Tools MP3 bestanden in een VLC afspeellijst wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Ik wil de pauzetijd tussen de MP3 bestanden in een VLC afspeellijst wijzigen. Ik heb lang gezocht, maar niet kunnen vinden. Wie kan mij adviseren, hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen. Ik ben heel benieuwd en Ik hoor het nog graag.

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Wat je zou kunnen doen als je met VLC wit blijven werken is een leeg audiobestand van het aantal seconden dat je wilt telkens tussen de nummers zetten in de playlist.
Zo'n leeg audio bestand is gemakkelijk te maken met bijvoorbeeld audacity.
Had ik ook gevonden als hint ... nogal van de pot gerukt vind ik persoonlijk.
Ik heb zo'n 45000 audio-bestanden staan en speel die uiteraard niet af via playlists ! Ziet ge het al gebeuren om daar steeds dubbels van bestandjes met 5 sec. stilte tussen te gaan zetten in de mappen waaruit ik afspeel ! Hilarisch onzinnige suggestie vond ik dat ...
 
probeer deze xspf bestandje van 2 duitse slagers eens af te spelen ..hier spelen deze 2 achteréén af ..enkel de fate out is er ..
dus enkel het xspf aanklikken en openen via de vlc player terwijl de 2 liedjes elders opgeslagen zijn ..
*note : in het xpsf bestand word de locatie M vermeld
M is hier een interne schijf 3 **mogelijk dat deze bij u niet af te spelen is aangezien jij waarschijnlijk de liedjes op een andere locatie zet !
**je zou dan eerst via kladblok deze playlist moeten aanpassen zodat de locatie klopt met de opslag locatie van u .
Hihi, een namiddagje muziek luisteren vergt op die manier wel een ganse dag programmeerwerk hé ! Leuk als spielerei (ik doe ook wel eens zo'n zaken) maar praktisch van geen enkel nut.
 
Had ik ook gevonden als hint ... nogal van de pot gerukt vind ik persoonlijk.
Ik heb zo'n 45000 audio-bestanden staan en speel die uiteraard niet af via playlists ! Ziet ge het al gebeuren om daar steeds dubbels van bestandjes met 5 sec. stilte tussen te gaan zetten in de mappen waaruit ik afspeel ! Hilarisch onzinnige suggestie vond ik dat ...
Mee eens, ik heb bijna een miljoen audiotracks en uiteraard is dit dan gekkenwerk.
Maar soms heb ik een playlist nodig van een uur of minder maar dan zonder pauze ertussen natuurlijk zoals de vraag van de topicstarter.
De TS heeft het niet gehad wat z'n playlist is dus met een track of 15 tot 20 is dit gemakkelijk te doen.
 
Bedankt voor jullie pogingen om mij te helpen. Ik waardeer dit zeer. Intussen henb ik ook nu stilgezeten en ergens op Internet gelezen, dat Nero een afspeelbestand met MP3-nummers, standaard brandt met 2 seconden pauze tussen de nummers. Dit is voor mij de ideale pauze-lengte. Enfin..zo gezegd zo gedaan. DVD gebrand en na het branden de DVD geript en zie, het zodoende samengestelde afspeelbare bestand kan nu worden afgespeeldmet de door mij gewenste pauze-lengte. iedereen nog van harte bedankt voor jullie meedenken en graag tot en volgende keer,
Groetjes,
Cor
 
@truus22 Klopt, er zijn wel meerdere schijf-branders die dat kunnen. En eigenlijk doen die dan wat je hierboven was gesuggereerd. Ze voegen een mini-trackje stilte in tussen de nummers van je playlist.
Als het voor een te bewaren playlist is, ben je dus geholpen daarmee.

PS : Nero is géén slechte keuze als brander hoor, als je daarover kan beschikken... Ben niet vertrouwd met de gratis versie, maar er zijn er zoals gezegd veel te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan