lukken. Oplossing door Microsoft zelf gegeven.

Verander de juiste gegevens in het script.
"<Station>: \users\ <gebruikersnaam> \desktop\ <bestandsnaam> .htm", ppSaveAsHTML, msoFalse

Bijvoorbeeld ActivePresentation.SaveAs "C:\Gebruikers\mik\desktop\testbestand_van_mik.htm", ppSaveAsHTML, msoFalse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan