Windows 10 Hoelang kan W10 nog actief zijn na beëindiging ondersteuning?

Ik ben zinnens mijn laptop nog enkele jaartjes te kunnen gebruiken.
Dus is mijn vraag hoeveel jaar kan dat nog nadat Windows 10 niet meer ondersteund wordt?
 
De vraag is hier niet echt hoelang de ondersteuning loopt, maar hoe lang je hem praktisch nog kan gebruiken.

Wel,... alles blijft functioneel werken. Dus daar geen probleem. Je applicaties zoals webbrowsers gaat nog steeds updates kunnen ontvangen, wat goed is.
Wat Windows zelf betreft, dat gaat langzaam gebreken in beveiliging vertonen. Daarom niet allemaal onmiddellijk problematisch, maar ook niet helemaal OK. Het is in zekere zin een risico. Afhankelijk van het gebruik, de omgeving, .... en nog andere factoren KAN dit een knelpunt zijn.
In het kort, alles blijft nog wel een ruime tijd functioneel. En echte grote problemen ga je niet ondervinden.
Of het echt helemaal 'veilig' is naar 'best practices', daar valt over te disctussieren.
 
Leesvoer en daar wordt ook gesproken over Linux, wat een alternatief zou kunnen zijn i.p.v. een geschikte PC voor W11 aan te schaffen.
Heb een geschikte PC voor W11 waar ik W10 op draai en een oudere niet geschikte waar ik W11 op draai.:giggle:
 
De vraag is hier niet echt hoelang de ondersteuning loopt, maar hoe lang je hem praktisch nog kan gebruiken.

Wel,... alles blijft functioneel werken. Dus daar geen probleem. Je applicaties zoals webbrowsers gaat nog steeds updates kunnen ontvangen, wat goed is.
Wat Windows zelf betreft, dat gaat langzaam gebreken in beveiliging vertonen. Daarom niet allemaal onmiddellijk problematisch, maar ook niet helemaal OK. Het is in zekere zin een risico. Afhankelijk van het gebruik, de omgeving, .... en nog andere factoren KAN dit een knelpunt zijn.
In het kort, alles blijft nog wel een ruime tijd functioneel. En echte grote problemen ga je niet ondervinden.
Of het echt helemaal 'veilig' is naar 'best practices', daar valt over te disctussieren.

Dit lijkt me de meest logische verklaring!
Dus moet ik me nog niet direct zorgen maken.
Bedankt voor de verscheidene uiteenzettingen!
 
De vraag is hier niet echt hoelang de ondersteuning loopt, maar hoe lang je hem praktisch nog kan gebruiken.

Wel,... alles blijft functioneel werken. Dus daar geen probleem. Je applicaties zoals webbrowsers gaat nog steeds updates kunnen ontvangen, wat goed is.
Wat Windows zelf betreft, dat gaat langzaam gebreken in beveiliging vertonen. Daarom niet allemaal onmiddellijk problematisch, maar ook niet helemaal OK. Het is in zekere zin een risico. Afhankelijk van het gebruik, de omgeving, .... en nog andere factoren KAN dit een knelpunt zijn.
In het kort, alles blijft nog wel een ruime tijd functioneel. En echte grote problemen ga je niet ondervinden.
Of het echt helemaal 'veilig' is naar 'best practices', daar valt over te disctussieren.
Voor windows xp / 7 zijn ook nog updates te krijgen. OOkal worden deze niet officieel meer ondersteund.
Of het verstandig is om deze te blijven gebruiken is vers 2.
 
hihi, @Aardbei - goed geprobeerde uitvlucht voor verkeerd gebruikt woord, maar zowel in het NL als in het Vlaams is het ofwel truc ofwel truk.

Truck is overigens Engels voor vrachtwagen en niets anders...
 
Terug
Bovenaan