Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een tweede interne harde schijf.Ik wil het icoon veranderen in eentje waarbij er een balkje zichtbaar is met de vrije ruimte.(een typisch Vista of W7 icon).Deze heb ik nu al voor de C-schijf , maar ik kan dit maar niet voor de tweede hdd , F-schijf doen ondanks het gebruik van IconTweaker,FolderChanger,DrivesIconChanger...Dit probleem is plots ontstaan , tot voor enkele weken werkte dit wel voor de twee schijven.
 

Bijlagen

  • print.jpg
    print.jpg
    33 KB · Weergaven: 153
Bijna linksboven zie je het ikoontje zoeken staan, rechts daarvan staat mappen , maar klik eens op het ikoontje wat daar rechts van staat en kies eens voor een andere weergave. In Windows 7 kun je kiezen voor Tegels.

Is dat wat je bedoeld ?

tegels.jpg
 
Ik hoop dat ik het bij het rechte eind heb en begrijp wat je bedoelt.
Rechtsklik op de tweede HD F:
Kies voor eigenschappen.
Klik op tabbladje Quotum en klik op Quotuminstellingen weergeven.
Klik in het volgende venster op Ja om door te gaan.
Vink het vakje aan : Quotombeheer inschakelen.
Klik op Toepassen > OK
 
nee Swake je vergis je dit heeft niets met de Quotum instellingen te maken ...
de TS " area51 " wil gewoon dat de F schijf ook het zelfde simbool krijgt als de C schijf... wat in het verleden ook zo was maar door ik denk een toepassing te installeren de F schijf anders word genoemd ..bijgevolg ook een ander icoontje kreeg toegewezen ..

Bekijk bijlage 10609
 
Download MyDriveIcon

Bekijk bijlage 10612

**dit is een portable tool installeren is niet noodzakelijk ****je dient deze wel op te starten als Administrator !!
*je krijgt bij het opstarten van dit tool een aantal velden te zien ..
in het eerste veld (selec icon file) klik je om naar het mapje te bladeren waar dat de gewenste pictogram zich bevind ( desnoods download je een gewenste afbeelding en bewerk je deze eerst tot een icon Nota : indien je een verzameling icoontjes wenst ga je naar Icon Archive - Search 430,807 free icons, desktop icons, download icons, social icons, xp icons, vista icons
* heb je eenmaal het gewenste icoon geselecteerd dan selecteer je de gewenste schijf en klik je op apply changes..
* start de windows verkenner op en je zal zien dat het pictogram vervangen werd .....wil je echter terug het standaard pictogram dan klikje op " restore default "

note : de ts gebruikt windows xp ...
mydriveicon werkt onder xp, vista en de win7 deze werd nog niet getest onder windows8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan