Opgelost Koptelefoon aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een eenvoudige koptelefoon met twee 3.5 mm jack aansluitingen.
Mijn laptop (Acer Aspire 7) heeft slechts één 3.5 mm jack poort voor koptelefoon.
Is het mogelijk om deze koptelefoon op die poort via een splitterkabel aan te sluiten, zodat ik tegelijkertijd kan luisteren en spreken via deze koptelefoon?
 
Oplossing
Die poort op de ACER computer is een combinatiepoort om zowel een stereo koptelefoon EN een microfoon aan te sluiten.
De stekker is een 4-ring type zoals veel gebruikt wordt bij tablets en smartphones.
Er bestaan splitters die aan de ene zijde zo'n 4-polige jack hebben en aan de andere zijde 2 vrouwelijke jacks, eentje voor een standaard stereo koptelefoon en de andere voor de microfoon.
Een voorbeeld: LogiLink Jackplug Audio Adapter [1x Jackplug male 3.5 mm - 2x Jackplug female 3.5 mm] Zwart | Conrad.be
Luisteren via de koptelefoon is geen enkel probleem. Ik vraag me af of het ook mogelijk is via zo'n splitter te spreken in de microfoon die in de koptelefoon ingebouwd is, m.a.w. kan die ene poort beide functies aan?
 
Ja, zo'n splitter verbind de luidsprekers en de microfoon via de USB poort met de computer of laptop.

Als je een programma gebruikt wat daar dan mee overweg kan zoals bijvoorbeeld een video bellen programma en je stelt de juiste device in, moet dit werken.

Audiobewerkingsprogramma's kunnen meestal niet gelijktijdig afspelen en opnemen, daar wekt het dan dus niet Sommige audioprogramma's kunnen dit wel via een monitor lijn, dan werkt het dus weer wel.
 
Die poort op de ACER computer is een combinatiepoort om zowel een stereo koptelefoon EN een microfoon aan te sluiten.
De stekker is een 4-ring type zoals veel gebruikt wordt bij tablets en smartphones.
Er bestaan splitters die aan de ene zijde zo'n 4-polige jack hebben en aan de andere zijde 2 vrouwelijke jacks, eentje voor een standaard stereo koptelefoon en de andere voor de microfoon.
Een voorbeeld: LogiLink Jackplug Audio Adapter [1x Jackplug male 3.5 mm - 2x Jackplug female 3.5 mm] Zwart | Conrad.be
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan