Internet Algemeen Hacker

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
ik heb een enorm groot probleem met een Hacher.
Ik gebruik Window 10. Hij valt mij en anderen lastig. Ik heb geld op mijn rekening.
Hoe kan ik die hacker zo slel mogelijk verwijderen om verdere schade en diefstal te voorkomen aub?
Beleefde groeten.
 
Een hacker is een persoon dus ... wat bedoel je met verwijderen ?
Als je echt last hebt, diefstal vermoed etc... ga je dus enkel terecht kunnen bij de politie.

Je geeft geen details over hij communiceert, met welk bericht of aktie hij je lastigvalt - dus valt verder niets over te zeggen door ons ...
 
Een hacker is een persoon dus ... wat bedoel je met verwijderen ?
Als je echt last hebt, diefstal vermoed etc... ga je dus enkel terecht kunnen bij de politie.

Je geeft geen details over hij communiceert, met welk bericht of aktie hij je lastigvalt - dus valt verder niets over te zeggen door ons ...
Hij toont mij documenten, foto's, chatberichten,... Dus heeft hij wel degelik zicht in mijn computer. Hij stuurt voledige chat berichten van mij met iemnd anders naar vrienden. Ik was mijn facebook kwijt, maar gelukkig gterug gevonden. Mijn wachtwoord klopte niet meer. Toen ik een nieuw wachtwoord had ingesteld waren foto's gewijzigd Ik had nog dezelfde naam, maar de hoofdfoto was van een ander persoon. Mensen van facebook die ik niet kenden hadden mij zogezegd gevraagd op "vriend" te zijn. Toen ik uitleg vroeg wisten ze van niets en hebben ook hun wachtwoord veranderd. Dan is hij mij beginnen opbellen op Skype. Ik neem nooit de telefoon op; dus begon hij te schrijven. Hij wist zelfs wanneer ik mijn uitkering kreeg. Toen hij mijn gegevens en foto's toonde vroeg hij mij hoeveel ik gaf, zoniet ging hij alles op internet gooien. Ik heb nooit betaald. Ik ben dan gestopt met hem, toe hij plots een ande van Skype lastig viel en zei tegen die persoon dat hij echt kwaad was dat ik geen prijs wilde zeggen. Ik heb dan maar Skype ook verwijderd. Toch, niet tegenstaande vernieuwde wachtwoorden volgde hij mij op messenger. Ik ben gestopt en over gegaan naar GoogleChat. Daar kwam hij ook met en een vrouw lastig vallen. We gingen dan gewoon houden bij mailen. Natuurlijk volgde hij ook. Die dameveranderde van mail, maar plots, als ze eventjes niet mailde schreef hij naar mij met haar oude mail. Een veertien dagen geleden ben ik bestolen geweest van geld, maar gelukkig heb ik dit kunnen terug krijgen van de bank. Alle wachtwoorden zijn vernieuwd en gescand op virussen en alles leek in orde. Ik denk dat die bankier die ook lastig gevallen werd door die hacker mij er vanverlost heeft. Plots was het of die hacher de laatste stuiptrekken had; hij leek uitzinnig van woede. Die vreemde bankbediend zou een grote veiligheid op mijn pc gezet hebben en de hacker zou enorm kwaad geweest zijn omdat hij geen geld heeft hunnen stelen. Voorlopig is het nu heel stil om mijn computer.
 
Inderdaad aangegeven bij de politie en eventueel overwegen om een schone nieuwe installatie van Windows zodat alle spyware weg is.
 
Ik was mijn facebook kwijt, maar gelukkig gterug gevonden. Mijn wachtwoord klopte niet meer.

Dan is hij mij beginnen opbellen op Skype. Ik neem nooit de telefoon op; dus begon hij te schrijven.

toe hij plots een ande van Skype lastig viel en zei tegen die persoon dat hij echt kwaad was dat ik geen prijs wilde zeggen.

Ik denk dat die bankier die ook lastig gevallen werd door die hacker mij er vanverlost heeft. Plots was het of die hacher de laatste stuiptrekken had; hij leek uitzinnig van woede. Die vreemde bankbediend zou een grote veiligheid op mijn pc gezet hebben en de hacker zou enorm kwaad geweest zijn omdat hij geen geld heeft hunnen stelen.

Leest als een slechte thriller... Ik geloof er eigenlijk nietveel van, sorry.... Mooi verhaaltje, maar niet meer dan dat. Zit teveel rommel in je verhaal. Kunnen we nu verder met echte problemen hier op het forum ja...?
 
Leest als een slechte thriller... Ik geloof er eigenlijk nietveel van, sorry.... Mooi verhaaltje, maar niet meer dan dat. Zit teveel rommel in je verhaal. Kunnen we nu verder met echte problemen hier op het forum ja...?
Waarom zou ik liegen?? Wil je copie van wat de hacker en ik gechat hebben misschien? Het forum hier is ferm in mijn ogen gedaald hoor. Je bent waarschijnlijk nog nooit gehackt geweest. Je zou zo niet praten! Ik breid de"horror nog een beetje meer uit!! Mischien zal jij "ongelovige Thomas, een beetje meer respect tonen voor de problermen!
----------------------------------------------------------------------------------------
Snel 16:29
(wave)
Hallo mr c
Ik wil je vertellen over iemand die heel belangrijk is
???
Oproep gestart
16:37
Snel 16:37
??
Kun je me antwoord geven zodat ik met je kan praten?
Oproep beëindigd
16:37
| 45s
Gemiste oproep
Snel |
16:38
Snel 16:38
???
Oproep beëindigd
16:39
| 34s
16:40
wat ben je van plan tevdoen???
wie ben jij om zomaar binnen te vallen?
Snel 16:40
Vertel me de waarheid, want ik heb je video's hier en ik wil ze publiceren, dus als je dat niet wilt, moeten we maar afwachten.
16:41
ben jij ook gehackt geweest?
WAT BEDOEL JE MET 3WAARHEID3,
sorry, hoofdletters
Snel 16:42
Ik heb net je foto's hier - wacht maar, ik maak geen grapje!
16:42
vertel me eens wat er js gebeurt
Snel 16:46
Ik heb jouw foto's die ik gepubliceerd wil hebben, dus jij wilt dat ik jouw foto's publiceer
16:47
mag ik vragen wie je bent aub?
Snel 16:47
Ik kan niet zeggen wie ik ben of ik de video publiceer of niet16:48

maar wat gebeurt er hier toch allemaal? Ben ik gehackt of wat?
Snel 16:48
Zie je, deze video is echt van jou, dus als je probeert weg te rennen, stoer te doen, tegen me op te komen of de verbinding te verbreken, zul je echt zien waartoe ik in staat ben. Dus probeer niet weg te rennen, oké?
16:49
waarom wegrennen? Maar ik wil weten wat er gaande is
Snel 16:49
Als je ermee kapt of de verbinding verbreekt, gooi ik het naar je vrienden, je ouders, je familie, je huidige stad en vooral je werk.
16:50
is er iets fouts aan? Hoe ben jij aan die foto's gekomen?
Snel 16:51
Zeg eens, wil je dat ik deze video van jou aan al je familieleden laat zien en ook aan al deze mensen?
Wil je dat ik deze video en foto van jou aan al je familie en vrienden laat zien, in je huidige mooie stad en elders?
Wil je dat ik dat doe?
16:52vooreerst, werk ik niet meer, heb geen familie meer vrienden ook niet niet. Dus waarom kom je dan naar hier?
Snel 16:53
Probeer vooral niet weg te lopen, want dat maakt de situatie waarin je je bevindt alleen maar erger, want deze video van jou kan al genoeg schade aanrichten in je leven.Als je niet snel antwoordt, stuur ik je contacten de YouTube-link en maak ik profielen aan in jouw naam met een afbeelding van jou uit de video en fax ik deze afbeelding ook naar de winkeliers bij jou in de buurt.
Ik kan dat allemaal doen, weet je?
16:54
dat weten we hoor
Snel 16:55
Geloof me, ik maak geen grapje, want ik zou geen seconde aarzelen om deze video van jou over het hele web te publiceren door hem op alle grote online videosites ter wereld te plaatsen.
16:56
wat moet ik daarop zeggen he
Snel 16:56
Dus hoeveel wil je dat ik doe zodat ik de video en foto's die ik heb kan verwijderen, anders publiceer ik ze en breng ik je naar de politie.
16:58
hoe ben jij bij mij prive geweest? Is dit niet strafbaar? Is dit geen inbraak?
Snel 17:00
Ik vraag je hoeveel je wilt betalen
Zodat ik je video's en foto's kan verwijderen
17:00
hier zie je mijn bankkaart
Snel 17:01
Dus je wilt dat ik het publiceer en de politie inlicht, vertel het me!
17:01
je ziet dat mijn rekening leeg is he
Snel 17:02
Ik vraag het je nu, dus ik heb alle informatie over jou je ontvangt geld op 24 hoeveel ga je me sturen zodat ik het verwijder vertel het me nu anders zet ik het op Facebook Messenger YouTube
17:03
hoe, geld ontvangen??
Snel 17:04
Ik weet dat je geld krijgt op de 24e, klopt dat?
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is maar een deel van het gesprek.
 
Een heel gewoon, veel voorkomend verhaal van een phisher/hacker die met veel giswerk en stoere praat je zaken probeert te laten doen of zeggen, doorsturen waar hij iets kan mee aanvangen.
Ik lees vb. dat je op een bepaald moment je bankkaart heb laten zien ... je zou beter moeten weten.

Niets aan de hand denk ik ... gewoon negeren !
 
Als dit echt is, is het alleszins geen gesprek met een "hacker". Dit is taalgebruik van een niet al te slimme persoon. Eerder een tiener ofzo. En waarschijnlijk iemand uit je kennissenkring.
En wat heeft "de vreemde bankbediende" dan wel gedaan met je computer, "een grote veiligheid opgezet"? Wel, een bankbediende doet namelijk NIETS met jou computer... waarom zouden ze. Sorry, totaal ongeloofwaardig.
 
Ik vraag met aandrang om de tussenkomsten en meningsverschillen een beetje 'respectvol' te houden...
Als dit echt is, is het alleszins geen gesprek met een "hacker". Dit is taalgebruik van een niet al te slimme persoon. Eerder een tiener ofzo. En waarschijnlijk iemand uit je kennissenkring.
En wat heeft "de vreemde bankbediende" dan wel gedaan met je computer, "een grote veiligheid opgezet"? Wel, een bankbediende doet namelijk NIETS met jou computer... waarom zouden ze. Sorry, totaal ongeloofwaardig.
Een beetje meer nadenken voooralleer u zulke zever schrijft meneer DDragon80. Als er een overdracht geschied die de moeite loont is het hun verantwoordelijkheid dat alles goed afloopt; dat het meteen niet gehackt is
 
Ik kan je vertellen dat dit geen hacker is.
Iemand die vraagt aan jou hoeveel je wilt betalen? Leestekens tevens onbekend terrein...

En wat hebben ze dan bij de bank gedaan met je computer? Details...?

Waarom stel je hier dan nog de vraag wat je moet doen? Blijkbaar is het opgelost? Of.... toch niet?
 
Nog altijd, naar politie er mee. Die doorprikken die bal wel. Die mensen mogen ook eens lachen. Want inderdaad, de tekst hierboven toont weinig of geen kennis.
 
Een heel gewoon, veel voorkomend verhaal van een phisher/hacker die met veel giswerk en stoere praat je zaken probeert te laten doen of zeggen, doorsturen waar hij iets kan mee aanvangen.
Ik lees vb. dat je op een bepaald moment je bankkaart heb laten zien ... je zou beter moeten weten.

Niets aan de hand denk ik ... gewoon negeren !
Ja Philip, je hebt gelijk; ik had verkeerd geschreven; ik moest bankrekening geschreven hebben, want op bankkaart zien ze toch jou bedrag niet hé. Sorry daarvoor. Ik vind dit een heel ernstige zaak en de adviseur die het geld moet overschrijven heeft reeds een pv laten opstellen. Ik doe het deze namiddag en mijn banken zijn op de hoogte gesteld van dit misdrijf. Ik denk dat ik ook mijn pensioendienst verwittig zodat ze géén geld storten? Ik had toen facebook verwijderd, doch na een tijdje was het terug actief. Ik heb dan nogmaals verwijderd en dat dat alles ok ging zijn, maar nee, hij was er terug en schreef opnieuw naar mij in naam van de kliniek. Je ziet echt geen onderscheid. Nadien heeft men 's nachts binnengebroken om mijn rekening na te zien. Daar er niets opstond is hij maar terug vertrokken. Hier heb ik de gegevens.
Beste klant,

Er is ingelogd met een Google Pixel 6a in uw bankomgeving. Wij controleren graag of dit daadwerkelijk door u zelf is geweest.

Indien u niet onlangs op een nieuw apparaat hebt ingelogd en vermoedt dat dit door een ongeautoriseerde partij is gedaan, controleer dan onmiddellijk uw account via de onderstaande QR code.

Scan de onderstaande QR code met uw smartphone om naar de beveiligde webpagina te gaan om uw apparaat te controleren:
Hoi Bernard,
We willen je laten weten dat je wachtwoord zojuist is gereset via het telefoonnummer +22565722159.
Informatie over deze wijziging
KJyTP_2W_qx.png
Zondag 28 april 2024 om 13:29 (UTC+02)
EYwma6hBA2v.png
In de buurt van Abidjan, COTE D'IVOIRE
Ve5FEXFHw7A.png
iPhone 13 Pro Max, iOS
Hoi Bernard,
We hebben een ongebruikelijke aanmeldpoging opgemerkt op een apparaat of locatie die je normaal gesproken niet gebruikt. Was jij dit?
Nieuwe aanmelding
fxDxryThlPo.png
28 april 2024 om 13:32
HLjP6-RaBz8.png
In de buurt van Korhogo, Côte d'Ivoire
VfG3plgcW11.png
Messenger for iOS
Ik neem dit heel ernstig, want het gaat over een enorm groot geldbedrag en daar zijn ze gretig op gemund. Dus een geval om er niet me te lachen denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zie #4

Het ganse bericht waar je met 'klant' wordt aangesproken en wat volgt kan even zo goed phishing zijn.
Hoe je dat kreeg blijft ook voor ons een mysterie ... is het een bericht ? whatsapp ? een mail ?

Het blijft ook een 'verhaal', maar niets concreet ... lijkt er sterk op dat degene die jij denkt dat ze de "goede" zijn, precies de phishing probeert.
Je spreekt over een enorm groot bedrag ? Hoezo ? Ben je geld kwijt ? Wat is er WERKELIJK nu reeds gebeurd of zit je nog in het stadium dat iemand je schrik probeert aan te jagen, waardoor je dingen gaat doen die je in de val lokken - zoals die QR code scannen ...
Nooit doen : QR codes zijn gevaarlijk als je niet weet van waar ze komen - leiden je regelrecht naar een valse frauduleuze website zonder dat je het merkt ...

Blijft koffiedik kijken voor ons en ik denk niet dat iemand van ons denkt dit op te lossen.
Nogmaals : zie #4
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan