Internet Algemeen hackers

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
mijn laptop heeft draadloze verbinding met een externe harde schijf. als mijn pc gehackt zou worden, zijn mijn gegevens op die harde schijf dan ook geblokkeerd?
 
Je hebt het dus waarschijnlijk niet over hacking op zich, maar over het installeren van ransomware waardoor je bestanden geëncrypteerd worden ?
Nu is dat eenvoudig te beantwoorden : als jij er toegang toe hebt vanop je eigen PC dan heeft een eventuele hacker er ook toegang toe via je PC ...

Ik heb hier zo'n opstelling : een harde schijf/NAS die eigenlijk niet draadloos is maar over een hub loopt met Ethernet kabel. Die hub (Devolo Gigagate) wordt wel draadloos geconnecteerd door enkele van mijn netwerk-PC's hier. Als een hacker nu zou inbreken en blokkeren op één van die PC's dan zal het niet veel uitmaken of die verbinding draadloos of via kabel is. Waar verbinding is kan gecommuniceerd worden, anders zou het voor mijn eigen gebruik ook niet werken hé ...

Komt er dus op aan om ALLE componenten van je netwerkje in ogenschouw te nemen als je wil beveiligen. Dus zowel verbindingen over USB, netwerkkabel, WiFi of welk middel dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan