Windows 11 Krijg inlog van niet bestaand account.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een bizar probleem. Het is simpel op te lossen door Win 11 opnieuw te installeren, maar ik wil het begrijpen.
Heb de PC gekocht via Remarkt en daar stond een account op "Remarkt" zonder wachtwoord.
Dus de PC startte gewoon op in het account Remarkt. Ook het admin account was zonder wachtwoord.
Dus zover geen probleem. Er is alleen iets geks met dat Remarkt account.
Via Computerbeheer/Gebruikers heb ik het account "Remarkt" verwijderd. Dus gebruikers zier er nu zo uit:
Remarkt 0.jpg

Als ik de PC opstart met toetsenbord krijg ik echter;
Inlog.jpg

En als ik hier een wachtwoord wil invoeren dan lukt dat natuurlijk niet en ook het oude "leeg" werkt ook niet.
Ik heb nu dus twee opties:
Inlog dubbel.jpg

Begrijp niet hoe dit kan.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat hij wil inloggen bij een niet bestaand account ?
 
Ik blijf toch met enige twijfel zitten. Technisch is het niet mogelijk om een lokaal account zomaar "onzichtbaar" te maken.
Je Start Windows op, je logged in... en dan vraag je de aanwezige lokale gebruikers op.
Bijvoorbeeld met Powershell: Get-LocalUser. Bestaat die account op dat moment?
Niet nadat je hem verwijderd hebt... want het is me niet volledig duidelijk of je hem telkens opnieuw verwijderd of .... je dat éénmalig gedaan hebt en de sporen blijven zichtbaar.

Indien zo, (account komt terug) gaat een startup script deze gewoon terug aanmaken. Kwestie van dat script te vinden en uit te schakelen dan.
 
@DDragon80 ik weet niet of het een script is.
Hoe ik ook zoek ik vind hem niet. Ik kan hem ook niet gebruiken.
Hij was zonder wachtwoord (logisch anders moeten ze als je de PC koopt ook het wachtwoord bij leveren).
Alleen nu wil hij wel een wachtwoord, want leeg accepteert hij niet.
 
doe het volgende eens ..ter controle
open regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList
kijk in de UserList eens na of er een vermelding staat naar het ReMarkt account
** normaler wijze tenminste hierzo dan staat daar géén enkele vermelding aangezien ik de enige gebruiker ben ..
****eerder heb jij op een andere plaats gekeken in het register .. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ProfileList
 
Heb nog geen antwoord gekregen of de account bij elke login terugkomt (en je wederom deze verwijderd), of dat hij gewoon zichtbaar blijft.
Bij het eerste moet je niet ver gaan zoeken.
 
Beste DDragon80,
Ik denk dat je mij niet begrijpt, "het account is er niet".
Hoe ik ook zoek, ik vind het niet.
Bij elke Boot na afsluiten komt dat eerste scherm tevoorschijn.
Ik kan dus niet inloggen in Remarkt (was destijds zonder wachtwoord).
Ik kan het dus niet verwijderen Wat niet is kan je niet verwijderen !!
Bij het opnieuw opstarten, gaat het gewoon, zoals je verwacht.
Dat kun je ook zien in mijn eerste post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan