Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het is weer van dat. De Medion van mijn zoon

1. start soms niet, soms wel op;
2. Geeft tijdens het werken BSOD;
3. Als het normaal opstart, dan duurt het héél lang.

Morgennamiddag probeer ik de toestand recht te trekken en na het middageten ga ik er naartoe.

Ik heb destijds een herstelstick gemaakt en ook een tijd geleden een Systeemkopie van C.

Hoe begin ik er best aan? Mocht ik de herstelstick niet vinden, kan ik een 8.1 installatieschijf gebruiken om op te starten?

Morgen hoop ik op een advies(je..). ik had me voorgenomen via F8 eerst het opstartherstel te doen en als dat niet veel helpt de systeemkopie te plaatsen.

Wat meer kan ik doen? Een MBAM en een Spybot en een Superantispy?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal veel moeten terug nemen van wat ik over Medion heb gezegd:
De Medion Desktop is uiteindelijk (snel en goed) hersteld geworden in Essen, Duitsland bij Lenovo/Medion.
► Er zit een nieuwe HD is en de Bios is ge-updated. Nu pas loopt alles sneller dan wat ik zelf gewoon ben. Er is één eigenaardigheid, die niet aan hun ligt: met een (oud) HP-Usb-harddiskje aangesloten start de PC niet op. Het blijft hangen met de Medion naam op het scherm. Haal ik de ext.HD er af, dan start het wel snel op.
 
Er is één eigenaardigheid, die niet aan hun ligt: met een (oud) HP-Usb-harddiskje aangesloten start de PC niet op. Het blijft hangen met de Medion naam op het scherm. Haal ik de ext.HD er af, dan start het wel snel op.


je kan dit op 2 manieren bekijken ...
1ste optie = je pc is beveiligt tegen het opstarten vanaf een extern aangesloten media ....
nadeel : wellicht kun je dus ook niet meer opstarten vanaf een opstart cd of stickie...om zodoende een herstel te forceren .
2de optie = er is een verkeerde bios instelling ingesteld waardoor de pc tracht op te starten vanaf een extern aangesloten media .
dit dien je dan ook na te zien ... en desnoods te veranderen .
 
Zopas deze Pc terug aangezet. Startte op met scherm : Windows configureren. Schakel de computer niet uit.
Daarna : Bezig met functies. 10 tot 100%.
Het circeltje draaide zonder stoppen sinds anderhalf uur.
Ik had er wel veel software op gezet.
Ik wilde het stoppen en opnieuw aanzetten, maar durfde niet echt omdat er stond: zet de computer niet uit...
►Mijn geduld werd beloond: na twee uren draaien kwam het bureaublad.

Nu eens kijken of ik dat andere kan regelen om het blokkeren van externe drives te ontgrendelen.
 
Ik maak nu eerst een Systeemkopie. Je weet maar nooit. Ik heb Standaard veranderd naar "Altijd vragen" en Mappen/bestanden tonen, volgens geval.
Als de SK klaar is doe ik uit en daarna terug aan met Schijfje aangesloten.
Dat zal voor vannacht... zijn.
Welterusten.
 
Het is terug normaal opgestart na 67 updates.
Je tip heeft dus gewerkt. Je bent een miskend genie!

Waarom komen de updates in stukken en brokken en niet allemaal ineens?
 
Het is terug normaal opgestart na 67 updates.
Je tip heeft dus gewerkt. Je bent een miskend genie!

Waarom komen de updates in stukken en brokken en niet allemaal ineens?

Updates zijn soms aanpassingen die niet allemaal in een keer geinstalleerd kunnen worden.
Een voorbeeld is een nieuwere browser. Deze zit eerst in een update. Nadat deze is geinstalleerd kunnen er voor deze browser weer nieuwe updates beschikbaar zijn.
Hetzelfde is voor Framework aan de hand.
En het kan gebeuren als je een update hebt geinstalleerd hierna weer een update nodig is voor andere dingen.

Alles hangt dus zo'n beetje aan elkaar met een besturing. Zodra het ene gebeurd is zal het andere weer moeten gebeuren.

Lastig om zoiets onder woorden te brengen, maar hier komt het zo ongeveer wel op neer.
 
Er zijn er weer 54 aan het draaien. Amai. Erg is dat niet. Alleen tijd. Zolang er daarna een zuiver systeem loopt is dat zeker te doen.
Het herstart toch met het schijfke er aan en dat is al veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan