Linux / Unix Linux Mint 20.1 desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

G. Zwiers

Steunend lid
Vip Lid
L.S.,
Sinds enkele dagen ben ik begonnen aan Linux en wel versie Mint 20.1 op een oude desktop en op een oude laptop. Dit om toekomstige problemen met Windows 11 te voorkomen. Mijn hele leven heb ik met Windows en zelfs voorheen met Dos gewerkt. Beide installatie's zijn vlot en goed verlopen. Updaten en programma's installeren ging prima. Het enige waar ik tegenaan loop is het hergroeperen van de icoontjes op het bureaublad. Het gaat zeker niet zoals dat in Windows gaat, dus bv. klikken en slepen met rechts of links klikken op de muis. Wie kan mij de ultieme tip geven?
Met vriendelijke groet,
Gerard.
 
Beste Skippy,
Dank voor uw snelle reactie.
Vermoedelijk zitten er meerdere verschillen tussen uw versie en mijn versie. (20.1)
Althans, ik vind geen "Bureaublad-muismenu" in het Menu in mijn versie en kan dus niets met de afbeelding op de door u getoonde Wiki-pagina.
Een vergelijkbaar scherm zie ik ook niet of ik kijk erover heen, als newby.
Met vriendelijke groet,
Gerard.
PS Wanneer ik een programma binnen haal, bv. via het startscherm, worden sommige programma's direct netjes geïnstalleerd en sommige weer niet, zoals GIMP, die kan ik dan weer nergens vinden, ook niet in de map downloads of bestanden. Weet u daar een antwoord op?
 
Beste Skippy,

Dank voor uw antwoord.
En ja hoor, dat is de oplossing.
Via "aanpassen" kunnen de iconen elders op het scherm ge(her-)groepeerd worden, prachtig!
Bedankt.
Kunnen de "vaste iconen" op de z.g. taakbalk ook op een vergelijkbare wijze verplaatst worden?
Met vriendelijke groet,
Gerard Zwiers.
 
Hier kan ik geen antwoord op geven omdat ik geen Mint gebruiker meer ben.
Als je dit via de rechtermuisklik op het bureaublad nergens kunt vinden, vrees ik dat dit niet mogelijk is. Misschien ooit in de toekomst ?
 
Beste Skippy,

Dank voor uw hulp, dat wordt zeer gewaardeerd.
De taakbalk vraag, daar ga ik verder naar op zoek, komt goed.
De terminal, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, dus dat gaat zeker gebeuren.

Nogmaals mijn dank en ik denk dat deze discussie wel gesloten kan worden.

Met vriendelijke groet,

Gerard.
 
De terminal in Linux is min of meer te vergelijken met de Dos prompt in Windows en Dos of met Powershell onder Windows. Je geeft er opdrachten en is zéér krachtig.

Dan gaan we op dit topic een slotje zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan