Internet via 3G. Ik word langsaam gek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
graag gedaan MIK & Qtex, hopelijk lukt het!

Vandaag begin ik er niet aan. Mijn kop staat er niet naar. Maar morgen...... ja, ik laat zeker iets weten.

Vandaag woensdag, ganse dag bezig geweest met andere (dringender) zaken. Geef er voor vandaag de brui aan. Weet ook niet of het morgen donderdag lukt. Maar er komen nog wel dagen dat er meer tijd over is. Gezin gaat voor. Wil dit op mijn gemak overzien en proberen.
Maar uitstel is zeker geen afstel en zoals beloofd, ik laat de afloop weten.
 
Laatst bewerkt:
niet dat ik nieuwsgierig ben , maar ...

Gewoon reeks onderzoeken laten uitvoeren.

Zopas beginnen proberen. Eerste hindernis, geen driver te vinden voor Nokia C2-00.
Overal proberen ze U driverupdate software te laten downloaden. Maar de echte driver is nergens te vinden.
Nokia zegt dit toestel niet meer te ondersteunen.

Dus kan niet verder.
 
Gewoon reeks onderzoeken laten uitvoeren.

Zopas beginnen proberen. Eerste hindernis, geen driver te vinden voor Nokia C2-00.
Overal proberen ze U driverupdate software te laten downloaden. Maar de echte driver is nergens te vinden.
Nokia zegt dit toestel niet meer te ondersteunen.

Dus kan niet verder.

heb de c2-05 van het werk en mijne privé simkaart gebezigd en kreeg via Nokiasite en usb kabel verbinding met het internet. Sim kaart is ook aktief voor data.
j9J o45OaiKMAAAAABJRU5ErkJggg==
via config scherm een nieuwe netwerkverbinding aanmaken met inbelnummer '*99#' (proximus)
 

Bijlagen

  • ScreenShot031.jpg
    ScreenShot031.jpg
    14.3 KB · Weergaven: 103
Bedoel je met Nokiasite Nokia Suite?
Ik zie een nokia C2-00 modem die perfect werkt volgens Windows. Maar kan niet aan die modemconfiguratie.
modem.jpg

Onder inbelnetwerk zie ik die modem niet staan met de Nokia Suite.
 
Bedoel je met Nokiasite Nokia Suite?
Ik zie een nokia C2-00 modem die perfect werkt volgens Windows. Maar kan niet aan die modemconfiguratie.


Onder inbelnetwerk zie ik die modem niet staan met de Nokia Suite.
inderdaad de Nokia Suite.
 
Bedoel je met Nokiasite Nokia Suite?
Ik zie een nokia C2-00 modem die perfect werkt volgens Windows. Maar kan niet aan die modemconfiguratie.


Onder inbelnetwerk zie ik die modem niet staan met de Nokia Suite.
inderdaad de Nokia Suite.je nokia moet ook ingesteld zijn voor data en aangesloten zijn op je pc, via de kabel. de modem van gsm wordt ingesteld tijdens de aanmaking van je nieuwe netwerkverbinding. Login: leeg, paswoord: leeg, inbelnummer: *99# + ok. voor de rest kunt ge niks wijzigen aan de instelling van de usb modem. inbelnummer proximus= *99#, van telenet, mobistar of ... zou ik het moeten zoeken. de nokia Suite moet tevens ook actief zijn!

ik krijg al grootte vermoedens dat ' *99# ' universeel is!
 
Laatst bewerkt:
bij verbinding maken krijg ik volgende foutmelding. Ingelogd met Nokiasuite.
verbinding.jpg
Telefoon *99# met Belgacom kaart.
Krijg op de gsm de melding : Pakketgegevens verbinding niet beschikbaar.
 
@ Mik je internet instellingen staan ingesteld als zijnde een thuis netwerk , deze dient ingesteld te staan als zijnde een openbaar netwerk....denkelijk ligt hier het probleem .
althans vermoed ik dit dus kan het zelf niet uittesten .
 
@ Mik je internet instellingen staan ingesteld als zijnde een thuis netwerk , deze dient ingesteld te staan als zijnde een openbaar netwerk....denkelijk ligt hier het probleem .
althans vermoed ik dit dus kan het zelf niet uittesten .

Klopt niet, laptop staat ingesteld als openbaar netwerk.
Zie dat gsm reageert en probeert verbinding te maken, maar krijg er volgend bericht terug : Pakketgegevens verbinding niet beschikbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan