MultiCommander

MultiCommander 12.0 Build 2903

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben fervent gebruiker !
Kan het aanraden : de mogelijkheden zijn enorm - vergt wel enige gewenning maar is gewoonweg fantastisch compleet ...
 
Vraagje : Kan deze naast elke mappen een kolom tonen met het bevat aantal Bytes; MB, GB ?
Dat kan in FolderSize. Deze functie vind ik nuttig. FS heeft tevens mogelijkheden maar heeft tevens wat tekortkomingen.
 
:unsure: Ik gebruik al tien tallen jaren Total Commander ,ben er al aan gewend.
dus welke meerwaarde heeft MultiCommander dan nog.
 
@Johnny Five Dat is een vraag (of een mededeling) waar alleen uzelf een antwoord kan geven.
Als men even naar de website gaat ziet men al de mogelijkheden en wordt de vraag (als het een vraag was) getoond.

Als u tevreden bent met Total Commander zal niemand u tegenhouden om nog tientallen jaren er mee door te gaan.. Die gekozen emoticon bij uw post is hopelijk niet gemeend.

😉
 
Heb MultiCommander even geïnstalleerd en was meteen onder de indruk.
Bedankt voor de tip.

Waarom 'voor Professionals' ?
De modale gebruiker botst sowieso tegenaan teveel complexiteit van zodra hij een computer koopt.

Vermoedelijk dat MC mee kan dragen aan goed beheer van de schijf
(waar M$ zover gaat om een keurslijf voor indeling van gebruikersdata wil opleggen).

Eindelijk eens iets degelijk, waarin M$ nooit in slaagde met zijn Explorer.


Op #4 is het antwoord JA. Men kan het gebruikte schijfvolume van elke map tonen in een kolom.
Maar ik heb niet kunnen uitmaken of het kan voor ALLE submappen tegelijk.

Dat het wat tijd kost om te scannen is mij bekend van FolderSize.
Maar hier met MC blijkt het zo te zijn dat het slechts kan door elke map (1per1) te selecteren en de spatietoets te drukken.

Neemt niet weg dat het ZTree (opvolger van aloude XTree) nog niet zo meteen zal worden verwijderd !
Bloedsnelle scans maar lange moeilijke leercurve. Als Windows Search het niet kan vinden, zal ZTree het wel.
 
:unsure: Ik gebruik al tien tallen jaren Total Commander ,ben er al aan gewend.
dus welke meerwaarde heeft MultiCommander dan nog.

Ik gebruik ook Total Commander tot zeer grote tevredenheid, gekocht in de tijd van windows 95 .

Microsoft Windows 95 (4.00.950C) aka OSR2.5 was released on November 26, 1997.
 
Laatst bewerkt:
MC heeft een eigen engelstalig forum waar ik mij heb geregistreerd (zelfde gebruikersnaam).
Ik heb er het onderwerp aangesneden van het tonen van 'size' (ingenomen diskruimte).
Er wordt aan gewerkt, maar het is deels wel reeds beschikbaar. MC is een top software , zoals PhilipV al schreef met veel mogelijkheden. (een tip wordt getoond bij elke opstart als optie, zodat men langzaam aan het gebruik in de vingers krijgt) Interessante tip.
Bij het laden kan men desgewenst gewoon aan de situatie van vorige sessie verder werken.
 
PhilipV heeft MultiCommander bijgewerkt met een nieuwe update:

Kleine update v. 10.2.0 Build 2745

Release v10.2 (Build 2745) ( 16-Dec-2020 )

FIXED - SaveToFile in right click command in logview now works again
FIXED - CheckSum extension now works again in None-Dark mode
FIXED - Tweaked some margin in the new ComboBox
FIXED - DeviceDropDown lost it font style sometimes.
FIXED - Create new UserDefinedCommand did not show up in the list
ADDED - Improved debug logging in some places
FIXED - 2 stability issues

Lees meer over deze update...
 
Ook ik ben reeds zeer lang een uitermate tevreden gebruiker van Total Commander.
In afgelopen jaren heb ik veel andere file-commanders getest maar geen enkele kwam ook maar in de buurt buurt van TC. Naar aanleiding van de recente tip van PhilipV om MultiCommander eens te proberen, al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid, heb ik dat gedaan. En het resultaat is, dat ik zeer aangenaam verrast ben en zelfs sterk overweeg op mijn oude dag nog over te stappen mits Corona mij ongemoeid laat. Zeer veel mogelijkheden, zinvolle en minder zinvolle geheel ter eigen beoordeling aan de gebruikers.
 
PhilipV heeft MultiCommander bijgewerkt met een nieuwe update:

Release v11.0 (Build 2770)

ADDED - UserDefinedCommands file format changed.
ADDED - UserDefinedCommands can now be loaded from zip
ADDED - Old UserDefinedCommand scripts will be migrated to scripts/*.udc script files
ADDED - Minor redesign to UserDefinedCommands dialog (TreeView and Icons and DarkMode Support)
ADDED - Will show a message at startup if there are problem loading extension/modules (Failed to be upgraded?)
ADDED - MultiScript with external ref can now be views or converted from MutliScript...

Lees meer over deze update...
 
PhilipV heeft MultiCommander bijgewerkt met een nieuwe update:

v11.2 (Build 2795)

65+ Changes

ADDED - Paste File/Folder name from clipboard into explorer panel and focus will move to that file/folder
ADDED - Hold Ctrl while pressing Menu > File > Exit to suppress confirm dialog
ADDED - MultiScript function StrRFind now support offset parameter, this parameter is at what position the reverse scan should start
ADDED - Can now configure different gridlines colors for horizontal and vertical gridlines
ADDED - New language Bulgarian, create by Lyuben Penchev...

Lees meer over deze update...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan