Dat staat er eigenlijk niet hé : foutmelding zegt dat er geen aansluiting is met de server... Dat kan om meerdere redenen zijn, waarschijnlijk laat hij je niet binnen om redenen van licentie of (maar minder waarschijnlijk) inderdaad een firewall blokkering.
En dan zegt de foutboodschap (als meest voor de hand liggende reden - en zeker bij oudere software qua basis) dat je moet nakijken of je met Internet verbonden bent. Maar eigenlijk is dat maar een wilde gok van dat programma. Wil niet zeggen dat er iets van die aard wordt gedetecteerd hoor !
Incredimail zelf zegt er het volgende over, maar het loopt nu niet bepaald over van duidelijkheid :
http://www.incredimailcom.support/how-to-fix-incredimail-error-1232/
Probeer eens de firewall (Defender, advanced settings) TIJDELIJK ! uit te zetten en dan je mail op te starten.
Kijk ook na of al je settings conform staan ....
Voor nog verdere deductie is er een vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien : welke account gebruik je ?
a) heb je een Incredimail account binnen de Incredimail software in gebruik ?
b) heb je een andere (Telenet, Proximus, Google, Hotmail, etc....) in de configuratie van de Incredimail software gezet.
Want het is natuurlijk die server die gecontacteerd moet worden en de settings zijn verschillend voor elke server/account om je binnen te laten ...