Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een HDD gekregen. Vermelding op de bay : Medion HDD 2go. Als ik ze aansluit zie ik enkel 13,9GB vermeld staan.
Ook op schijfbeheer enkel één partitie van 13,9GB. Opnieuw formatteren blijft hetzelfde. Heb de schijf gedemonteerd uit de bay. Het betreft een ATA schijf. Dacht zelfs dat er met ATA geen 2TB bestond, maar ik kan mis zijn hierover.
Dus na demontage met een andere aansluiting geprobeerd. Blijft die 13,9GB tonen.
Wat kan er hier aan gedaan worden om de schijf toch terug zijn 2TB te laten gebruiken?
 
Dit zijn nare schijven.
Ik heb er ook eens hier één ter reparatie gehad, na er een nieuwe harddisk ingezet te hebben werkte alles perfect. Volgens mij ligt het probleem in de slechte koeling waardoor de harddisk te warm wordt en supersnel het begeeft. Weet dit niet zeker, maar na openmaken kan ik me er wel iets bij voorstellen. Die ik hier had zaten geen ventilatie sleuven en bleef alle geproduceerde warmte in de behuizing. Kan nooit goed zijn.

De zoekacties die ik toen gedaan had via Google leverde het ene probleem na het andere probleem op met deze Medion externe schijven.
 
dat er verwezen word naar een clone progje begreep ik wel .. aangezien dat het enige was wat gevonden werd als mogelijke oplossing ... van de nieuweling KDC (5de bericht)
daarom dat ik dacht ik maak er eens een melding van !
 
Partitioneer hem eens helemaal opnieuw met bijvoorbeeld http://www.partition-tool.com/personal.htm

Eerst de bestaande partitie of misschien wel de meerdere partities weggooien en zorgen dat je een niet toegewezen ruimte hebt. Daarna een partititie maken of als je wilt meerdere partities en deze formateren.

Je zou ook eens in schijfbeheer kunnen kijken of de resterende ruimte van deze 2TB schijf een niet toegewezen ruimte is, want dan ga je dit niet zien in de verkenner omdat dit dan geen partitie is.

Tik eens in via de startknop diskmgmt.msc

Hoe ziet dit eruit met de 2 TB schijf ?
 
Zoals hier beschreven, dat een externe schijf in een kast (bay) zit. Heb die daar uitgehaald zodat ik ze had als een gewone schijf. Zo ben ik zeker dat het niet de hardware van de externe bay is. Hierdoor kan ik de schijf anders aansluiten.

In een PC met een IDE aansluiting erbij hangen wil niet of heb je niet?
Wat is het merk en type van de schijf?
Zit er geen capaciteits begrenzing jumper op?
 
In een PC met een IDE aansluiting erbij hangen wil niet of heb je niet?
Wat is het merk en type van de schijf?
Zit er geen capaciteits begrenzing jumper op?

Als je goed gelezen hebt, is het een Medion. In een volgende post staat ook het antwoord betreffende de IDE aansluiting.
Laatste betreft de capaciteitsbegrenzing : anwoord is neen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan