hoe filezilla server testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Hoi.Ben hier bezig met filezilla server te testen.Alle instellingen zijn gebeurd en ben logged on.

De vraag is nu hoe ik die kan bereiken.Waarschijnlijk moet ik eerst nog mijn firewall instellen en mijn router,maar hoe stel ik juist mijn router in.
 
Laatst bewerkt:
Je moet eerst het netwerkadres weten van de PC waarop je Filezilla hebt geinstalleerd.

Dit kan je zien in de router bij Lokaal Netwerk.
Als het goed is staat daar de computernaam met bijbehoorend IP adres.
Een andere mogelijkheid om dit te achterhalen is bij Start / uitvoeren en dan tik je in CMD
In het dos scherm wat dan opent tik je in ipconfig en klik op enter.
Je krijgt dan het lokale ip adres te zien. Bijvoorbeeld 192.168.1.1 of zoiets.

Dit IP adres vul je in bij Vooraf gedefinieerde toepassingen. FTP heb je al geselecteerd zie ik en daarachter komt het Lokale IP adres.
Klik op toevoegen en OK en de router moet nu goed geconfigureerd zijn.
 
Je moet eerst het netwerkadres weten van de PC waarop je Filezilla hebt geinstalleerd.

Dit kan je zien in de router bij Lokaal Netwerk.
Als het goed is staat daar de computernaam met bijbehoorend IP adres.
Een andere mogelijkheid om dit te achterhalen is bij Start / uitvoeren en dan tik je in CMD
In het dos scherm wat dan opent tik je in ipconfig en klik op enter.
Je krijgt dan het lokale ip adres te zien. Bijvoorbeeld 192.168.1.1 of zoiets.

Dit IP adres vul je in bij Vooraf gedefinieerde toepassingen. FTP heb je al geselecteerd zie ik en daarachter komt het Lokale IP adres.
Klik op toevoegen en OK en de router moet nu goed geconfigureerd zijn.
Heb in router gekeken bij lokaal netwerk en ip adres is niet hetzelfde als bij het commando ipconfig /all.In router heb ik bij laatste 1 cijfer terwijl bij het commando ipconfig /all 3 cijfers heb achteraan.Is toch onder ip adres dat ik moet kijken (zie afb.)
magicalsnap200907200919.png
[/URL][/IMG]

Hoe kan ik deze anders testen of hij werkt.Welk adres moet ik ingeven in adresbalk en moet ik geen poorten openzetten ?
 
Laatst bewerkt:
Laat /all eens weg en tik alleen in ipconfig.

De 3 cijfers waat jij het over hebt is denk ik het adres van de router zelf.

Of je kijkt niet goed in de router. Zie je daar de computernaam staan met bijbehorend IP adres?
Dit adres moet je ook zien bij ipconfig
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer n de router eens te achterhalen welke lokale IP adressen deze uitdeelt aan de computer of computers. Meestal vind je hier ook de computernaam.

Welke router ( merk / type ) heb je, dan zal ik eens zoeken of ik een manual kan vinden, zodat ik mee kan zoeken naar de instellingen.
 
Probeer n de router eens te achterhalen welke lokale IP adressen deze uitdeelt aan de computer of computers. Meestal vind je hier ook de computernaam.

Welke router ( merk / type ) heb je, dan zal ik eens zoeken of ik een manual kan vinden, zodat ik mee kan zoeken naar de instellingen.

Is een siemens gigaset SX762 WLAN dsl(dommel).Heb al eens rondgesnuffeld in de router maar zie nergens de computernaam staan.
Heb ook nog een vraagje in verband met filezilla server zelf.Moet ik bij ip bindings ook niet een ip adres ingeven of is dit niet nodig ?
 
Sorry voor mj late reactie, ik moest even weg.

Het beste als je een fileserver wilt gaan draaien is de PC een statisch (vast) IP adres te geven. Dan weet je meteen ook het lokale IP adres van deze PC.
Als je via de DHCP server een dynamisch IP zou geven, kan het gebeuren dat deze telkens als de PC opnieuw opgestart wordt een ander lokaal IP adres toegewezen krijgt.
Daardoor is de fileserver niet te bereiken, omdat je de poort hebt open gezet van één bepaald IP adres.
 
Sorry voor mj late reactie, ik moest even weg.

Het beste als je een fileserver wilt gaan draaien is de PC een statisch (vast) IP adres te geven. Dan weet je meteen ook het lokale IP adres van deze PC.
Als je via de DHCP server een dynamisch IP zou geven, kan het gebeuren dat deze telkens als de PC opnieuw opgestart wordt een ander lokaal IP adres toegewezen krijgt.
Daardoor is de fileserver niet te bereiken, omdat je de poort hebt open gezet van één bepaald IP adres.
Hoe doe je dit dan juist want op gebied van deze ken ik niet zo veel
 
Dit zou in dit schermpje eten lukken.
Vink DHCP server uit en geef een IP adres met de juiste subnetmask en Gateway adres

Het gateway adres is het IP van de router zelf waarschijnlijk is dit 192.168.2.1
Het subnetmask is 255.255.255.0

Het adres voor de PC mag je zelf kiezen van 2 tot en met 255
Dus bijvoorbeeld 192.168.2.50
En natuurlijk op toevoegen klikken

Meestal eerst even de PC opnieuw opstarten en kontroleer met ipconfig of het adres klopt.
Daarna vul je 192.168.2.50 in achter FTP in het scherm van jouw eerste afbeelding, daarna zou de poort open moeten staan voor 192.168.2.50 ( de pc dus waar filezilla op draait )


magicalsnap200907201001.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werk met dualboot xp en windows7.Meestal draai ik op xp

Dit verander je heel gemakkelijk in XP

Start / Configuratiescherm / Netwerkverbindingen
Je ziet nu 1 of meedere ikoontjes staan. Net zoveel als dat er netwerkkaarten zijn.
Ga op het je juiste ikoontje staan ( de kaart die verbonden is met de router ) en klik met de rechtermuisknop en dan eigenschappen.
Er opent nu een venster en meestal meeteen het tabblad Algemeen
Scroll naar beneden naar Internet protocol (TCP / IP )
Selecteer deze en kies voor eigenschappen.
Waarschijnlijk staat deze op automatisch
Vink aan Het volgende IP adres gebruiken en vul de juiste adressen in die je ook in de router hebt gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan