Hoeveel kost internetverbinding(prepaid)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een app moeten installeren van't werk voor bij elke distributieronde. Blijkbaar houden ze zich dom, ik meldde dat mijn mobiel netwerk uit staat. En praatten, deden maar verder met de uitleg van de app.
Maar toen was ik ingelogd bij hunne wifi. Eenmaal in mijn auto werkte de app niet meer, dus dat ding zendt mijn positie steeds uit 8 uur lang, hoe duur wordt dat?
 
Ervan uitgaande dat die app je gps locatie moet blijven bijhouden, betekend niet altijd dat hij internet gebruikt. GPS locatie kan ook door de GPS van je GSM gemeten worden, die is uiteraard minder accuraat, maar als je geen data wil verbruiken, laat dan die app die locatie bepalen door je GPS en niet door internet of beide. Dat kan je gewoon instellen. Als je geen internet in je abonnement hebt, zet je ook best mobiele data en roaming uit in je instellingen. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Indien je baas wil dat je locatie via internet bepaald wordt eis dan dat hij je internet factuur betaald. JIJ bent dit immers niet verplicht bij je toestel te hebben. Bv je hebt een abonnement van 9€ zonder internet en eentje met internet kost 15€ dan is hij verplicht het verschil bij te leggen tussen die 15€ en die 9€. Als je prepaid werkt, weet ik niet hoe dit werkt, maar daar zijn ook formules waar er internet inbegrepen is. Als hij dit eist, dient hij die meerprijs te betalen, anders ben jij dat niet verplicht op eigen kosten te dragen, behalve anders in je contract vast gelegd.
 
Ervan uitgaande dat die app je gps locatie moet blijven bijhouden, betekend niet altijd dat hij internet gebruikt. GPS locatie kan ook door de GPS van je GSM gemeten worden, die is uiteraard minder accuraat, maar als je geen data wil verbruiken, laat dan die app die locatie bepalen door je GPS en niet door internet of beide. Dat kan je gewoon instellen. Als je geen internet in je abonnement hebt, zet je ook best mobiele data en roaming uit in je instellingen. Dan kom je niet voor verrassingen te staan. Indien je baas wil dat je locatie via internet bepaald wordt eis dan dat hij je internet factuur betaald. JIJ bent dit immers niet verplicht bij je toestel te hebben. Bv je hebt een abonnement van 9€ zonder internet en eentje met internet kost 15€ dan is hij verplicht het verschil bij te leggen tussen die 15€ en die 9€. Als je prepaid werkt, weet ik niet hoe dit werkt, maar daar zijn ook formules waar er internet inbegrepen is. Als hij dit eist, dient hij die meerprijs te betalen, anders ben jij dat niet verplicht op eigen kosten te dragen, behalve anders in je contract vast gelegd.
GPS heeft de GPS satelieten nodig. Dit heeft niets te maken met Uw internet. Als die gps gegevens Uw locatie doorsturen, is dit een ander paar mouwen.
Je kan natuurlijk aan je baas melden dat je Uw smartphone niet meeneemt. Hij kan er U uiteraard niet toe verplichten. Hij kan U wel verplichten als hij er zelf eentje ter beschikking stelt. Geloof zelfs, indien ze U volgen dat dit duidelijk moet vermeld staan in Uw contract.
 
Scan2go noemt die app. 'k Had de bazin nog eens geraadpleegd vandaag. Thuis bij mijn wifi de qr inscannen en start/Pauze/Beeindigen zou moeten gaan. Mobiel netwerk uit zou geen rol spelen.
Daarstraks bij thuiskomst de Pauze geprobeerd, de app zat vast met de melding' probeer straks opnieuw, aan het synchroniseren'. En zojuist weigerde die app nogmaals.
Mijn enige optie lijkt het scan Device van't werk te nemen, bb betaalt de Industrie bijna niets voor gsm of internet. Bij thuiskomst en Pauze plooi ik er wel een stuk lood rond.
 
Ok, ik begrijp het. dit soort apps hebben weldegelijk internet verbinding nodig. Niet alleen om u locatie waar te nemen, maar ook om u pauze en zo door te sturen naar de server. Om die meldingen door te sturen heb je internetverbining nodig. Veel is dat niet, maar je hebt er nodig. Ik zou aan de bazin dus een financiele tussenkomst eisen, omdat zij die app eist te gebruiken dient zij dus ook die bijdrage ook te betalen. Ze proberen het wel zo en zo te regelen, maar jij bent niet verplicht om internet te nemen om u baas een plezier te doen. De bazen gaan er nu van uit dat hun medewerkers al internet op hun Smartphone hebben bij hun abonnement. Als dat niet zo is, kunnen ze u niet verplichten om dit zelf erbij te betalen als jij zelf niet nodig acht, en dus zelf niet betaald, dient u baas die bijdrage te betalen. Dus ga je eens een deftig klapke moeten doen met u bazin.
 
Gij vindt bb meer info. Een jaar geleden bij aankoop van mijn Moto 3° gen 2015 en avondlessen was er ook 20 € weg op 2 maand tijd. Wellicht door oefeningen en 't zoveelste prog zoals wandelroute, OneNote,en, en. Raadgeving toen was en niet van een winkelier om Mobiel Netwerk uit te zetten.
Vandaag heb ik die Scan Device aangevraagd, en was er niet meer. Een kleine uitgeklede Galaxy smartphone zou dat zijn die alleen dit werk doet. Bovenop moet je dat steeds in je broekzak bij hebben.(industrie betaalt dus bijna niks)
 
Als je baas dit niet bekostigd, dan kan hij dit niet verplichten dat JIJ dit voor eigen rekening draagt. Mag ik eens grof zijn en vragen wat jij betaald per maand met je prepaid ?
 
Die smartphone ligt telkens thuis en dient alleen maar om mee op reis te gaan(ook foto's). Kaarten zitten erin van Spanje bvb, en die gps werkt zoals van auto, geen verbindingen nodig. Coördinaten of kompas zit er ook op, bij verloren zijn kun je je plaats doorgeven. Is prepaid 20€/jaar.
Mijn gewone gsm is Mobile Vikings en is 10€/3 mnd.
Die met hunne whatsapp bellen gratis maar hebben internet nodig en wellicht via hun abo.(meestal verplicht bij aankoop)
Volgens mij houd mijn bazin zich dom of is doortrapt, die scan devices zijn nabesteld. BB zijn mijn makkers ook niet voor een katttenbelletje.
 
Met dat bedrag dat jij betaald kan je geen internet bij een abbo nemen. Als je bazin wil dat het werkt zal ze het zelf moeten ophoesten, wat ze kan u niet verplichten om te betalen om een tracking app draaiende te krijgen. Ik zou het zo zeggen en als ze niet wil luisteren, leg dan gewoon dat ding op hare bureau en zeg haar, hier stopt het dan he. Want ik ga niet zelf betalen omdat gij mij zou kunnen volgen. Ze kan niets doen. En weinig betalen en zo, daar moet ze niet mee afkomen, het zijn de bazen die dit willen, dus moeten zij dit bekostigen en niet de werknemers met hun zuur verdiende centen. De bazen verdienen al genoeg achter ons.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan