Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb in router gekeken bij lokaal netwerk en ip adres is niet hetzelfde als bij het commando ipconfig /all.In router heb ik bij laatste 1 cijfer terwijl bij het commando ipconfig /all 3 cijfers heb achteraan.Is toch onder ip adres dat ik moet kijken (zie afb.)Je moet eerst het netwerkadres weten van de PC waarop je Filezilla hebt geinstalleerd.
Dit kan je zien in de router bij Lokaal Netwerk.
Als het goed is staat daar de computernaam met bijbehoorend IP adres.
Een andere mogelijkheid om dit te achterhalen is bij Start / uitvoeren en dan tik je in CMD
In het dos scherm wat dan opent tik je in ipconfig en klik op enter.
Je krijgt dan het lokale ip adres te zien. Bijvoorbeeld 192.168.1.1 of zoiets.
Dit IP adres vul je in bij Vooraf gedefinieerde toepassingen. FTP heb je al geselecteerd zie ik en daarachter komt het Lokale IP adres.
Klik op toevoegen en OK en de router moet nu goed geconfigureerd zijn.
Probeer n de router eens te achterhalen welke lokale IP adressen deze uitdeelt aan de computer of computers. Meestal vind je hier ook de computernaam.
Welke router ( merk / type ) heb je, dan zal ik eens zoeken of ik een manual kan vinden, zodat ik mee kan zoeken naar de instellingen.
Hoe doe je dit dan juist want op gebied van deze ken ik niet zo veelSorry voor mj late reactie, ik moest even weg.
Het beste als je een fileserver wilt gaan draaien is de PC een statisch (vast) IP adres te geven. Dan weet je meteen ook het lokale IP adres van deze PC.
Als je via de DHCP server een dynamisch IP zou geven, kan het gebeuren dat deze telkens als de PC opnieuw opgestart wordt een ander lokaal IP adres toegewezen krijgt.
Daardoor is de fileserver niet te bereiken, omdat je de poort hebt open gezet van één bepaald IP adres.
Ik vergeet iets te vertellen.
Stel de netwerkkaart van jouw PC ook in op 192.168.2.50 en het juiste subnetmask en gateway adres.
Welke besturing heb je ? XP of Vista ?
Werk met dualboot xp en windows7.Meestal draai ik op xp
Gaan we deze avond even proberen.