Windows 11 (KB5031455)

Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste

De notebook wil de 2023-10 Preview cumulatieve update voor Windows 11 Version 22H2 voor systemen op basis van x64 (KB5031455) wel installeren,
maar dan als hij opnieuw opstart is er iets mis gegaan en hersteld hij het systeem gewoon.

Ik heb die al manueel gaan halen in windows update center, maar helaas ook geen geluk.
 
je kan deze handelingen ook manueel uitvoeren ( cmd als admin ), één per één. de " bewuste services stoppen, dan in Windows de bewuste folder ledigen ( ..... WindowsDistribution ...) en de drie services terug opstarten. Reboot.
een volledige werkwijze is wel te vinden ze ...


Google is your friend, zoeken is de boodschap!

Het resetten van Windows Update
Voordat Windows Update wordt gereset, is het noodzakelijk dat de service Automatische updates tijdelijk wordt gestopt. Met het commando SERVICES.MSC in het uitvoerveld van het startmenu wordt de beheermodule voor de services opgestart. Klik met rechts op de betreffende service en kies voor Stoppen. Vervolgens kan de map C:\Windows\SoftwareDistribution (met daarin de updategeschiedenis en eerder gedownloade updatebestanden) met behulp van de Windows Verkenner worden verwijderd. Hoewel het niet noodzakelijk is, kan deze map ook worden gebruikt om er een back-up van te maken door simpelweg de mapnaam te wijzigen in SoftwareDistributionOrg (in plaats van deze te verwijderen). Nadat de map SoftwareDistribution is verwijderd (of door middel van naamswijziging geback-upt), kan de service weer worden geactiveerd: klik met rechts op dezelfde service en kies voor Starten. Door handmatig de updatefunctie op te starten kan worden gecontroleerd of deze weer naar behoren werkt (is dat het geval dan kan de eventueel gemaakte back-up SoftwareDistributionOrg weer worden verwijderd). Werd gebruikgemaakt van Microsoft Update (voor het automatisch downloaden van updates voor álle Microsoft-producten) dan moet dat wederom worden geactiveerd.
 
Nope niets werkt, heb ondertussen ook al wushowhide gedaan maar deze vindt de update niet.
Probleem is na een tijdje installeert hij deze toch. en ik moet die telkens opnieuw de-installeren.
Volgende optie is creation tool win 11 maken en win 11 erover zetten nieuwe installatie of gewoon helemaal opnieuw installeren wat ik wel wat drastisch vind.
 
de boosdoener is gewoon de map: SoftwareDistribution, om die leeg of te verwijderen de drie services stoppen! daarna de services herstarten!
en ja het kan zijn dat de aangeboden scripts niet meer werken. MS is daarvoor verantwoordelijk voor, ze wijzigen allerlei zaken zomaar ...
het is jouw pc, jouw tijd .... wat opzoekwerk op internet brengt oplossingen. de site van Menno 'SchoonePC' al geraadpleegd?

S6 nog
 


 
Wat ik niet begrijp is dat hij zegt dat hij al geïnstalleerd is maar staat toch tussen de downloads.
1698774730802.png

1698774740576.png
 
Is een gekend probleem dus.
De updates staan 2 weken op pauze nu.
En daarna herhaalt zich het probleem mogelijk opnieuw. Ik denk niet dat dit datgene is wat je wenst.

Doe dit eens:
  • Klik met de rechter muisknop op START.
  • Klik nu op Terminal (beheerder)
  • Kopieer en plak hier één voor één het volgende gevolgd door ENTER:
    • net stop bits
    • net stop wuauserv
    • rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution
    • net start bits
    • net start wuauserv
  • Sluit de computer af en start opnieuw op.
Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad PS C:\Users\”Uw naam”>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan