Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het is weer van dat. De Medion van mijn zoon

1. start soms niet, soms wel op;
2. Geeft tijdens het werken BSOD;
3. Als het normaal opstart, dan duurt het héél lang.

Morgennamiddag probeer ik de toestand recht te trekken en na het middageten ga ik er naartoe.

Ik heb destijds een herstelstick gemaakt en ook een tijd geleden een Systeemkopie van C.

Hoe begin ik er best aan? Mocht ik de herstelstick niet vinden, kan ik een 8.1 installatieschijf gebruiken om op te starten?

Morgen hoop ik op een advies(je..). ik had me voorgenomen via F8 eerst het opstartherstel te doen en als dat niet veel helpt de systeemkopie te plaatsen.

Wat meer kan ik doen? Een MBAM en een Spybot en een Superantispy?
 
Laatst bewerkt:
haal je deze 54 in 1 keer op .... dan kan het soms wel eens mis lopen ( ik hoop dat dit dus niet zo is ) * zelf zou ik deze 54 updates eerder in 2 keer opgehaald hebben !

**hoop voor u dat deze 54 dan ook probleemloos opgehaald , geinstalleerd en geconfigureerd worden .
 
Klopt ook Office 2010 geherinstalleerd. 't Was nogal wat zoeken om de juiste site te vinden. Er zitten nogal wat kapers op de kust die Microsoft in de weg zitten met z.g. alternatieven.
Ik verkies nog altijd MS-Office, al was het maar voor zijn sublieme Spelling & Gammarcheker.
Ik geloof dat de dag zal gevuld worden met updates te runnen. Weeral een melding dat updates komen.
Is dat dan zo'n oude versie dat Medion er op heeft gezet?
 
Laatst bewerkt:
Is dat dan zo'n oude versie dat Medion er op heeft gezet?

ja men heeft deze terug voorzien zoals je deze kreeg bij aankoop behalve dat zij dan de User-account hebben aangemaakt welke eigenlijk het account van je kleinzoon diende te zijn ... maar omdat zij niet over de gegevens van je kleinzoon beschikten hebben ze dus deze User aangemaakt zonder een w8woord ...( hadden ze deze voorzien van een w8woord dan zat je letterlijk vast !).
 
Ik heb zin om de naam User te laten. Geen wachtwoord is ook geen probleem. Heeft dit nadelen? Zijn er dingen waarvoor een MS-account met wachtwoord nuttig is in ons geval?
Er was een laatste update: servicepack 2 voor Office die bleef mislukken. Ik heb die (voorlopig) verborgen om wat rust te hebben op het systeem.
Heb je bedenkingen bij deze twee benaderingen?
 
indien je toch besluit om je kleinzoon als de Gebruiker in te stellen dan dien je een nieuwe gebruiker aan te maken met evenveel rechten als deze User m.a.w. een nieuwe gebruiker met administrator rechten en deze geef je dan de gewenste naam ...

**let op als je zoekt op het internet dan zal je wellicht ook wel te lezen krijgen dat je via een register aanpassing ook de naam " User " kunt veranderen ....dit klopt men kan deze naam veranderen maar wat men er niet bij vermeld is dat deze gebruiker dan niet meer gevonden kan worden bij een volgende opstart .....indien je dan geluk heb dan start de tijdelijke gebruiker op...en kan je beginnen met het terug herstellen van je gebruikers profiel ...heb je tegenslag dan start de tijdelijke gebruiker ook niet op en ben je genoodzaakt om een verse instal te doen !!
wees dus gewaarschuwd ..!

je heb een MS-account nodig om apps te kunnen installeren , je kan ook met het MS-account je inloggen op Skype
maar ook heb je het MS-account nodig in de office en zeker als je de sp2 voor de office wenst op te halen (zelf gebruik ik de MS office niet).
 
1. Kan die User niet gelaten worden en een andere account bij-installeren?
2. Zonder MS-account ook geen Windows-store?

In ieder geval werkt de Pc nu goed en snel. Voorlopig laat ik het zo.
Merci voor de hulp.
 
Oké. Dan zijn we hopelijk aan het (goede) einde gekomen, want ik wil dat grote ding weg hebben. In ieder geval het werkt nu super-snel en ik heb er een paar tientallen goede programma's bijgezet. Een full recovery is al 170 GB geworden.
Kevin+Opa-spul.JPG

Wel een beetje vol, maar geeft ook voldoening dat het nu zo goed werkt. Merci Qt..!
 
Ja, dat is veel. Zelfs heb ik slechts 54 GB. Maar ik weet nu ook waarom: omdat zijn externe D-drive hier niet is heb ik op de C:-drive ook oude mappen gezet met documenten uit z'n XP-tijd. Eenmaal thuis zal ik dat op hun D:-drive zetten. Ik wil de oorspronkelijke drive ook nog niet in meer partities verdelen. Hier had ik nog een 250 GB driveke liggen die ik als full recovery gebruik (een Image van de Medion drive dus).
 
er ontgaat me iets ....
jij zegt nu omdat zijn externe schijf niet bij u aanwezig is heb jij nu eerder de bewaarde image die jij in je bezit had er op gezet ...
verbeter me indien ik het mis heb ....
maar aangezien je nu dus een image heb terug gezet is het User account dat door Medion support werd gebruikt toch normaal gezien verdwenen en komt je kleinzoon zijn account weer terug ....
als ook de mogelijke fouten die aanwezig waren in deze image (met fouten bedoel ik dus dat er mogelijk Windows systeem fouten of eerder schijf fouten aanwezig kunnen zijn ..)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan