Milieu-impact van materiaal auto's

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Een auto met een verbrandingsmotor verbrandt tijdens zijn levenscyclus echter zo’n 17.000 liter olie."

Dan zou ELKE wagen ongeveer 250000 km moeten afleggen (7 l/100 km).
Gemiddeld legt elke wagen jaarlijks +/- 15000 km af.
Om die afstand te bereiken moet elke wagen dan gemiddeld 16 jaar lang rondrijden.

Weeral een "fantastische" studie...
 
Dat is uiteraard het punt niet dat deze studie probeert aan te tonen.
 
Het punt is:

<<Volgens T&E betekent dit dat het verbruik van grondstoffen door een fossiele wagen op die manier een 300 keer zwaardere milieu-impact heeft dan de productie en recyclage van een batterij voor een EV.>>

Daarin wordt aangehaald dat een auto met verbrandingsmotor in zijn levenscyclus 17.000 liter olie verbrandt!!!!
Bij een studie zou men wel met "realistische" cijfers mogen komen.

Maar ja, als de maker hiervan een fan is van EV's...
 
Je kritiek is enkel realistisch als je wagen met zuivere aardolie rijdt en dat is niet zo.
Een benzinemotor maakt gedurende zijn levensduur gebruik van 17.000 liter OLIE staat er, grondstof !
Dat is heel wat anders dan de litertjes benzine die je aan de pomp erin gooit.
 
Je kritiek is enkel realistisch als je wagen met zuivere aardolie rijdt en dat is niet zo.
Een benzinemotor maakt gedurende zijn levensduur gebruik van 17.000 liter OLIE staat er, grondstof !

Dat is heel wat anders dan de litertjes benzine die je aan de pomp erin gooit.

NEEN, dat staat er NIET!!!
Dit staat er letterlijk: <<Een auto met een verbrandingsmotor verbrandt tijdens zijn levenscyclus echter zo’n 17.000 liter olie.>>
Voor die 17000 liter is er bij het raffineren natuurlijk veel meer aardolie nodig.
Van de rest worden wel andere stoffen gemaakt die door ieder van ons gebruikt worden.
 
Awel ik hoop nog lang te mogen rijden met een auto met verbrandingsmotor, elk zijn mening hierover, maar ben realistisch zo´n vaart zal het niet lopen, kan niet, kijk alleen al eens wat er gaat moeten veranderen, hoeveel rijden er nu elektrisch 0.41 % in 2020 in België en er zijn nu al problemen, zie ze maar eens tanken langs de weg, Tesla met hun snelladers, je gps leidt je er naar toe, dus een omweggetje om te laden, en goedkoop is het niet, thuisladen dan, ik woon op de buiten geen enkel probleem he, zie eens hoeveel auto´s gewoon langs de straat staan, hoe deze opladen, om de 5 meter een laadpaal langs de weg in stad.
Er zullen nog vele jaren overgaan denk ik.
Degene die nu elektrisch rijden zijn zelfstandigen, firmawagens en degene die het voor het milieu doen dat zijn enkelingen, want de aankoop is niet betaalbaar voor de werkende mens.
 
De fossiele brandstof raakt een keer op, dus helemaal geen gek idee om naar alternatieven te zoeken.
De beste oplossing kan ik niet bedenken, misschien zal het een combinatie van verschillende oplossingen zijn ?
Elektrisch rijden zie ik niet als 100% oplossing voor iedereen.
We hebben nu al parkeerproblemen dan zie ik de laadpaal problemen nu al aankomen.
Ik probeer het me eens voor me te zien hoe een grote stad er uit komt te zien als iedereen op elektriciteit rijdt. Maar ook een kampeervakantie na Coronatijd naar bijvoorbeeld het Gardameer in Italië of naar Zuid Frankrijk.
Ik zie nog wel wat probleempjes aankomen als we dit willen.

Alle testen gaan meestal over de meest gunstige omstandigheden. Ik heb nog geen test gezien met een elektro auto en een aanhangwagen of caravan er achter.

Natuurlijk, als je een huis met oprit hebt en je kunt de auto bij het huis opladen en het woonwerk verkeer is luttele kilometers is dit de ideale oplossing.
Maar procentueel gezien gaat het in dat geval om een handjevol gebruikers.

Dus helemaal blindstaren op hybride en vol elektrisch rijden is niet de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan