Tools MP3 bestanden in een VLC afspeellijst wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
Ik wil de pauzetijd tussen de MP3 bestanden in een VLC afspeellijst wijzigen. Ik heb lang gezocht, maar niet kunnen vinden. Wie kan mij adviseren, hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen. Ik ben heel benieuwd en Ik hoor het nog graag.

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Ik ben er inderdaad ook niet in geslaagd iets te vinden over een instelling om die duur van pauze tussen nummers te beinvloeden in die zin. Is blijkbaar vast geprogrammeerd, geen idee hoe lang het is.
Je kan wel de pauze doen verdwijnen door het gebruik van 'crossfade'... dan vloeien nummers in mekaar over, zonder onderbreking ... maar ik begreep uit je vraagstelling dat je wél een pauze wil, maar de duur ervan wil beinvloeden.
 
Dank voor jouw reactie PhilipV. Ik ben nog steeds zoekende om dit voor elkaar te krijgen.
Hoe kan ik eventueel Crossfade instellen. Heb ik daar een speciaal programma voor nodig?
Ik hoor het nog graag,
groet
Cor
 
Tot mijn spijt moet ik inderdaad melden dat VLC dit niet kan ... Het is nl. onderliggend technisch niet in de mogelijkheid 2 tracks tegelijk af te spelen, naar blijkt ..
Toch wel serieus gebrek ...

Ik vind in diverse forums wel tientallen keren die vraag maar ook antwoord van VLC support dat het niet kan en voor hen geen prioriteit is.

Deze kan het wel en nog veel meer : https://www.mediamonkey.com/

Voor audio vind ik Mediamonkey sowieso gebruiksvriendelijker en leuker dan VLC - video is het dan weer net omgekeerd.
 
Ik ben eens aan het programmeren geslagen in het xspf bestand maar een pauze aan het eind van een nummer is me niet gelukt.
Wat wel gelukt is met de parameter option om bijvoorbeeld een nummer op een bepaalde tijd te laten beginnen of te stoppen. Maar daar heb je natuurlijk niets aan.
Zoals deze om een track te starten op 42 seconden.

<vlc:option>start-time=42</vlc:option>


Wat je zou kunnen doen als je met VLC wit blijven werken is een leeg audiobestand van het aantal seconden dat je wilt telkens tussen de nummers zetten in de playlist.
Zo'n leeg audio bestand is gemakkelijk te maken met bijvoorbeeld audacity.
 
probeer deze xspf bestandje van 2 duitse slagers eens af te spelen ..hier spelen deze 2 achteréén af ..enkel de fate out is er ..
dus enkel het xspf aanklikken en openen via de vlc player terwijl de 2 liedjes elders opgeslagen zijn ..
*note : in het xpsf bestand word de locatie M vermeld
M is hier een interne schijf 3 **mogelijk dat deze bij u niet af te spelen is aangezien jij waarschijnlijk de liedjes op een andere locatie zet !
**je zou dan eerst via kladblok deze playlist moeten aanpassen zodat de locatie klopt met de opslag locatie van u .


de playlist in deze test ziet er dus zo uit ..

Ashampoo_Snap_maandag 23 maart 2020_18h50m37s_003_.jpg
 

Bijlagen

  • testje.zip
    16.2 MB · Weergaven: 112
Hoi Qtex dat is zo te zien het standaard playlist bestand zonder enige aanpassing.
Want waar zie jij dan hier in de code de fade out geprogrammeerd staan ?
 
Ik heb <vlc:option>start-time=42</vlc:option> eens in jouw bestandje gezet en kijk dan wat er als het goed is gaat gebeuren.
 

Bijlagen

  • klassiekers.rar
    629 bytes · Weergaven: 104
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan