Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Iedereen kent wel het menu die telkens in een andere situatie aangepast wordt en die zich schuilhoud achter de rechtermuistoets. Heel handig.
Maar soms staan daar dingen die je er liever niet zou zien. Bij mij staat daar bv in het menu bij de vuilnisbak ook bij "Print with DirPrn". Dus een commando van Karens Directory Printer.
Sommige van die zaken zou ik het liefst verwijderen. Maar hoe haal ik ze uit het menu? Weet dat het mogelijk is maar weet niet meer hoe.
Wie weet het nog wel?
 
Navigeer in het register eens naar deze sleutel
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} en dan het mapje shell

Als het goed is ( in iedergeval in Windows 7 ) horen daar de rechtermuisklik opties te staan voor de prullenbak die programma's daar toevoegen.

Maak altijd eerst een Backup van het register als je daar handmatig veranderingen gaat aanbrengen.
 
Navigeer in het register eens naar deze sleutel
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} en dan het mapje shell

Als het goed is ( in iedergeval in Windows 7 ) horen daar de rechtermuisklik opties te staan voor de prullenbak die programma's daar toevoegen.

Maak altijd eerst een Backup van het register als je daar handmatig veranderingen gaat aanbrengen.

Niets gevonden van opties prullenbak.
shell.jpg
 
je zit in het register op de verkeerde plaats te kijken ...
ga naar de HKEY_CLASSES_ROOT \ * \ shellex \ ContextMenuHandlers (ook een dubbel klik op het sterretje )

vervolgens zie je onder de lijst van " ContextMenuHandlers " al de toegevoegde menu's vemeld staan ....
wil jij de "Print with DirPrn". verwijderd hebben dien je deze vermelde map te verwijderen ..

06c76b6aaf-Ashampoo_Snap_2015.02.15_10h42m38s_001_.png
 
open eens de " DragDropHandlers " en de "PropertySheetHandlers " en controleer hier dan of er een vermelding staat betreffende de Karens Directory Printer.
 
dan weet ik het ook niet meer omdat ik dat programma (Karens Directory Printer) dus niet in gebruik heb ..
na wat speurwerk op het internet kom ik er op uit dat er meerdere verwijzingen dienen na gezien te worden ...
wil je een contextmenu aanpassen ...
Ashampoo_Snap_2015.02.15_11h50m27s_002_.jpg

een gemakkelijke manier om dit niet zelf hoeven te doen is gebruik te maken van een gratis programma genaamd ShellExView v1.90 - Shell Extensions Manager

de 64 bit gebruikers kunnen deze nemen ..Download ShellExView for x64

ShellExView is in het Engels te gebruiken maar er is een Nederlands vertaalpakket beschikbaar ...en deze dien je in dezelfde ShellExView map op de C te plaatsen ..

bron vermelding betreffende het handmatig aanpassen van een context menu

bron vermelding betreffende de ShellExView
 
dan weet ik het ook niet meer omdat ik dat programma (Karens Directory Printer) dus niet in gebruik heb ..
na wat speurwerk op het internet kom ik er op uit dat er meerdere verwijzingen dienen na gezien te worden ...
wil je een contextmenu aanpassen ...
Bekijk bijlage 13829

een gemakkelijke manier om dit niet zelf hoeven te doen is gebruik te maken van een gratis programma genaamd ShellExView v1.90 - Shell Extensions Manager

de 64 bit gebruikers kunnen deze nemen ..Download ShellExView for x64

ShellExView is in het Engels te gebruiken maar er is een Nederlands vertaalpakket beschikbaar ...en deze dien je in dezelfde ShellExView map op de C te plaatsen ..

bron vermelding betreffende het handmatig aanpassen van een context menu

bron vermelding betreffende de ShellExView

Dit is waar #5 naar verwijst. Maar zag daar door de bomen het bos niet meer.
Ook de verwijzing naar "Karens directory printer" zag ik ook niet.
 
dan denk ik dat je beter ShellExView gebruikt.

Deze vind het dus ook niet.
ShellExView.jpg

Vreemd, dat het program nergens te vinden is. "Karens directory printer" geeft in het contextmenu weer "DirPrn"
Op beide gezocht en niet gevonden.
Met het programma kun je hetzelfde als met het vroegere commando "Dir" maar je kan zelf bepalen wat je allemaal wil zien of niet.
Je kan het naar printer sturen of naar een tekst file. Handig om vb. uw muziekbestanden te catalogiseren. Je kan dan de tekstfile in Exel openen en Uw bestand opbouwen.
 
en bij de settings van deze "Karens directory printer" kun je zag ik in het onderstaande afbeeldding toch het vinkje uitzetten bij display print bij dirprn.

Ashampoo_Snap_2015.02.15_15h50m50s_002_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan